kat leren op wc de behoefte te doen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

kat leren op wc de behoefte te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:02

Mijn kitten wil liever niet op de kattenbak zitten om haar behoefte te doen nou doet ze het liefst het in een leege wasmand(stom maar waar)*
Nou vraag ik mij af als ik nou een bak maak in de wc pot dat we het haar leren om daar haar behoefte te doen en later als dat lukt de bak er uit halen en dan kunnen we haar misschien zo ver krijgen dat ze de behoefte doet op de wc.

Wie heeft hier ervaring mee?


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:11

Sorry, geen ervaring mee, heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord... Haha!
Maar als het je lukt, ga ik het ook met mijn 3 honden proberen *LOL*

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:20

Vraag me niet hoe we 't voor elkaar gekregen hebben, maar als Zappa per ongeluk boven is opgesloten doet hij 't bij 't doucheputje en soms zelfs op de wc (zijn daar in 1 ruimte en naast elkaar). Op de één of andere manier weet hij dat wij 't ook daar doen Clown
Weet eerlijk gezegd niet hoe lang 't duurde voordat hij 't doorhad.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 08-02-04 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:21

Dribbelkont schreef:
later als dat lukt de bak er uit halen en dan kunnen we haar misschien zo ver krijgen dat ze de behoefte doet op de wc.

Ik kan dat beeld van een katje dat in de WC-pot valt maar niet uit m'n hoofd krijgen.... Knipoog
Lijkt je dat niet een beetje link? Als ze eenmaal erin gevallen zijn, kunnen ze er op eigen kracht vast nooit meer uitkomen (pot is spekglad):\

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:31

tsjah.. weird *LOL*

ja wat Elles zegt heeft ze wel gelijk in daar ben ik ok bang voor Scheve mond

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:11

Ja, ik vind het eigenlijk ook wel een beetje raar, op een wc bril heeft een kat ook niet zoveel grip, dus ik zou niet raar opkijken als het beestje er in valt. Maar ja, t is wel een vervelend probleem dat ze niet zo goed op de kattenbak willen, ik weet zo ook geen andere oplossing.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:17

Waar komt je kitten vandaan. Vraag daar na wat voor materiaal ze daar in de kattenbak hadden. Stel dat dit bijvoorbeeld krantensnippers waren (zoals bij mijn kat), dan doe je er krantensnippers in. Over een weekje meng je krantensnippers met de korrels die jij gebruikt en over nog een week doe je alleen die korrels.
Verschoon je je kattenbak vaak genoeg? Sommige katten willen alleen op een schone. En nog kieskeurigere katten hebben er twee nodig, 1 voor de kleine boodschap en 1 voor de grote boodschap.
Het wc-plan vind ik echt hilarisch, als het lukt zou het heel mooi zijn, maar handig is anders. En zo'n stinkende kattendrol in de wc is echt geen pretje, tenzij je je kat ook leert doortrekken.

Veel succes ermee!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:46

Heb wel gehoord dat het kan,
maar heb verder geen idee hoe je dat doet.
Zou wel leuk zijn als het lukt. Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:16

over in de plee vallen ik heb maine coons dus die komen er echt wel uit als ze vallen maar denk echt niet dat dat gebeurd want katten vallen niet zo snel zijn heel voorzichtig
Maar ja ik laat het haar zelf oplossen.
heb nu twee katten bakken met minder houtkorrel zodat ik het elke dag verschoon misschien is dat een optie

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:17

Ligt dit aan mij of ben ik de enige die niet een kat op mijn toilet zou willen hebben? Ik zou het voor geen goud willen hebben, dus als het mijn kat was zou ik hem toch echt op een kattenbak leren gaan... Daarna zou ik hem/haar leren alles buiten te doen en dat ze gewoon aangeven wanneer ze naar buiten willen...

Heel veel succes in ieder geval!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 21:04

Carlaa schreef:
Ligt dit aan mij of ben ik de enige die niet een kat op mijn toilet zou willen hebben? Ik zou het voor geen goud willen hebben, dus als het mijn kat was zou ik hem toch echt op een kattenbak leren gaan... Daarna zou ik hem/haar leren alles buiten te doen en dat ze gewoon aangeven wanneer ze naar buiten willen...

Heel veel succes in ieder geval!
het gaat hier om een 17 weken oud kitten die nog niet naar buiten kan.
Heb meerdere katten en die doen het keurig buiten want ik heb een elektronisch katten luik dus kunnen dag en nacht naar buiten.
Dus van het ]omer gaat deze poes haar behoefte ook wel buiten doen maar ja moet nog even wachten


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:38

Dan zou ik hem alsnog leren op de kattenbak te gaan... Haal de kap er eens af, werkt vaak ook nog wel eens...

