Wat doet je paard als je balkjes neer legt???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Wat doet je paard als je balkjes neer legt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 22:31

Nee niet gewoon netjes over elk balkje stappen of draven.Gewoon simpel weg een breedte sprong van denk een ruime meter nemen.
Aangezien ik weer de helft vergeten was dat ik dat die koe het wel leuk zou vinden om wat balkjes te stappen/draven aan de long.Maar madam dacht er anders over en vond er in het begin geen zak aan.Totdat ze door had wat nou echt de bedoeling was.
Oke ik weet dat ze aardig kan springen maar had nou niet verwacht dat ze die 2 balkjes die zo simpel op de grond lagen zou springen.
Dus wel.En ook nog ruimte over houden qua breedte en qua hoogte.
Zou het dan toch een springpaard geweest zijn die pa van haar??Ik weet het niet en moet zeggen dat ik nu ik dit heb gezien wel een ander op haar zet met springen want dit gaat me iets te hoog en te "breed".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:34

Toch is dat heel normaal als je paard it voor het eerst doet, want dat doen er heel veel Lachen
Gaat wel over als ze het meer gedaan heeft

Zo ook met springen, in het begin vlieen ze er huizen hoog overheen, maar na meer oefening gaat dat steeds nromaler.

Succes ermee Lachen

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:34

hihi
ken er ook zowe
ik moest op een oude manegepony rijden(men lievling)
en ze legden cavaletti's neer in zon kruisjes
maar ze lagen net te hoog voor men pony, en om erover te springen was er geen plaats genoeg ertussen
dus wat doet madame, in 1 keer een sprong van 40 cm hoog en minimum 2meter breed
Haha!
madam had beetje verkeerd ingeschat Tong uitsteken

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 22:36

Nou weet je wat het is ze heeft dus al vaker balkjes gelopen zo wel los,aan de longe en met iemand erop.Meestal is het wel 1 keer een raar sprongetje maar nu sprong ze echt alsof er een hindernis stond.En elke keer weer.Dat heeft ze dus nooit gedaan ook niet van de week toen mijn verzorgmeisje erop zat.Dus stond echt met open ogen te kijken.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:43

Die van mij kijkt er eerst naar en denkt dan : oja, daar moeten we overheen. Vervolgens tilt ie amper z'n benen op, alleen als het wat hoger wordt vindt ie het leuk, maar ik niet Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:46

De eerste keren erover heen springen, en daarna dr tegenaanschoppen, en daarna er gewoon netjes overheen Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:06

Ze heeft er lol in Haha!
Heb heel wat rare sprongen meegemaakt, met jonge paarden. Maar over het algemeen stond er toch wel een hindernis van minstens 20cm Haha! Echt springen over balkjes hebben ze bij mij nog niet gedaan Knipoog

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:09

Oh, zo ken ik er nog hoor Schijnheilig
Ushi vind het leuk om een sprong met een cavaletti ervoor in één keer te springen.
Iets minder leuk als je erop zit en je er niet aan verwacht had Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:45

Leuk toch ? *LOL*

In elk geval beter dan mijn paard...... die gaat bovenop de eerste balk staan, deze begint te rollen waardoor hij met z'n snufferd op de volgende valt, en tijdens het opkrabbelen neemt ie balk nr. 3 nog even mee Scheve mond
Jouw paard is waarschijnlijk wel wat meer getalenteerd Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:50

Oscar schreef:
Leuk toch ? *LOL*

In elk geval beter dan mijn paard...... die gaat bovenop de eerste balk staan, deze begint te rollen waardoor hij met z'n snufferd op de volgende valt, en tijdens het opkrabbelen neemt ie balk nr. 3 nog even mee Scheve mond
Jouw paard is waarschijnlijk wel wat meer getalenteerd Knipoog


Haha!
Zie het helemaal voor me....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:11

Hey Loon, wat heeft ze toch een geweldige dingen iedere keer weer he Knipoog



runningkawa schreef:
Zo ook met springen, in het begin vlieen ze er huizen hoog overheen, maar na meer oefening gaat dat steeds nromaler.



