Even alles op een rijtje over de kattenkiller

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 03:29

Ik was vandaag de hele dag weg, en zie nu net dat mijn topic tot een megatopic is uitgeroeid.

Om te beginnen, ik begrijp de reacties van iedereen, ook mensen die vinden dat ik maar een kogel door mijn eigen kop moet schieten (niet dat ik het er mee eens ben). Toen ik het topic plaatste was het net gebeurt, dus echt helder denken kon ik toen nog niet. Inmiddels zijn we een dag verder.

Mensen die mij goed kennen weten dat ik een ontzettende dierenliefhebber ben (ik heb niet voor niets in totaal 7 katten, 2 ponies en 1 hond geadopteerd). Ik heb alles voor mijn dieren over en er kan veel gebeuren, maar zodra iemand kwaad wil met mijn dieren dan word ik link. Mijn dieren krijgen de beste verzorging die ik ze maar kan geven en ik hecht veel waarde aan een goede opvoeding. Het extra stinkmodder van deze situatie is dat een dier waar ik heel veel van hield, een ander dier waar ik net zo gek op was heeft omgebracht. Mijn hond negeerde me volkomen en kilde terwijl ik al brullend aan kwam hollen. Rende vervolgens weg om meer katten te killen.

Ik heb dit hondje van de weg geplukt toen ie (door de veearts geschat) 6 weken oud was. Dus dat ie toen al gekild heeft is vrijwel onmogelijk. Hij is ontzettend onderdanig naar mensen toe, maar ik denk eerder dat dat zijn aard is dan dat dat door mishandeling komt. Een kennis van mij heeft nl. een hond die hetzelfde gedrag vertoond als mijn hond maar die is altijd netjes behandelt. Ik nam hem altijd mee naar de paarden en hij is altijd rond katten geweest. Hij luisterde altijd netjes en wist dondersgoed dat er niet achter paarden en katten gejaagd wordt. De reden dat ik hem toch opsloot als ik hem even niet in de gaten kon houden, is gewoon voor de zekerheid. Niet dat ik verwachte dat ie katten zou gaan killen, maar voorkomen is beter dan genezen. Als ik hem bv. alleen bij de katten had gelaten en ik was zelf weggegaan en hij had een kat gekild, dan was het alweer een andere situatie geweest. Ook dan was ie compleet fout geweest, dat wel, maar nu was ik er appelflap gewoon bij, zoals altijd als ik hem los laat lopen. Hij rent gewoon als een imbeciel van me weg en negeert me volkomen. Puur en alleen omdat ie wil killen. Mijn katten zijn niet bang aangelegd en rennen niet weg van honden (ze zijn er tenslotte aan gewend). Ik vind het wel erg bruut dat die klerehond mijn arme kat gewoon doorboord met zijn tanden terwijl mijn kat op zijn rug ligt. Het was niet gewoon een hap. Hij is dwars door zijn ribbekas heen gegaan.

Ik begrijp heel goed dat kwaad worden op mijn hond nu geen zin meer heeft. Wel denk ik dat het straffen direct na de daad goed is geweest. Geloof me, ik kom woest over maar probeer niet onredelijk te zijn tegenover mijn hond. De woede die ik eigenlijk op mijn hond zou willen koelen doe ik nu op Bokt. Natuurlijk heb ik ze toch wel gevoerd. Alleen ik praat niet met mijn hond. Ik probeer niks te tonen. Geen woede (omdat dat niet reeel is), maar ook geen blijdschap (omdat ik dat niet kan).

w.b.t. de lab, ik weet niet of ik in mijn woede heb geschreven dat die ook een kogel kan krijgen, maar dat is nooit mijn bedoeling geweest. Natuurlijk verwijt ik hem ook, maar deze hond heeft nooit willen killen. Hij zag het als een spelletje en is ongehoorzaam maar niet gevaarlijk geweest.

