Wilde wel rijden maar het weer zat niet mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Wilde wel rijden maar het weer zat niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:57

Getver wat een weer
Het begon gister al. We hebben wel een binnenbak maar met dit weer knalt het zo wat uitelkaar. De platen rammelen, kraken, piepen. De wind waait huilt etc, etc. Eerst gelongeerd daarna er op geklommen. Er was een andere meid in de bak met een nieuwe pony, een prachtig wit schimmeltje. Er moest natuurlijk even gekeken worden wat die kon en of ze goed bereden was. Alles was nieuw voor dat beestje. Nieuwe stal, nieuwe mensen, nieuwe (krakende, piepende, huilende) bak. Kortom het beestje was nerveus. Logisch. Alleen mijn rustige Aragorn werd nu niet alleen onrustig van de bak maar ook van de merrie. Dus Yihhah, lekker aan de kletter. Na eventjes heb ik hem maar afgezadeld en lekker door uit laten razen. Hij was helemaal opgefokt.

Kortom het was weer Huilen Huilen Huilen Huilen

EN vandaag...
Ik zou vandaag ook nog les krijgen. Eerst maar even gelongeerd om te kijken hoe het ging. Konstant schrikken dus en wegschieten. Les was dus geen optie. Veel te gevaarlijk, als hij schrikt en glijd weg in een hoopje modder dan liggen we met zijn tweeen Ziek
Nog even vol houden, dan is de bak van de instructrice klaar en dan gaan we daar heen. Ik hoorde zo'n half uurtje stappen, ben benieuwd. Kunnen we eindelijk echt gaan rijden
Ben zo benieuwd wat hij echt kan. Nu loopt hij al super. Zonder al te veel moeite loopt hij prachtig aan de teugel, pasjes wijken, zelfs in draf. En dat met mij als berijdster. Haha!
Hij heeft de knopjes al zitten, nu moet ik ze nog vinden.
Als we naar haar bak gaan klimt zij er ook eens op. Kijken wat hij kan.

Ben heel benieuwd Hyper!

Maar van het weekend gereden??
Nou nee dus... Huilen Huilen Huilen


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:01

Tja het weer zat niet echt mee dit weekend ...

Ik had eigenlijk vanmiddag privéles met een van de paarden.
Gewoon "thuis", in de buitenbak.

Nou hebben wij gelukkig een buitenbak die ook na alle regen van dit weekend nog goed rijdbaar is...
maar goed 't waaide, hagelde, etc.etc. zo hard dat ik m'n les toch maar heb verschoven... vervolgens heb ik (met mn regenbroek aan Haha! ) beide dames gelongeerd!

Morgen maar weer in het zadel... Knipoog

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:17

Heb heel koelbloedig wel gereden. Cool Alleen vanmiddag bij een regen/hagel/sneeuw-bui wilde paardje niet meer. Ging met z'n kont tegen de wind in staan en wilde alleen nog voor- en achterwaards. Nu is de bak niet zo geweldig groot, dus meneer maar even op stal gezet. Daarna weer verder gehobbelt, hoefde niet veel aan te sporen met die wind!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:23

xxARAGORNxx schreef:
We hebben wel een binnenbak maar met dit weer knalt het zo wat uitelkaar. De platen rammelen, kraken, piepen. De wind waait huilt etc, etc.


Hi,hi, dit komt mij erg bekend voor.......Bij ons op de manege is dit ook zo. Mijn paard is er gelukkig aan gewent (wil zo nu en dan nog wel eens wegspringen maar ja)
Maar als er paarden van buitenaf in de bak rijden die dit niet gewent zijn dan wordt het al wat vervelender, die springen dan te pas en te onpas weg, meestal probeer ik het zo uit te kienen dat er niet al te veel paarden in de bak rijden of ik ga in de voorste binnenbak rijden, daar is het gekraak en gepiep al een stuk minder.......
Maar meestal kan ik gewoon wel door blijven rijden, dat piepen en kraken dan maar even voor lief genomen.....

Veni, vidi, vici


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, GoogleAdsense, Ubermetrics en 138 bezoekers