Oma overleden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Oma overleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 20:24

Mijn moeder heeft een jaar of 6 een oudere vrouw verzorgt, waarvan een onderbeen geamputeerd moest worden. Toen dat gedaan was, moest ze revalideren in een verpleeghuis en dan zou ze weer terug kunnen naar het bejaardenhuis waar ze woonde. Tijdens de revalidatieperiode heeft ze een keer longontsteking gehad en meerdere keren urineweginfecties. Ook heeft ze een CVA (beroerte) gehad, waardoor ze rechts gedeeltelijk verlamd raakte. Toen bleek dat ze niet meer terug zou kunnen. Voor haar een behoorlijke tegenslag. Langzaamaan begon ze ook te demeteren, waardoor ze naar een andere afdeling moest.
Vorige week vrijdag kreeg ik te horen dat mijn oma longontsteking en ene urineweginfectie had. Het ging eigenlijk steeds slechter en mijn moeder zei dat ze miscchien zou overlijden. Dus mijn zusje, broertje en ik zeiden in koor: alweer? Klinkt best bot natuurlijk, maar dat hebben we al 3 of 4 keer eerder gehoord. Vandaar die reactie. Mijn moeder heeft er vanaf maandagmorgen gezeten en ook wat geprobeert te slapen. Het ging langzaamaan slechter en ze hadden ze medecatie al gestopt. Ze had 3 antibioticakuren gehad die allemaal niet aansloegen.Ze heeft eerst paracetamol gehad tegen de pijn en de koorts, maar dat werkte niet meer en toen kreeg ze morfine. Ook kreeg ze op een gegeven moment ontspanners, zodat ze gewoon rustig bleef liggen. Ze had een heel sterk hart en daardoor heeft ze het alles bij elkaar heel lang uitgehouden. Afgelopen donderdagochtend om ongeveer kwart over 3 is ze rustig ingeslapen. Om half 3 werd mn ma wakker omdat ze een ademhapering had, maar ze ademde weer verder. Dit deed ze wel meer. De nacht ervoor ging het ook al even heel slecht, maar toen is ze toch weer wat opgknapt. Om 3 uur kwam er een verpleegster en toen was er ook nog niets aan de hand. Om ong. 3.40 kwam ze weer en toen maakte ze mn moeder wakker die net ff sliep en ze vroeg of mn moeder even mee wou kijken, want ze dacht dat het gebeurt was. Zo zei ze het letterlijk. Mijn moeder heeft geholpen met de verzorging (zit zelf ook in de verpleging) en toen heeft ze ons gebeld. Als we oma nog wilden zien moesten we meteen komen anders kon het pas op de dag van de begrafenis weer, want ze wordt niet opgebaart, omdat ze verder geen familie enz heeft. Dinsdag is de begrafenis. Het was niet mn echte oma, maar zo voelde het wel!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:28

Of het nou je echt oma is of niet het is natuurlijk heel verdrietig.
Maar ik denk dat het beter is zo voor haar.
Nou veel sterkte er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:46

joh, al is het niet je chte oma, het is een blijft erg. vandaag gehoord dat drie zorgvragers van ons verzorgingstehuis zijn overleden en soms heb ik het daar al moeilijk mee.

Heel veel stekte he!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:48

Altijd moeilijk om iemand te verliezen, familie of geen familie.
Heel veel sterkte en gecondoleerd

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:36

Heel veel sterkte!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:14

Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:55

gecondoleerd Ach gut

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:12

het is altijd verdrietig als er iemand overlijdt....of het nou je echte oma is of niet.....sterkte

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:22

gecondoleerd en strekte

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:51

gecondoleerd en veel sterkte Ach gut

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:47

HEEL VEEL sterkte ermee!! ookal was het niet je "echte" oma.. dat maakt helemaal niets uit.. je hield van dr.. en dat geldt...
heel veel sterkte..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:21

He bah meid wat erg Ach gut
Gecondoleerd...

Ook al is het niet je eigen oma, zo iemand kan toch veel voor je betekenen. Sterkte Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:08

he wat vervelend!
heel veel sterkte...

En dat het niet je eigen oma is wil het niet zeggen dat het minder erg is...