Een ander perspectief

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Een ander perspectief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 12:53

Een verhaal over hoe je een situatie heel anders kunt interpreteren:

*1*
Ik heb een paard, al bijna een jaar. Les heb ik niet, ik heb al lang les gehad op de manege dus de meeste dingen weet ik wel. Het gaat nu best goed met mn paard. Ik krijg hem nu soms nageeflijk, ook in galop. Vandaag weer lekker gereden, die schrikjes kan ik steeds beter opvangen. Ik reed gelijk met een mevrouw waarvan ik dacht dat ze wel kon rijden. Blijkt dat ze nog gewoon les heeft. In de les doet ze ook niet veel meer dan overgangen rijden, nageeflijkheid vragen en wat wijken. Als ik zo die instructeur hoor dan kan dat wel een stuk beter. Haar instructeur moest zelfs het paard vasthouden toen de andere paarden ergens van schrokken terwijl haar paard echt heel braaf is. Ik heb daar nog een opmerking over gemaakt. Ook probeerde haar instructeur iets duidelijk te maken waarbij hij naar mij wees als voorbeeld.

*2*
Ik heb een paard, al bijna een jaar. Ik heb regelmatig les, omdat ik wil dat paard en ik vooruit gaan en ik eindelijk de 'ingeslopen maniertjes' van de manegepaarden kwijt raak. Vandaag weer les gehad. Ik reed gelijk met een andere mevrouw die zelf nooit les neemt. In de les voornamelijk gewerkt aan de basis, veel overgangen, ontspanning, wijken. Tijdens het wijken op de volte wilde mn instructeur iets uitleggen over stelling en pakte mn teugel vast. Op dat moment schoten de andere paarden er van door. De mevrouw gaf als opmerking naar mn instructeur: 'hou hem maar goed vast, anders gaat hij ook'. Later heeft mn instructeur uitleg gegeven over rijden op de buitenteugel en hoe het eruit ziet als je alleen op de binnenteugel rijdt. Hij nam daarbij die andere mevrouw als voorbeeld.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:57

Lachen

De mevrouw gaf als opmerking naar mn instructeur: 'hou hem maar goed vast, anders gaat hij ook'

die zin vind ik alleen vrij vaag

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:57

Hee, dat is een goeie!!

Het ene verhaal is gezien van het oogpunt van *1* en het andere vanuit het oogpunt van *2*.

Toch opvallend hoe je dezelfde situatie vanuit een ander perspectief kan bekijken!

Toos paardloos

Fitzroy

Berichten: 25095
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:57

Tja, Apple, dat houd je toch in de paardenwereld. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik weet wel zeker dat nr. 2 op de goede weg zit.
Nr.1 denkt dat ze op de goede weg zit, heeft waarschijnlijk andere doelen en evengoed plezier met haar paard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:18

Leuk stukje...
Idd mooi om te zien hoe verschillend 1 en de zelfde situatie kan zijn.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:36

Tja, wat je ziet hoeft nog niet altijd de waarheid te zijn, he.
Goed geschreven!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:38

tss wat een grappig stukje om te lezen!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:40

idd, een heel verschil hoe je iets kunt opvatten.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:42

zoals al gezegd: leuk stukje!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:42

Goed gedaan zeg, en ik moet wel lachen om het feit dat die mevrouw 1 meteen een opmerking maakt, zooo typisch in de paardenwereld, altijd commentaar

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:47

Leuk om te lezen zeg!! Zit zoveel waarheid in ook. Ik denk dat iedereen hier wel een nummer *1* kent Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bloemetje75, ComscoreBot, FCSA, Paardennamen, SemrushBot, tienus63 en 72 bezoekers