Als ze er dwars doorheen lopen hebben ze zeker helemaal geen springtalent Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:01

Daar kun je dan meestal wel vanuit gaan Lachen Haha!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:04

in het begin srong radijs over allemaal aprt hjeen haha Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:21

Hahaha... Leuk Haha! !

Zou ook niks voor mij zijn dat springen hoor! Vind 40 cm al erg hoog Haha! Bloos

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:50

Kane die snapt er helemaal niets van en loopt echt als een debiel erover heen .
Zijn benen trekt ie zo hoog op dat ie gewoon ergens in zijn nek eindigen.
Kleine sprongentjes vindt ie wel heel leuk . maar wil niet altijd de moeite nemen om zijn benen op te tillen Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:52

Afgelopen dinsdag les gehad in de binnenbak aan de overkant bij een springstal. Daar lagen 4 mooie felle blauw/witte balken op de grond. Igor had ontzettende schrik van die dingen. Ging er niet overheen, maar sprong juist 3 meter er vandaan Haha!
Hij zat zich gewoon aan te stellen, ik mag nl aannemen dat je als maarathonpony toch wel vaker van die rare dingen ziet..

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:36

hihi, de mijne neemt ook altijd een reuze sprong

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:20

Jaaaa Es en ik vonden het ook erg leuk........ Haha! Zeker in combinatie met die klotehardlopers.... Boos!
Maarja springen kan ze wel he?!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:58

Sily"]
Hey Loon, wat heeft ze toch een geweldige dingen iedere keer weer he Knipoog



[quote="runningkawa"]
Zo ook met springen, in het begin vlieen ze er huizen hoog overheen, maar na meer oefening gaat dat steeds nromaler.

[/quote]

Als ze er dwars doorheen lopen hebben ze zeker helemaal geen springtalent Haha! Knipoog
[/quote]

[quote="runningkawa schreef:
Daar kun je dan meestal wel vanuit gaan Lachen Haha!


ja en nee. Als ze de volgende keer extra vlug zijn, heb je een goeie (bb) . Op een kruisje van 50 cm struikelen mijn paarden zo ongeveer, en zo heb ik het graag Extreme duivel En die kunnen echt wel springen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-02-04 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:03

Nee dat klopt, maar als er gezegd word dwars er doorheen, neem ik aan dat dat niet 1 keer gebeurt, maar telkens.

Want als ze er daarna wel hoog over gaan is het goed.

Als ik Kawa over 50 cm laat springen doet hij dat 1x braaf en dan tikt hij hem eraf.
Als het hoger word gaat hij pas opletten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:06

precies Haha! maar ik dacht wel dat wij het eens zouden zijn als ze maar de volgende keer eens wat voorzichtiger zijn Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:11

whahaha dat was wel even schrikken zeker Tong uitsteken

Starlight kan het ook niet in draf Bloos alleen in stap of in een flinke galop met dr benen precies tussen die balken Haha!(niet dat ik dat doe hoor! maar mevrouw springt er elke keer zo overheen met dr galoppasjes dat ik dus geen balkjes meer draaf omdat ik het gevaarlijk vind)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:14

xtostarlight, werken aan rust, rust, rust. Ze moeten slapend over de balkjes gaan Knipoog Gewoon heel veel doen, knapt het echt op!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 09:56

Ik profiteer er altijd van dat Pris de moeite niet neemt om echt te gaan springen met lage sprongetjes. Dan kan ik ook eens. De eerste keer wil ze dan nog wel eens springen, maar wil ik verder een sprongeffect hebben zal ik toch echt een tikje of een extra kuitdruk moeten geven (ik mag officieel niet springen, ik heb een zwakke rug) Zo laag gaat dat dus wel.

Als mijn bijrijdster of iemand anders springt dan gaat het met wat meer geweld (alsin meer sprongkracht, allertheid...). Naar haar mening wordt het dan pas echt springen...

willem45
Berichten: 40
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:16

als je er maar plezier in blijft houden!