Voorbeen meer eruit in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Voorbeen meer eruit in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 11:35

Mijn paard wordt in augustus 6 jaar en in het voorjaar wil ik Z1 gaan starten met hem. Op zich ben ik heel tevreden over de vooruitgang; wissels, appuyemenenten, alles lukt al heel aardig. Ook kan ik hem vrij goed verzamelen. Ik vind alleen dat hij een beetje strak in het voorbeen blijft, hij grijpt niet genoeg naar voren. Nu weet ik ook wel dat het beter wordt als hij achter sterker wordt, maar zijn er oefeningen om een mooier voorbeen erin te krijgen?

Wie heeft er ervaring mee?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:06

Probeer eens een paar passen SB te rijden om op een korte diagonaal weg te rijden. Let erop dat je goed bergopwaarts vertrekt.

Of de diagonaal in stukken verdelen en bv vertrekt, vóór X halthoudt, weer vertrekken, en voor eind vd diagonaal halt. Zo moet hij meer op de achterhand blijven en bergopwaarts lopen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:30

Tyrza schreef:
Probeer eens een paar passen SB te rijden om op een korte diagonaal weg te rijden. Let erop dat je goed bergopwaarts vertrekt.

.


Wat is "SB"??

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:35

schouderbinnenwaarts

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:35

Aha, ja, logisch...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:56

Tempowisselingen in het SB is ook een goeie oefening om je paard meer op het achterbeen te krijgen. (maar wel verrekte lastige oefening Haha! )

Misschien een domme vraag maar staat ie ook op ijzers? Zoniet, is daar ook nog wat winst te halen in overleg met de hoefsmid.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:15

Nu staat hij niet op ijzers, maar in het zomerseizoen wel en dat scheelt inderdaad al een heleboel. Als ik in de winter toch niet op gras hoef te rijden, heb ik alleen niet zo'n zin om hem op ijzers te zetten. (overigens rijd ik dit winterseizoen ook geen wedstrijden, anders zou ik het misschien wel doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:21

Tyrza schreef:
Probeer eens een paar passen SB te rijden om op een korte diagonaal weg te rijden. Let erop dat je goed bergopwaarts vertrekt.

Of de diagonaal in stukken verdelen en bv vertrekt, vóór X halthoudt, weer vertrekken, en voor eind vd diagonaal halt. Zo moet hij meer op de achterhand blijven en bergopwaarts lopen.

Dit heb ik idd ook veel geoefend en dat werkt idd heel goed.

Bij Kawa, die wel een fijn (verzamelde) galop heeft, had ik er ook nog een oefening bij gekregen.

Galop goed verzamelen, dan terug naar de draf (waar hij altijd de eerste passen automatisch dan ook nog goed op het achterbeen was) en meteen vertrekken in midden/uitgestrekte draf.