Ik wordt helemaal gek!,gestoord!! Arrg Rotknol!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Ik wordt helemaal gek!,gestoord!! Arrg Rotknol!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:58

Ik heb een pony Lucky en hij is op dit moment echt STRONTVERVELEND..lopen klieren als hij de bak niet in wil en hij is vorige week woensdag met oefenen toen Mirzam er was zelfs het erf afgerend en op een weiland aan de overkant helemaal gek geworden..
Dus mijn zusje en ik gingen gisteren oefenen met de bak inlopen met emmer brokjes als hij dan in de bak was zou hij die mogen eten..
heel het erf afgezet met linten!
Rotknol hij rende er gewoon doorheen en bezorgde me 2 keer een hartaanval door weer op dat andere veld te gaan crossen..Ik kon wel janken Huilen
Ik wordt hier helemaal gek van Boos! boos worden, belonen, tegen hem praten het help allemaal niks!
Eerst dacht ik hij is het zat dus als we hem dan in de bak hadden gekregen lekker spelen, wortels geven iig NIET met hem oefenen maar hij doet het iedre keer weer Boos!
Hoe kan ik dit oplossen, wat doe ik fout??


paardeloverr

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:09

Is hij je misschien aan het uit proberen? Of zit hij in zijn puberteit? Misschien moet je hulp vragen van een ouder iemand die ook sterk is! Veel suc-6!

~*~:+: I LoVe DjUuKiEj! Lovers~*~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:13

ja ik rijg ook hulp van mirzam hier op bokt..maar ik wil eerst proberen het zelf op te lossen..
ik denk ook dat het uitproberen is maar doordat hij zich lostrekt heeft hij dus al gewonnen en hem moet ik juist een stapje voor zijn..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:13

hey hey

ik denk dat je juist het goede doet. Je probeert gewoon hem gewoon rustig de bak in de krijgen. Ik heb dit nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat dit heel frusterend werkt. Lady had een tijdje dat ze d'r stal niet meer uitwilde als ze moest werken. Een tik geven werkte gewoon niet. Ik denk dat je een volwassene even moet laten proberen hem erin te krijgen. Misschien kun je hem aansporen met je hand in z'n zij of iets in die richting, dat werkte ook met lady!!!

Igg, heel veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:16

ik ga het proberen..hoop dat het snel verholpen is..want ik ben dan echt in staat om de ergste dingen te doen (ohoh, heel weinig geduld heb ik>maar dat laat ik natuurlijk niet merken..)

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:17

misschien een beetje bot om te zeggen, maareh, Geef die knol een trap! Hij probeert je nu uit, en hij heeft gewonnen ook nog. Als lief niet helpt, dan maar niet lief. Tip, pak een longeerlijn, en bind die als het kan aan de bakrand vast. Als ie 'm dan peert zit ie vast. Ben je ten minste nog in charge. Hele boze stem op zetten, en des noods even aanpakken, maar ik zou het lieve gedeelte niet te lang vol blijevn houden, hij schijnt er misbruik van te maken.
succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:24

draai het touw om zn neus heen, en die het dan door t halster, zodat als hij weg wil rennen een enorme druk op zn neus voelt

je kan het beste een wat langer touw pakken, zodta t niet meteen door je handen heen schiet

of doe hem een hoofstel om, met een longeerlijn er aan

zodra hij stopt met lopen richting de bak, moet degene die e achter loopt hem een tik met ee longeerzweep geven

jullie hebben het op een vriendelijke manier geprobeert, maar die pony lacht jullie gewoon uit

niet goedschiks, dan maar kwaadschiks, maar hij moet hoe dan ook de bak in, zonder dat ie zich lostrekt!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:32

Rotknol is het he...
van dat touw om zijn hoofds had ik ook al geprobeerd..meerennen en dan een ruk geven ook geprobeerd..schop>rent hij nog harder maar van die zweep daarachter zal ik ook proberen..