Het verdelende is dat mijn hond dus niet te vertrouwen is. Ik heb nog nooit een dier vermoord, het is wel het laatste wat ik wil. Als ik op het moment vd daad een geweer bij me had gehad, had ik geschoten. Of ik het nu kan weet ik niet. Hij gaat wel weg, dat is zeker. Het probleem is dat het killen van katten vaak een begin is naar meer. Er loopt hier allemaal vee op de naburige ranches en als mijn hond ook alleen maar zijn kop vertoont tussen het vee, dan schieten de ranchers al, inlc. een schadeclaim voor de eventuele schade. Ook ben ik bang voor de paarden. Hij zal maar in een achterbeen springen. En dan had ik gewenst dat ik veel eerder hem al weggedaan had. Een ontbetrouwbare hond is gewoon niet geschikt als huisdier. Dan kun je wel zeggen dat een kogel door zijn kop zielig is, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Het beest voelt er niets van (als je goed schiet), hoeft niet naar de veearts gezeuld te worden of opgesloten in een asiel waar ie naar verloop van tijd toch ingeslapen wordt. Het is gewoon in een keer over.

Ik ben er nog niet uit. Tot die tijd ligt de hond aan de lijn, krijgt zijn vreten en wordt niet onredelijk behandeld.

Tot zover de update!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 07:32

Nou sterkte in ieder geval Pril. Het zijn moeilijke tijden.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 08:01

Hoi Pril. Het schept denk ik een hoop duidelijkheid naar de mensen toe, dat je dit geschreven heb. Het vorige topic liep een beetje uit de hand omdat veel mensen niet tussen de regels door konden lezen en niet begrepen dat je ontzettend boos (lees des duivels) was toen je het schreef. Ik heb gister zitten denken of ik nogmaals op het topic zou reageren maar bedacht me, omdat dat alleen maar meer reactie`s zou opwekken. Gellukig heb je het zelf gedaan, jouw uitleg betekend meer dan dat ik ga opschrijven wat ik denk, waarom je dit zo opgeschreven heb.
Je ziet wat er gebeurd als je in je kwaadheid iets neer gaat zetten. Het word vaak niet goed opgepikt want schrift kent geen emotie. Het staat er zwart op wit en dan moet je goede mensenkennis hebben wil je er doorheen prikken.
(ik wil niet zeggen dat het mij altijd lukt om te doen, maar ik probeer het wel)
Ik wil alleen nog iets tegen Nonnie zeggen. Je was zo vlot om dit op het hondenforum te zetten voordat Pril de kans kreeg zich te verdedigen, ben je nu ook zo vlot om deze update erop te zetten en ervoor te zorgen dat Pril haar naam daar ook weer geschoond is. Daar stond een reactie van, Nonnie en Bonnie klinkt als een team en dat schoot mij in het verkeerde keelgat. Erg jammer dat je niet eerst nagedacht heb voor je dit deed. Je reageerde nu net als Pril, in je kwaadheid.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:02

Goed gedaan Pril... even wat duidelijkheid voor iedereen. En Chrico: ik sluit me bij jou aan wbt het plaatsen van dit topic op het hondenforum.
Ik snap best dat zo'n berichtje stof doet opwaaien maar het is zo lekker makkelijk om alles maar zwart wit te zien... Beetje genuanceerd denken kan geen kwaad.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-23 09:03 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:24

Oke Pril, ik had al in de gaten dat op het moment dat je dat verhaal schreef, nog steeds gefreakt moest zijn, wat ik me levendig kan voorstellen. Ik denk dat je de hond inderdaad niet kunt houden. Je moet nu een beslissing gaan nemen die het beste is voor alle partijen. Dus de hond moet weg, anders lopen de andere dieren misschien gevaar. Als je de hond niet goed kunt onderbrengen en geen goed adres kunt waarborgen, dan is een spuitje misschien nog een beter alternatief.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:36

Ik ben het met Desiree eens ik denk idd dat je op dat moment nog zooo kwaad was dat je in alle staten was. Ik kan dat me heel goed indenken.

Hou hem maar voorlopig lekker aan de ketting totdat je een goede oplossing hebt gevonden.

