Dit is toch zielig? mag nooit meer gebeuren!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Dit is toch zielig? mag nooit meer gebeuren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 15:10

hallo allemaal,

Bij mij in de buurt woont een meisje en die heeft een eigen pony en ze had een shetlander maar die is doodgegaan, maar de REDEN waarom? egt te erg!

Dat shetlandertje stond dus bij haar thuis op een grasveldje met een stalletje erbij, gezelschap: een geitje

ze gaf 'm misschien 1 x in de week eten en soms zelfs 1 x in de 2 weken, (" hij staat toch op gras?" ) ja, maar dat gras is geel en verdord en ligt vol met POEP omdat je dat nooit opruimt! (" gaat vanzelf weg ") ja, en zeker ook in je stal? die mest je nooit uit! ( " is niet nodig, gaat hij nooit in" ) nee hehe wat wil je met zo'n vieze stal, moet hij dan maar elke dag, weer en wind buiten staan zonder bescherming? ( " ik rij hem toch?") ja, vraag niet hoe, ALS je al rijd, wat je 1 x in de week doet mischien of meestal zelfs minder, dan is het crossen en crossen en als hij niet hard genoeg gaat, slaan en nog es slaan!! en dan daarnaa helemaal bezweet achterlaten!!! (" ik poets hem toch wel eens?") ja misschien 1 x in de 4 weken? pony kreeg HARTRUIS, door slechte verzorging: was uitgedroogd: ( " hij staat toch naast een slootje? ") ja een klein modderstroompje van nog geen 10 cm breed waar hij niet bij kan!! is doodgegaan ("sniksnik jank jank en ik zorgde nog wel zo goed voor hem!! " ) jahoor dat zal wel!! Scheve mond

Huilen Huilen zielig he? k ben egt boos op dat meisje Boos! Boos! gelukkig staat haar PONY op onze manege, zodat die wel goed verzorgd word...ben egt boos, t was zoooon lief shetje!! Huilen ]

en zij egt helemaal schijnheilig janken enzo Schijnheilig egt ZO zielig!!!

doe iets tegen al dat paardenleed en ga naar www.stoppaardenleed.com !!

kusz miej


blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:19

echt..?? Verward

wat een raar mens die moeten ze zelf eens een jaartje slecht verzorgen net als die shetlander Stoom uit je oren

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 15:20

idd goed gezegd!! t is echt gebeurd, af en toe zijn we hem stieken gaa voeren drenken en poetsen, maar dat kon niet altijd...

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:24

wat vreselijk maar als jij het al zolang op voorhand zag waarom heb je dan de DB niet gebeld? misschien heb je dat wel gedaan maar dat vrpeg ik me dus af!! of eens met ide ouders gepraat!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 15:30

ik wist niet zeker of de dieren bescherming er wat aan zou doen, als je dit een rare opvatting vind, kijk dan op de site die ik heb vermeld, verder heeft dat meisje erg veel connecties en is ze al bijna zover dat ze me samen met haar conecties van de manege heeft gejaagd, iedereen tegen me opgezet alleen maar omdat ik over dat shetje was begonnen tegen haar!!!
kusz miej

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:34

waarom heb je de dierenbescherming niet gewaarschuwd, dat kan waarschijnlijk ook anoniem? Wat zij deed was strafbaar...

angeliq
Berichten: 57
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: heerlen (zuid-limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:50

ik vind het heel erg van dat shetje hopelijk is haar pony er beter aan toe, zo'n mens is geen enkel dier waard!!

Een eigen paard is goud waard!!!
Mischa,ik zal altijd aan je blijven denken
rust zacht.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 16:33

angeliq schreef:
ik vind het heel erg van dat shetje hopelijk is haar pony er beter aan toe, zo'n mens is geen enkel dier waard!!


helemaal mee eens, die andere pony staat op een manege, en daar word door de manege zelf gevoerd en gemest, en ze rijd in de les dus dat word in de gaten gehouden, maar de pony vind ze leuk dus daar zorgt ze beter voor! ik sta met mijn paardje in dezelfde stal en hou haar ook in de gaten!
]
kusz miej