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:08

Wij hadden ooit een kat die zichzelf had geleerd om op de wc te gaan. Hij zat dan met alle vier poten naast elkaar op de bril. Was de wc-deur dicht en kon hij niet buiten of op de bak, dan deed hij het in de wastafel.
Deze deed het vanzelf, hoe je het een kat moet leren weet ik niet.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:12

Straks valt ie erin! Vind het ook niet echt hygiënisch trouwens, een kat op je wc bril...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 06:31

Carlaa schreef:
Dan zou ik hem alsnog leren op de kattenbak te gaan... Haal de kap er eens af, werkt vaak ook nog wel eens...

zit geen kap op is er al af maar 2 kattenbakken is beter en wasmanden opbergen Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 08:55

Ja gewoon een extra kattenbak. En als hij zijn poepje per ongeluk in huis heeft gedaan, dat poepje in de kattenbak zetten en de kitten erbij. Vaak gaan ze dan wel begraven en heb je weer een hint gegeven Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:19

Carlaa schreef:
Ligt dit aan mij of ben ik de enige die niet een kat op mijn toilet zou willen hebben?


Dat vroeg ik me ook al af... Ik zou mijn katten ook niet op mijn wc tegen willen komen .

Maar ik heb wel een ideetje. Die wasmand, waar je kat nu zijn behoeftes in doet, gewoon voortaan als kattenbak gebruiken. Is ie meteen zindelijk! Voor je was koop je dan gewoon een nieuwe wasbak.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:24

1 van mijn katten doet dit uit zichzelf ! sch*ten op de wc en plassen in het douche putje. Ik heb redelijk veel ervaring met katten...maar geen idee hoe je dit aan kunt leren !

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:38


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:33

Carlaa schreef:
Ligt dit aan mij of ben ik de enige die niet een kat op mijn toilet zou willen hebben? Ik zou het voor geen goud willen hebben, dus als het mijn kat was zou ik hem toch echt op een kattenbak leren gaan... Daarna zou ik hem/haar leren alles buiten te doen en dat ze gewoon aangeven wanneer ze naar buiten willen...


Nee hoor... Ik vind het allereerst verschrikkelijk onhygienisch. Daarbij hartstikke link... Ik vraag me af hoe je uberhaupt wilt realiseren dat een kat, gezeten op een wc-bril, de behoefte doet, gezien de houding die ze aannemen. Buiten dat kan een kat vrij gemakkelijk in de wc vallen, bv met het erop springen. Bij een beetje pot, of bij een jonge kat zoals hier, komen ze er dus niet meer uit. Laat staan wanneer de klep dichtslaat...

Vraag inderdaad eens na welke vulling de vorige eigenaren gebruikten. Een kat is vrij merk-gebonden... Heb je nog meer katten? In dat geval de bakken heel goed schoonhouden (zo wie zo) en een 2e bak plaatsen. En wasmand opruimen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:52

Het wil nog wel eens helpen om de kattenbak schoon te maken met bleekwater, veel poezen vinden dit namelijk een lekkere geur

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:00

Ik las de titel en begon al te kokhalzen. Getverdemme, ik moet er niet aan denken om op dezelfde plee te moeten zitten als waar een kat zijn behoefte heeft gedaan.

Sorry hoor, maar ik ga toch ook niet in mijn paard zijn stal zitten poepen?!?!

Toos paardloos

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:10

Miep schreef:
Het wil nog wel eens helpen om de kattenbak schoon te maken met bleekwater, veel poezen vinden dit namelijk een lekkere geur


Je hebt ook de een of andere verfrisser (wit poeder) die je door het grid moet doen, dat vinden katten ook heerlijk... Die van mij doen hun behoefte doorgaans buiten, mijn bak staat voor de sier... Maar als ik dat spul erdoor gooi en ik ben mijn katten kwijt... Dan liggen in de bak te kwijlen Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:12

wij deden het altijd zo: zodra je zie dat het katje in de mand wil pissen of wat-ook meteen oppakken en in de kattenbak doen. Dat blijven volhouden...gewoon echt goed opletten en herhalen. Bij ons hebben ze het allemaal geleerd. succes en geef ze een aai van mij... Lovers kittens Lovers

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:13

Pervinco"]
[quote="Miep schreef:
Het wil nog wel eens helpen om de kattenbak schoon te maken met bleekwater, veel poezen vinden dit namelijk een lekkere geur


Je hebt ook de een of andere verfrisser (wit poeder) die je door het grid moet doen, dat vinden katten ook heerlijk... Die van mij doen hun behoefte doorgaans buiten, mijn bak staat voor de sier... Maar als ik dat spul erdoor gooi en ik ben mijn katten kwijt... Dan liggen in de bak te kwijlen Knipoog
[/quote]

Hihi, katten blijven ook rare wezens he..

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Jaydee_WP en 31 bezoekers