Misschien kunnen mensen op http://www.hondenforum.nl je nog helpen. (BTW forum van Maarten zijn broer). Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:41

Pril doe gewoon wat je gevoel je ingeeft, en ik denk dat ik al weet wat je doet en ik denk ook dat dat het beste is. En scheit aan andere mensen met negatieve opmerkingen. Ze waren er niet bij en kunnen er verder niet over oordelen en jij wel.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:46

Ik denk dat je kat er ook wel mede aan schuldig was. Normaal rennen ze weg. Ik denk dat hij ook wat met de hond heeft uitgevoerd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:51

Idd jammer dat Nonnie niet in overleg met Pril dit geplaatst heeft op het hondenforum. Ik kom daar zelf ook regelmatig en dit gaat een kompleet verkeerd beeld geven van Pril. Toch erg jammer Boos!.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:57

Lekkere trieste actie van nonnie.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:05

Ik heb deze reactie van Pril ook op het HF geplaatst, was er nl niet zeker van of het anders zou gebeuren Verward
Maar ik snap dat je al wat gekalmeerd bent Pril, ik wens je veel sterkte met je beslissing.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:09

Niet zo triest als wat pril met dr honden heeft gedaan...........Kwaad of niet! maakt geen verschil!!!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:12

Hee obsession beter lezen, ze heeft ze afgestraft en als het mijn honden waren geweest konden ze nu nog niet lopen hoor, een kat doodbijten tssss. Als je ze gelijk op dat moment afstraft heeft dat zeker nut. En afgemaakt is er nog geen een.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:22

Ik kan lezen mytens maak je geen zorgen! Maar afstraffen is ook niet verkeerd maar de manier waarop!!! Kom nou! die hond had aan 1 trap genoeg gehad al die andere trappen ziijn echt niet nodig hoor! En ze is zelf geen haar beter dan die hond met het gedrag wat ze nu vertoont!Kom nou!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:22

Ik vind de gedachtengang van Pril gewoon achterlijk. Gelukkig ben ik niet de enige. Mensen die zich een beetje in honden verdiept hebben weten wel beter. En om mij dan gelijk voor een stoker uit te maken....diegene is echt zielig. Verder is dit mijn laatste bericht op bokt. Veel plezier met elkaar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:24

in woede doen/denken mensen rare dingen nonnie.. That's life.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:27

In woede doen honden rare dingen!!! Thats life stef!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:29

ik praat niks goed, maar ik kan pril wel begrijpen.
Hoe reageren jullie als je paard gepakt word? Dan zou je die hond ook het liefst weet ik veel wat aan doen (ik tenminste wel). In the heat of the moment dus.
Pas later ga je eens nadenken wat er nou precies gebeurt is, hoe het voorkomen had kunnen worden, wat je nu moet doen etc...
Maar pril's 1e bericht is in the heat of the moment geschreven, en wat dat betreft kan ik haar reactie wel begrijpen (wat niet zegt dat ik het goedkeur)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:33

Ach Nonnie jij bent ook niet heilig. je meot de boktregels nog eens goed doorlezen. Enne of jullie het nou belachelijk vinden ofniet so what????

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:39

Nou vertel maar mytens ik ben me eerlijk gezegd van geen kwaad bewust. Laten we maar eens over jou beginnen....tssk

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:49

So what? jezus als je zoiets plaatst dan kan toch zeker op reacties rekenen! Positief of negatief! en daar moet ze dan maar fijn mee om kunnen gaan hoor! Nonnie heeft groot gelijk dat ze het op dat forum heeft voorgelegd! had ik ook gedaan!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:01

Ach... in Nederland knuffelen we zo'n hond dood, in de USA zijn ze wat sneller met een geweer en in Pakistan krijg je hem in een tasje mee naar huis zodat je hem lekker kunt roerbakken...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:02

nou nonnie wat ik begrijp uit reacties van mensen hier is dat jij haar stukje zonder overleg op een of ander hondenforum hebt geplaatst??

BTW je gaf net al aan dat je laatste bericht al geplaatst was op bokt Nonnie??

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:04

klopt idd, maar ik wil wel mezelf verdedigen, om al die onzin die jullie uitkramen. Maar jij kan de boom in Verdrytens. En ja, ik heb het op een ander forum geplaatst, omdat jullie bijna allemaal niet weten waar je het helemaal over hebt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:11

Nee Nonnie, jij hebt de wijsheid in pacht. Waarom had je dan hulp nodig van het hondenforum?
Jij weet toch alles zo goed?
Maar ik zou zeggen, maak je belofte waar joh, dan zeuren wij ook niet meer zo aan je kop Frusty