bare-back pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

bare-back pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 22:33

Naar aanleiding van het onder staande topic over t boomloos rijden, vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn over de bare-back pad. Het liefst rijd ik namelijk gewoon zonder zadel, maar vanwege de wat onverwachtse bokkesprongen die meneer kan maken en het niet zo stevig/lekker zitten doe ik dit niet zo vaak.. Misschien dat een bare-back pad dan de oplossing bied. Vandaar dus mijn vraag

En wat kosten ze? Haha!

Onderschriftloos :Y)


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:37

Ik rijd liever zonder zadel dan met een bare-back-pad. Dus de mijne heb ik net verkocht afgelopen week. Ik ga nu voor een Barefoot Lachen . Ze zijn d'r eindelijk in een inimini maatje Knipoog .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:10

Ze verbreden als het ware de rug van je paard wat, ik heb een slank paard maar met mijn bbp zit ik een stuk steviger, ik heb hem overigens van Emiel Voest. Is een van de duurdere maar weet niet meer hoeveel hij kostte. Een bbp is ook om je zit te verbeteren , en ik heb gehoord dat er eigenlijk geen beugels aan horen ( zitten hier ook niet aan ) maar ik zie meestal bbp's waar wel beugels aanzitten...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:33

ik heb een bbp gehad, maar vond het geen aanrader... nou ja... het zit heel lekker, maar het opstijgen ging NIET, en bij onverwachte bewegingen schoof het alle kanten op... zal ongetwijfeld aan mijn gebrekkige zit hebben gelegen... Schijnheilig

Ik vind de bbp van Star Tack een hele mooie kwaliteit hebben.... Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 11:30

hmmz echt veel positiefs hoor ik dus tot nu toe nog niet.. en dennis, uiteraard heb ik ook liever die barefoot,maar die dingen kosten helemaal compleet zo'n 700 eurootjes.. en dat heb ik even niet zo... Haha!
Maar ik heb wel eens geprobeerd met een sjabrak te gaan rijden met losse singel eromheen, maar dat was niet zo'n succes.. sjabrak schoof naar achter als ik ging draven..

Onderschriftloos :Y)

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:49

Hoi,
Op dit moment zit ik ook in een enorme uitzoek en twijfel fase. Ben aan het rondkijken naar verschillende barebackpads en heb ook de sites van de barefoot en torsion eens goed bekeken.
Probleem bij mij is dat ik op het moment erg weinig rijd op mijn ijslander met spat af en toe een klein ritje. Het zadel vind ik al een tijd niet alles meer dus ik stap er vaak even zonder zadel op maar aangezien hij soms nog uit het niets kan ontploffen is dit niet altijd even veilig!
Zit dus sterk te denken aan een mooie barebackpad met beugels aangezien een barefoot (die ik eigenlijk liever zou willen) best wel duur is als je bedenkt dat ik nog helemaal niet weet hoe de toekomst eruit gaat zien voor mijn paardje.
Dus als je nog een geweldige oplossing (of pad) tegenkomt zou ik 'm graag horen! Ik kijk ook met spanning uit naar reacties van andere mensen!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:12

Ik vond de barebackpad die ik bij www.hue-hott had gekocht wel fijn.
Was met suede bovenkant en zat prinsheerlijk zacht en stevig.

Alleen heb je nog het probleem dat je benen nergens steun hebben dus het is wel vrij vermoeiend om er echt mee aan het rijden te gaan. Ook voelde ik me niet veilig daar dat paardje van mij ook een behoorlijke paniekzaaier kan zijn *LOL*

Het is ook wat schuiverig maar dat komt ook doordat er verder geen model inzit ofzo waardoor het stevigheid / houvast verkrijgt.

Maar ligging was zeker wel acceptabel.

Erg jammer vind ik het ook van BB-pads dat er geen ruimte voor de schoft is , ze lopen vrijwel allemaal recht door en een paardenrug is nu eenmaal gewelfd met een omhoog komende schoft.

Dus die schoft daar klemt het best wel op.

Er horen geen beugels aan eigenlijk en als er toch beugels aan zitten dan is het geen aanrader om die te gebruiken om er mee licht te rijden , omdat je dan je hele gewicht via een smal riempje in de rug drukt.

Lijkt me niet echt prettig voor het paard....

Tenzij je natuurlijk een super-de-luxe BB-pad hebt die het gewicht dat op de beugels komt WEL over een groter vlak weet te spreiden dan alleen dat vaak Nylon riempje waaraan de beugels bevestigd zijn.