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:36

verschillende longes eraan vasthangen, eerst vasthangen aan staldeur, en meeneemen, zodra de longe teneinde is, met een andere loge ergens anders vastbinedn, eerste longe losmaken en evrder neme,n, en zo doordoen tot aan de bak,+touw rond neus, en iemand met een zweep erachter, durft hij ook maar 1 stap ofzij te zetten, direct loge ernaast dat hij weet dat die er nog zit
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:39

dutske schreef:
verschillende longes eraan vasthangen, eerst vasthangen aan staldeur, en meeneemen, zodra de longe teneinde is, met een andere loge ergens anders vastbinedn, eerste longe losmaken en evrder neme,n, en zo doordoen tot aan de bak,+touw rond neus, en iemand met een zweep erachter, durft hij ook maar 1 stap ofzij te zetten, direct loge ernaast dat hij weet dat die er nog zit
succes


deze die ga ik proberen!! Lijkt me echt superhandig!! OK dan! bedankt jongens ik ga morgen al jullie tips uitproberen *LOL* hehe Luck weet niet wat hem overkomt Haha!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:41

~~}>
oh, en zelf ook een longe vastgouden, springt hij weg, laten wegspringen en dan direct terugnemen, of gewoon laten lopen, als hij wegglopeert zal hij door een onaangename ruk terug tot stand gebraht worden
ohja, bindt de longe niet vast aan een losse staldeur, of anders zou het deurtje misschien achter je paardje hangen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:43

oh ja nou weet je dat zal echt wel wat voor mij zijn!! Ik zie het al helemaal voor me..

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:53

ik ook!!! direct de hele stal uin rep en roer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:55

Lucky helemaal gek..durft hij dalijk zijn stal ook niet meer in...kan ik hier weer een topic openen!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:05

hehe, is leeswerk voor ons Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:09

laten we maar on-topic blijven he..ik ga jullie morgen gelijk vertellen hoe het is gegaan..

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:00

Ja puvertijd cimmy-lou.. hij porbeerd zolang als et lukt.. als hij doorheetf dat et em niet lukt.. als iemand em dus gewoon de baas kan wordt dat vanzelf minder.. moregn eens ff kijken of ik em kan houden zonder dat ie ervandoor gaat.. komt goed.. moet gewoon!! nietd e moed verleizen he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:01

tss nou weet gelijk iedreen hoe ik heet...aso..
pubertijd..het is gewoon een rotknol!! ben beniuwd of je em kan houden.en anders gaan gewoon met zijn 2en deraan hangen..

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:02

sherwood schreef:
misschien een beetje bot om te zeggen, maareh, Geef die knol een trap! Hij probeert je nu uit, en hij heeft gewonnen ook nog. Als lief niet helpt, dan maar niet lief. Tip, pak een longeerlijn, en bind die als het kan aan de bakrand vast. Als ie 'm dan peert zit ie vast. Ben je ten minste nog in charge. Hele boze stem op zetten, en des noods even aanpakken, maar ik zou het lieve gedeelte niet te lang vol blijevn houden, hij schijnt er misbruik van te maken.
succes!


ben ik het helemaal mee eens!

Live,LOve,'ndLaugh

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:03

hij is gewoon aant uitproberen simple zat... en zulke dingen moet ej niet belonen.. soms moet je je pony durven starffen.. als ie echt vervelend is!! en in dit geval is ie dat wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:05

tis vaak "al" te laat om te straffen want dan is hij al weg....maar je ziet het morgen wel..

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:11

heeft hij niet een "beste vriend" waar hij als ene mak lammetje achteraan loopt? van dat soort, hebben wij er een paar op stal, in ons geval zou het al gemnoeg zijn met het vriendje de bak reen paar keer in en uit te lopen...misschien helpt eht, veel succes!

Party!! I Love Bárasi Frá Libérté en Ferdinand!!:#


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:12

uhm nee niet echt...hij had een best vriend maar die is weg..

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:15

Luckey schreef:
ja ik rijg ook hulp van mirzam hier op bokt..maar ik wil eerst proberen het zelf op te lossen..
ik denk ook dat het uitproberen is maar doordat hij zich lostrekt heeft hij dus al gewonnen en hem moet ik juist een stapje voor zijn..


Mijn pony trok zich ook vaak los. Bij de trailer, hup de weg weer op!
Werd er ook helemaal gestoord van. En ik was er een keer zo flauw van, dat ik hem gewoon flink op z'n donder heb gegeven. En nou loopt hij altijd mak mee, nou ja bijna altijd. Bij mijn pony was het gewoon: koppigheid, ondeugend, uitproberen.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:17

ik denk ook dat het gewoon uitproberen is...maar hij heeft iedre keer weer wel wat anders..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, HarmanyL, paardje2013 en 45 bezoekers