DA geweest bij Bas, luizen in zn oren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

DA geweest bij Bas, luizen in zn oren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 15:15

Naar aanleiding van Dit topic, en omdat Bas geënt moest worden heb ik de DA vandaag laten komen.

De enting was gedaan, en toen was het tijd om de oren te bekijken.
Bas was hysterisch, steigeren etc : "Stomme vent, blijf van mn oren af ! "
Hij heeft bas in zn oren gekeken, tussen zn manen, eigenlijk overal even.
Ook het hoofdstel omgedaan om te controleren of dat niet te strak zat, dat hij daar misschien geïrriteerd van zou kunnen zijn. Maar dat was het niet, hij zei zelfs dat ik een mooi kwaliteitshoofdstel had voor het ukkie Haha!

Hij vond de oren op enige knopen en klitten na nog aardig schoon maar vertrouwde het toch niet helemaal.
Hij bekeek de maantop en zag daar schilfertjes en misschien wel neten-eitjes, iig was het viezig.
Hij heeft een plukje haar uit de oren getrokken en wou dat onder de microscoop bekijken, op verdenking van neten/mijt/luizen...
Vanmiddag zou hij me bellen.

Ik heb hem ook nog even gevraagd om naar Bas zn tanden te kijken en mij de leeftijd te geven die hij dacht ( ik ben zelf nog niet zo goed in tanden schatten, kan het wel zien, maar niet kleine verschillen in een paar jaartjes )
Hij zei dat Bas 4,5 was, dit jaar 5 zou worden.
Toch even iets heel anders dan de 8 jaar dier ik had doorgekregen van de verkopers Meestal verkopen ze ze jonger, maar deze was dus als ouder zijnde verkocht.
Ik had later wel van iemand anders gehoord dat hij meer naar de 5 zat en heb dat dus ook doorgegeven aan het stamboek, gelukkig maar blijkt maar weer.
Heb dus nog een hele jonge pony OK dan!

Zonet werd ik gebeld, de DA had toch wat luizeneitjes gevonden in het haar.
Morgen kan ik een potje Neocitol halen waarmee ik hem een aantal keer helemaal moet wassen, met tussenpozen van 8 dagen.
Hij heeft het niet alleen op zn oren maar daar is het wel het ergste, daar is het lekker warm en vettig voor de luizen.

Verder vond de DA dat Bas er goed uitzag, en dat ik hem goed verzorgde * ik trots * Haha! Hij vond dat Bas erg opgeknapt was en dat ik al heel wat met hem bereikt had OK dan!

Goed, morgen dus dat spul op halen, het was het laatste flesje dat hij nog had want het werd uit de handel genomen, ik even mazzel Knipoog
En dan zaterdag maar wassen, dan heb ik alle tijd en kan ik hem goed (droog)stappen, hij heeft een dikke wintervacht dus dat is niet zomaar droog, ik wil niet dat hij ook nog eens kouvat dus dan lekker zn dekentje op en stappen maar.

Hehe nou weet ik eindelijk wat het is, was dus toch geen angst van hem, maar serieuze irritatie...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:19

Wel geweldig dat die vrouw gelijk had aan de hand van een foto en dat je misschien ook wel daardoor er even naar had laten kijken. En het anders had afgedaan als: doe toch normaal.

En een jonger paard hebben dan wat je dacht, is altijd mooi meegenomen natuurlijk.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:20

Zal die effe blij zijn dat hij van zijn niet gewenste medebewoners verlost zal zijn.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 15:25

Ik heb zo wel een boel beestjes voor het geld van 1 Haha!
Geintje, het is antuurlijk helemaal niet leuk om die viezerds op je lichaam te hebben.
Eerst al gejeuk in zn manen, wormen en nu luizen...
Nog even en hij is hopenlijk overal vanaf en zit hij weer lekker in zn velletje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:25

Nou mooi dat je nu weet wat er met z'n oortje mankeert, en dat dat ook snel mag verbeteren Lachen Zal idd behoorlijk vervelend moeten geweest zijn voor m Ach gut

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:30

Leuk dat je al die complimentjes van de dierenarts kreeg.
Sterkte met hem!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 20:45

Complimentjes van DA zijn altijd leuk Haha! Maakt je weer een beetje trots Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 12:08

Whoei, ik heb vanmorgen dat spul opgehaald, maar als ik zo de bijsluiter lees is het behoorlijk agressief.
Daarbij snap ik ook weer eens helemaal geen donder van de dosering en vermenging ( zoveel op zoveel, gedeeld door dat keer zoveel etc Haha! ) dus dat moet ik eerst maar eens 3 x heel erg goed doorlezen...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:48

Of even bellen voor uitleg Knipoog Doe ik ook altijd, beter iets te duidelijk, dan 1x fout doen Haha!
Fijn dat je nu weet wat het is, nu kan je er wat aan doen. Alleen het wassen Scheve mond dat zal Basje leuk vinden.....

Succes er maar mee!