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:35

Ik denk wel dat de DB er iets aan had gedaan. Weet het bijna wel zeker. Ik woon naast een woonwagen kampje. Daar had een jongen achter zijn caravan een Fallabellatjje staan. De 1e keer dat ik hem zag helemaal vermagerd. Paar maand later had ie een hele dikke buik. Het enige wat hij had was zand. een klein schuurtje. En hij kreeg weinig biks en aardappel schillen. Ik heb toen ook de DB gebeld...Maar de volgende dag hoorde ik dat hij was dood gegaan.. Scheve mond


Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:54

ja sorry hoor je kan hier nou wel gaan lopen zeiken erover maar als je het echt zo zielig vond en hij geen drinken had. had dan de DB gebelt, beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:09

newforestlover schreef:
ja sorry hoor je kan hier nou wel gaan lopen zeiken erover maar als je het echt zo zielig vond en hij geen drinken had. had dan de DB gebelt, beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig.
Inderdaad, je had de dierenbescherming eerder moeten inlichten. Lijkt me niet dat je dit achteraf te weten komt?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:28

Ik wil met alle plezier naar de website gaan, maar wat heeft deze instelling voor dit shetje gedaan ?
Je wist dat hij er slecht aan toe was, heb je toen ook contact opgenomen met instanties om het dier te helpen ?

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:35

Je had inderdaad de DB moeten bellen! Die laten dat beestje daar heus niet zomaar wegkwijnen! Als je trouwens wíst dat hij geen water had, en je (zover ik opmaak) ook wel contact met het meisje had, had haar dan gewoon gezegd dat als zij hem geen water zou geven, jij het wel zou doen. Zo moeilijk is dat toch niet? *klink ik nou pennymeisjes achtig? * In ieder geval zou ik hem niet zomaar uit laten drogen! Óf de DB óf zelf water geven!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:52

Ik ben het ermee eens: altijd de DB bellen, die komen echt wel kijken en dan beoordelen ze zelf wel! Been there, done that. MAAR: het is niet jouw schuld hoor! Wel van de eigenaresse.... Boos!

Hou van je paard, dan houdt ie ook van jou!
Paard aan huis, wat een luxe!!!
As finishing touch, God created the Dutch! :D

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:24

Oscar schreef:
Ik wil met alle plezier naar de website gaan, maar wat heeft deze instelling voor dit shetje gedaan ?


niks, punt 1 wij weten van niks, punt 2 dit is niet ons doel en punt 3 we mogen er niks mee doen.

Het is heel lief van je rowygo dat je de link vermeld, maar je weet ook dat wij niet de juiste zijn die hier iets aan kunnen doen.
Als je er iets aan wil doen, zou je henk een PB kunnen sturen aangezien hij de bevoegdheid wel heeft om dit soort dingen uit te zoeken.
Het verwaarlozen van een pony of het oplossen van een misdrijf zoals Flair S is overkomen, is een heel verschil. Voor een mishandeling, gebruik de link. Voor een verwaarlozing, PB henk of bel de dierenbescherming.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:23

wat een vreselijk verhalen zeg. Dat mensen zo stom kunnen zijn om zo slecht voor hun paardje te zorgen dat het overlijd.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 09:26

Hier word ik echt boos van.. Dat kind liet dat shetje dus zonder water en voer staan?? En ze mestte nooit uit ?? Bloos! Boos! Dat meisje verdiend geen pony.

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:45

Wat een stom kind Boos!
Zorg voor je dier !!aub zeg!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:02

Belachelijk, dat die ouders er niks aan deden!!!?Echt zielig!!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:28

Die verdiende echt geen pony!
Aarg...dit is toch te gek voor woorden?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:33

en de ouders van dit meisje? wat hebben die hierover te zeggen? dat die het toestaan dat hun kind een dier mishandelt!! Dat vind ik pas echt belachelijk, die ouders hebben hun kind gewoon geen verantwoordelijkheidsgevoel (hoei, leuk scrabblewoord Knipoog) bij gebracht...

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:47

RoWyGo schreef:
ik wist niet zeker of de dieren bescherming er wat aan zou doen

Nou om dat zeker te weten had je de dierenbescherming toch kunnen bellen anoniem altijd beter als dat beestje dood laten gaan.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:40

je bent een rund als je je pony/paard geen goede verzorging gunt!

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:48

Hoe oud is dat kind??? Letten die ouders daar dan ook niet op Verward ronduit belachelijk als je zo met dieren omgaat!!!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:11

...je hebt erg vreemde mensen in deze wereld... Weet je wat nog vreemder is? Die mensen noemen anderen 'gek'.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers