Wil graag western gaan rijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:10

lijkt me dat je in ieder geval eerst lessen moet gaan lezen.
gewoon een 10 lessen kaart ofzo en dan weet je de basis...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:04

radijs schreef:
gewoon een 10 lessen kaart ofzo en dan weet je de basis...


een 10-lessen kaart en dan weet je de basis? Wauw! Waarom ben ik dan al anderhalf jaar bezig met de basis? Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:35

Hoe langer je bezig bent des te moeilijker wordt het (als je het goed wilt doen Haha! )

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:08

en uitkijken wat je met die bosal gaat doen die je wilt gaan kopen Verward (zag het in een van je andere topics over westernspullen)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:47

sorry hoor hier kom ik nog even op terug. Ik zag net in je berichten dat je nog geen 2 weken terug alles zocht voor een paard. Voor het rijden van zadel tot hoofdstel en van deken tot bontje. Ik heb zo het idee dat je nog niet helemaal weet wat je wilt gaan doen. Misschien moet je daar eerst even over nadenken zodat je paard ook weet waar hij aan toe is.
Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of je wel serieus bent nu je al die berichten post, correct me if I'm wrong. Misschien ligt het aan je leeftijd maar dat kan ik nergens vinden in je lege profiel

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:34

oke ik volg h et niet, iemand heeft nog nooit western gereden en wil met bosal gaan rijden? oke.... als ie maar niet op mijn paard komt dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:41

Tigo schreef:
Dus ik wil het eigenlijk een beetje zelfstandig gaan doen.Iemand tips/idee/oefeningen of leuke weetjes ?


Yep, 1 hele goede tip (al zeg ik het zelf): niet doen.

DinkyToy

Berichten: 251
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In 't hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:49

Zou het ook niet helemaal zelf gaan proberen te doen. De kans dat je jezelf en je paard verkeerde dingen aanleerd is dan vrij groot en aanleren is zo gedaan maar dat dan weer afleren.... Dus neem gewoon les! Wat ik me nu eigenlijk afvroeg met wat voor paard wil je dit gaan doen? Hoe oud is het dier, is het engels ingereden of nog helemaal niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:02

Heb je uberhaupt een paard?

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:15

ik weet niet waar je woont in limburg,ik woon vlakby bilzen.
als je besluit lessen te nemen heb ik een leuke en goede instructrice voor je !!
als het voor jou tenminste een beetje in de buurt ligt..
stuur anders maar een p.b-tje!
Cheese!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:48

klaske"]
oke ik volg h et niet, iemand heeft nog nooit western gereden en wil met bosal gaan rijden? oke.... als ie maar niet op mijn paard komt dan
[/quote]

[quote="Tigo schreef:
Ik zoek een paar westernspulletjes voor mijn paardje.Het is een paardje van ong. 1.65m.

- Westernhoofdstel (als ie maar in goede staat is,liefst met een stang,zonder neusriem en ook liefst een bruintint)


Niet alleen een bosal, ook nog een stang....
Ik rij nu zo'n anderhalf jaar western en ik rij nog steeds met een gebroken bit...

De basis begint niet bij een stang Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:58

Buitenzorg dat zie je verkeerd. Je gooit een westernzadel op een paard, hangt er een stang in, en het paard doet alles vanzelf Haha!

Ik moest ook maar eens een stang aanschaffen, want volgens mij heb ik de goede knoppen ook nog niet gevonden. Zou de stang helpen denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:09

Maar vergeet je dan je sporen met wieltje niet Cassidy? Zonder die sporen kan je geen western rijden...

Tigo, je kan de spullen wel hebben voor "western", je kan er wat mee rondrijden, en het kan er net uitzien zoals het op tv of plaatjes te zien. Maar het is nog geen western. Ik zou je dan ook adviseren om toch les te gaan zoeken, want zonder les kom je gewoon niet ver als je in een andere discipline wilt beginnen. Eventueel kan je wel wat boeken gaan lezen, zodat je er wat meer van begrijpt, maar ook dat zal je niet echt helpen om western onder de knie te krijgen. Veel succes met het vinden van les!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:11

Die sporen met wieltjes heb ik al Maya. En ook dat helpt niet echt

Zou het hem soms in de hoed liggen?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:19

Laten we een beetje serieus blijven Knipoog
De algemene boodschap zal nu wel overgekomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:42

Ach kom SM, we mogen best even spelen met iemand waarvan het paard een E-pony en 1.65 meter is, zowel koffie- als zweetvos, en waarvoor op 07-02 een vzh-zadel gezocht wordt en op 08-02 een westernzadel....
Overigens kwam op 11-01 de melding dat ze misschien een pony zou krijgen, en zoekt ze ook bijpassende setjes, dus een zeer veelzijdige ruiter. Dan mogen wij ook best veelzijdige antwoorden geven Haha!


PS Cassidy, beter opletten hoor Tong uitsteken we waren er laatst al achtergekomen dat het in de splitreins zit Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:01

Sonja schreef:
Ach kom SM, we mogen best even spelen met iemand waarvan het paard een E-pony en 1.65 meter is, zowel koffie- als zweetvos, en waarvoor op 07-02 een vzh-zadel gezocht wordt en op 08-02 een westernzadel....
Overigens kwam op 11-01 de melding dat ze misschien een pony zou krijgen, en zoekt ze ook bijpassende setjes, dus een zeer veelzijdige ruiter. Dan mogen wij ook best veelzijdige antwoorden geven Haha!




Ik dacht werkelijk dat ik de enige was die dat door had.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:14

dat is het.. de splitreins... maar ik rij klas met een enkel gebroken bustrens.. ja van een engels hoofdstel..
ik ga ook maar over op stang, met scharen.. zo lang mogelijk... en een hoed, bloesje, sporen, euhm..... accent???

ik denk dat klaske gewoon niet alle knopjes mee neemt naar les.. dat zal het zijn.

ik vind dat jebest zulk commentaar mag geven omdat ik vind dat ie een paard nu al met een stang wil gaan rijden... auw... maar goed, wie ben ik

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:23

klaske schreef:
ik ga ook maar over op stang, met scharen.. zo lang mogelijk... en een hoed, bloesje, sporen, euhm..... accent???


Je vergeet de bolo-tie en de kauwgum *LOL*

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:25

ik rijd zelf nog geen western (heb wel zadel en hoofdstel en hulp). ik rijd nu dan wel met een stang, omdat mijn pony op een trens slecht reageert, (heb dus voorheen wel met trens gereden, alleen werd ie steeds dunner).
maar goed dit was even off topic,
on-topic: vraag aan iemand hulp (als je geen lessen kan betalen)
en anders neem dan lessen...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:31

Cowhorse: wat is er mis met een steeds dunner wordende trens? En een te dikke trens is soms ook de reden waarom een paard niet reageert: sommig trensen zijn zo dik dat het paard zijn kiezen nieteens op elkaar kan brengen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:49

Cassidy schreef:
Cowhorse: wat is er mis met een steeds dunner wordende trens? En een te dikke trens is soms ook de reden waarom een paard niet reageert: sommig trensen zijn zo dik dat het paard zijn kiezen nieteens op elkaar kan brengen.


hoe bedoel je dit precies: wat is er mis met een steeds dunner wordende trens?

ik had in het begin ook een hele dikke watertrens (de dikste) maar ze reageerde er gewoon niet meer op. misschien doordat het komt dat ze op een ponykamp heeft gelopen (waar dus veel meisjes op haar rijden en misschien ook wel in dr mond trekken?? ik weet het echt niet.)
ze loopt gewoon overal met me naartoe, dan ben dus niet ik de baas maar mn pony.
daardoor nam ik een dunner bitje wat wel hielp! (op een gegeven moment ook niet meer) dus werd die steeds dunner. ik had de dunste toen en zelfs daar reageerde ze niet meer op. nu heb ik een dunne stang en daar reageert ze nu heel goed op!! OK dan!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:54

Tigo schreef:
Dus ik wil het eigenlijk een beetje zelfstandig gaan doen.Iemand tips/idee/oefeningen of leuke weetjes ? Of moet ik echt les gaan volgen ? Wil het eigenlijk niet echt als westernsport gaan doen maar een beetje recreatief en voor de lol natuurlijk...

Baai

hey ik had ook een aantal van je forumberichten gelezen, weet je wel zeker dat je western wilt gaan rijden, ik weet niet wat voor een pony je hebt. maar ik vind de reacties van sommige wel op zijn plaats hoor!!
ik heb andere forumberichten gelezen van je. maar het lijkt erop alsof je nog niet precies weet wat je wilt, ik denk dat als je veelzijdig met je paard gaat rijden dat het niet helemaal gaat lukken zoals je het wilt.
en in 1 forumbericht stond dat je alles met spoed moest hebben, als je zo wilt leren westernrijden, kan je er denk ik beter helemaal niet aan beginnen (ik weet het wel zeker eigenlijk).
als ik jou was zou ik eerst goed nadenken wat je wilt...

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:13

Hee, jullie zijn de sigaret nog vergeten en de staart aan de hoed!

Tigo, zoals iedereen al zegt. Ga eerst veel lessen nemen. Huur eens een aantal maanden een paard, zodat je echt weet w't er allemaal bij komt kijken en ga daarna eens bedenken welke manier je wilt rijden en wat er voor nodig is.

Het allerbelangrijkste is LES!!!! Want je kan zelf een heel eind komen, maar als je niemand hebt die jou en je paard corrigeert, dan kun je je eigen rijstijl en vooral je paard enorm verzieken!