Dat zijn een paar puntjes van kritiek voor mij Lachen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:30

ik heb toevallig gisteren met de nieuwe bare-back pad van een vriendin gereden en het zat heerlijk. Deze was van parelli. Suede aan de boven kant, zodat je niet schuift. Ik dacht altijd dat het niet zoveel verschil zou maken met zonder zadel rijden, maar dat doet het dus wel.

Ik had eerst een klein buitenritje ermee gemaakt, dat gaat zonder zadel ook altijd goed. Daarna ging ik in de bak rijden met twee carrot-sticks (zonder halster). Dat doe ik wel vaker zonder zadel, maar dan merkt m'n paard dat ik wat minder stevig zit (kan me met die twee sticks in de hand nergens aan vast houden) en dan gaat ze wat scherper wenden zodat ik een beetje ga glijden en me dus vast moet gaan pakken, maar ik zat wel zo stevig. ik heb zelfs nog even gesprongen ermee. Ga dat ding zeker vaker lenen. Je broek blijft trouwens ook lekker schoon Haha!

winnie_q

Berichten: 78
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:16

ik heb er twee liggen , maar ze zijn te groot voor mijn kleintje, en ze schuiven nogal. 1 met de onderkant vilt en boven suede zitting en leer bij de schoft. en 1 van star tack.
wil ze wel uitlenen als iemand het wil proberen.
Zijn haast nooit gebruikt, bijde 1 keer denk ik om te testen.

oja bij star tack waren ze uhh, hahaha geen idee eigenlijk 65 euro dacht ik en die andere was een stuk duurder €190,- als ik het goed heb
Laatst bijgewerkt door winnie_q op 08-02-04 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20564
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:17

ja ik ben niet zo weg van een bbp Haha! maar ik heb natuurlijk ook wel mazzel dat ik een paardje heb met een rond ruggetje, dus zonder zadel gaat prima op hem

Maar voor een smal paardje kan het wel een uitkomst zijn denk ik

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:59

hmm winnie ik hou je aanbod in mijn achterhoofd!! verder zijn er geloof ik meer negatieve dan positieve reactis ovr de bbp...

Onderschriftloos :Y)

winnie_q

Berichten: 78
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:01

ik hoor het wel, ik zal (als ik er aan denk) dinsdag eens foto's maken van bijde bbpads. Ik wilde ze eerst absoluut niet kwijt, maarja heb er weinig aan.

misschien als je toevallig eens in de buurt bent??

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:12

Maar de vergelijking tussen bbp en barefootzadel is niet juist. Een bbp is puur om zonder zadel te rijden en niet om te gebruiken in plaats van een zadel.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 22:39

nee hoor dat weet ik wel.. Heb ik dat geinsinueerd dan? Niet toch? Zo wel, dan was dat een foutje..
Alleen wil ik misschien een bbp omdat ik graag zonder zadel rijdt, omdat je dan je paard beter aanvoelt. En een boomloos zadel doet dit ook en dat lijkt me heerlijk! Maar die zijn niet te betalen! Niet voor mij althans..

Onderschriftloos :Y)

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:47

Nee, ik wil ook graag een boomloos zadel maar moet daar ook nog maar een tijdje mee wachten, terwijl ze in vergelijking met een hoop andere zadels toch redelijk betaalbaar zijn.
Nu zou ik dan om die tijd te overbruggen graag een westernzadel of austr.stock zadel oid willen aanschaffen maar ook dat kan ik alleen maar als het niet te duur is. ( jij had zo'n mooie Haha! ).

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 23:19

haha ja sorry, maar als je wil kan ik je wel een aantal adressen door pbén die ik zou meelen voor hun zadel. Het zijn allemaal zadels tot de 200 euro. Hoogste geloof ik is 175.. Misschien zit er daar een tussen.. Heb ook noh een adres van iemand hier op bokt. Weet alleen boktnaam niet meer..
Maar als je wil, pb ik ze van de week even door. Kan mssn tot eind van de week duren, moet veel werken deze week en uiteraard savonds naar mijn paardje..Haha!

Onderschriftloos :Y)

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 07:50

O ! Dat is goed maar ik zou graag adressen bij mij in de buurt ivm passen. ( wat heb ik weer veel eisen he Haha! ).
Ik wil nl liever niet van iemand op laten sturen en als het dan niet past.....
( is degene van bokt horsenut ?, die heeft een heel mooi zadel te koop maar is ook zo ver jammergenoeg....).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers