Ten einde raad...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 22:59

Ik heb 3 paardjes, een Shire hengst van anderhalf, een 22 jarige d-pony en een 3 jarige oliebollander *LOL* .
Het zit zo. Ik had die shetlander genomen als gezeldschap voor die Shire dus.
Maar iedere keer als ik die 2 bij elkaar gooi, gaat die shetlander achter die Shire aan, en ook echt knijterhard bijten etc. Maar vandaag maakte hij het wel heel bont: Hij kreeg het voor elkaar die Shire op de grond te laten vallen en er zelf bovenop te springen!!
Chester was totaal in paniek, en echt verdrietig Verdrietig En die shet hield maar niet op, verdomme.
Ik was die shet echt spuugzat, en vloog hem achterna met de longeerzweep!! Flinke mep verkocht en hem de hele bak door laten hollen.
Chester was dolblij, en bleef veilig achter mijn rug staan.
Die shetlander heeft nu eens flink op zijn flikker gehad, want daarvoor had hij zijn stal al gemold, en had al een paar keer lopen stijgeren en poedersuikerten. Boos!
Op een gegeven moment was hij doodmoe en kwam naar me toe. Toen kon ik hem pakken, en hij liep als een mak lammetje mee.
Hebben jullie toch gelijk dat zo'n draakje pas respect voor je krijgt wanneer jij hem de baas bent, en das dus gelukt.
Morgen weer kijken hoe hij is.
Dinsdag wodt die shetlander waarschijnlijk gecastreerd en dan kijken we het nog een tijdje aan. Mocht hij niet meer veranderen in zijn gedrag naar Chester toe, gaat hij definitief weg.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 15:42

srry maar ik zie hier geen probleem in Verward Lips are sealed
Je kan idd beter afw88 als die shet gecastreed is daarna kun je verder wel kijken die kleine duvel Extreme duivel Extreme duivel
Haha *LOL* suc-6 ermee
Groetjes Tamaar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:03

Even normaal ABN alsjeblieft Metellica... Haha!

Wel apart dat een Shet zo'n veel groter dier op de grond kan krijgen! Misschien dat het inderdaad beter gaat als hij gecastreerd is, even afwachten dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:53

Onze [***] is ook een shetlandpaard van 1 meter hoog en die vloog toen hij nog jong (en hengst Extreme duivel ) was de koeien achterna. Nu is hij al een aantal jaartjes gecastreerd en tamelijk handelbaar geworden. Hij staat met onze andere shet in de bak en die twee vechten elke dag nog een uurtje, gewoon omdat dat leuk is. Op een gegeven moment is je shet ruin en je veulen 2 meter hoog en dan zal het er een stuk vrediger aan toe gaan maar een beetje vechten is niet verkeerd.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-01 23:53

Vandaag is de veeartst geweest, en het is dus een klophengst. Hij kan alleen door middel van een operatie gecastreerd worden, dus naar een kliniek toe. Dat gaat ons dan F700 tot F1000 kosten.
Dat vind ik echt te ver gaan.
We gaan dus zoeken naar een goed tehuis voor Frummel, want hij kan gewoon absoluut niet dienen als gezeldschappaardje omdat hij echt vreselijk vervelend en gemeen is tegen die andere paarden.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:45

Hi ank!
Wat balen nou dat hij een klophengst is! Had ik helemaal niet verwacht, want hij stond op het land altijd in zijn eentje! Ik weet niet wat je met hem gaat doen, maar ik zou het leuk vinden als hij weer op het land komt te staan! Want Jenson en die kleine (ben z'n naam vergeten), staan maar met z'n tweetjes. Of wil je echt geld voor vragen??

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 13:54

Citaat:
Op 2001-11-23 12:45, schreef jenson:
Hi ank!
Wat balen nou dat hij een klophengst is! Had ik helemaal niet verwacht, want hij stond op het land altijd in zijn eentje


Uhhm, ik zie het verband niet helemaal hoor. Dat is er namelijk ook niet IMO en voor zover ik weet. Maar leg vooral eens uit. Verward

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:19

Roos, ik weet niet wat je bedoeld met IMO Verward Verward
Maar anneke en ik kennen elkaar!