Dillema: Kiezen voor luxe of sfeer?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Dillema: Kiezen voor luxe of sfeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:15

Het gaat denk ik een lang verhaal worden, maar ik begin het echt beu te worden, en wordt er zelfs een beetje depressief van.

5 jaar geleden ben ik beginnen rijden op Manege S(gebruik even letters). Ik heb daar 2 jaar gereden, toen is de uitbater veranderd(de eigenaar bleef wel hetzelfde, maar die kent niets van paarden). De manege werd een pensionstal. Ondertussen was ik ergens anders gaan rijden, maar na een jaar was Manege S terug open. 4-5 maanden hebben V(de zoon van de eigenaar die wel paardrijdt) samen met nog iemand de manege uitgebaat.
Ondertussen bleef ik wel op de andere manege rijden. Toen zijn V en die andere gestopt met uitbaten. Toen was er even een periode van een maand ofzo zonder echte uitbater. Dan kwam K eraan, tot 31 april, maar zij deed het niet echt goed. Op 1 mei kwam M eraan. M heeft heel de manege prachtig gemaakt, heel mooi. Hij is wel iemand die vrij koppig en hard is, maar hij is wel, nuja, een goede man. Hij heeft ons veel geholpen en heel veel bijgeleerd. Hij gaf ons ook de kans om (met periodes) elke dag een of meerdere jonge talentvolle pony's te trainen. Die werden dan telkens wel weer verkocht, maar we leerden er heel veel van.
Nu, bijna 2 jaar later heeft M met de eigenaar ruzie gekregen. Ook ene hele kwestie met schulden(de een verwijt de ander). Dus M is ontslagen en heeft 2-3 km verder een nieuwe manege opgericht. Dat is zo'n maand geleden(hij is wel pas officieel van 1 februari gestopt).
Hij heeft nu een groot stuk land, waaronder een afgezet stuk grond(zand, modder) met veel bomen. Daar staan de paarden, allemaal met mooie nieuwe regendekens. Voor de rest is er niets van luxe, er is een stukje waar je kan rijden, maar dat is niet zo super. Voor de rest is er een soort container, lijkt een beetje op een sta-caravan. Daar liggen dus al de spullen.

Dan nu het eigenlijke probleem. M is een echte doorzetter, en heeft dus dat stuk grond met zo'n 23 paarden op. Maar hij kan niet beginnen bouwen, aangezien de eigenaar van manege S probeert de vergunningen etc te blokkeren. M mag nog amper een paaltje neerzetten.
Anderzijds zijn er op manege S twee lesgeefsters, die echt superleuk zijn, o.a. een canadese. Er is ook de luxe van twee binnenpistes, er zijn toiletten(handig Knipoog) en stallen enz. Er zijn ook nieuwe pony's en paarden, dit weekend gaan het er ongeveer 20 zijn.

Dus nu moeten we kiezen.

M:-leuke talentvolle pony's
-goede begeleiding(hoewel hij regelmatig er niet is)
-en een fantastische sfeer, want er zijn "gewone" mensen daar, 2 van mijn vriendinnen o.a
-slechte rijomstandigheden
-moeilijkheden met bouwvergunningen
-als er eenmaal iets te bouwen valt, dan wordt het echt goed, wedstrijden, lessen, trainen, maar ook veel plezier
-een half uur fietsen
V:-pony's en paarden die niet zo heel super zijn
-toffe lesgevers
-vrij slechte sfeer
-super rijomstandigheden
-een prachtige manege, echt om verliefd op te worden, zeker met al die herinneringen
-ik heb het niet zo op V begrepen...
-meer kansen om nu al op concours te gaan, aangezien V een wedstrijdruiter is(met veel geld)
-20-25 minuten fietsen


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:19

Waarom niet nu bij V en later als M de stallen etc heeft gebouwd,bij M?
Persoonlijk zou ik denk ik kiezen voor M, heb liever een goede sfeer dan luxe.
Succes bij je beslissing!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:20

Heb niet het hele verhaal goed gelezen, maar wel je samenvattende punten Knipoog
Als ik die lees, zou ik voor M gaan. Talentvolle ponies zijn toch wel leuk meegenomen, goede begeleiding heb je bij beide. En ik vind persoonlijk de sfeer heel belangrijk. Als de sfeer niet goed is heb ik ook geen zin (of een stuk minder) om naar m'n paard te gaan, vooral op momenten dat ze niet meewerkt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:21

Ik zou ook bij beiden kunnen rijden, maar dan ga ik langs twee kanten "getrokken" worden denk ik.
Nu bij V, en later bij M gaat niet. Als iedereen zo denkt, verdient M geen geld, en kan hij dus niet verder met bouwen. Nu steunen wij hem nog, en ergens put hij daar moed en kracht uit.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:22

Pooh... moeilijk... ik denk dat ik toch voor M zou gaan... gavere paarden en beter sfeer + begeleiding... spreekt mij toch wel aan.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:00

Luxe vind ik niet belangrijk, sfeer wel !!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:08

Ik zou voor M gaan. Sfeer vind ik belangrijker dan luxe, en als ik het goed gelezen heb, komt die luxe bij M uiteindelijk ook wel.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:11

Je rijdt toch voor je plezier? Dan zou ik altijd voor sfeer kiezen!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:35

Ik sta op een minder luxe stal maar het is erg gezellig
We hebben wel een gedraineerde bak en paddock... maar de stallen zijn minder mooi. Verder hebben we het erg gezellig allemaal en dat is ook de reden dat ik blijf

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 09:42

Waar kun je het meeste leren? Dat zou voor mij een belangrijk punt zijn.

* To Belg, or not to Belg *


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 10:12

Het grote probleem is dat echt veel mensen(wel mensen die bij V werken/rijden) zeggen dat M écht niet aan vergunningen gaat komen. Als ik zeker wist dat M de vergunningen had, ging ik naar M. Maar dit is niet het geval....

Het meeste leren, op het moment is dat bij V, aangezien daar twee superleuke lesgeefsters zijn, die ook goed lesgeven. M geeft beter les, maar omdat we alleen maar een vrij slechte wei hebben om te rijden, kunnen we niet "echt" rijden.

Ik weet het, het is echt moeilijk, daarom dat ik ook jullie hulp vraag. Op het moment kies ik gewoon voor M (en mijn vriendinnen). Maar gisteren had M een vergadering, samen met mensen die voor hem werken, en ik hoop dat daar iets goed uitgekomen is.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:31

Ga maar voor M

Sfeer is belangrijker dan luxe.
Wanneer er geen sfeer meer is, heb je voor niets meer zin.
En zolang de paarden toch nog goed verzorgd worden zou ik zeker voor M gaan.

. . .
. . .
. . .

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:18

ik ga met pouskintje mee

maar bedenk ook even vantevoren wat je dalijk doet als je bij M staat en het blijkt dat hij idd geen vergunningen krijgt.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:20

Liever goede sfeer dan luxe !!!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:22

Ik zou nog even op die manege blijven. Een goede (buiten)bak vind ik zowiezo een vereiste, en je kan naderhand altijd nog verhuizen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 17:36

Oke, even een kleine(of beter gezegd grote Scheve mond) update.
M krijgt dus inderdaad geen vergunning. De eigenaar van de grond die hij huurt, wist niet(of wilde niet weten) dat zijn grond 5 jaar geleden bij "beschermd bos" werd ingedeeld, en dat er dus niets op mag gebeuren.
M gaat nu ergens anders naar toe, hij verhuurt alle pony's aan mensen (particulieren) waarvan het dus zo goed als hun eigen pony wordt. Hij verdient er zelf bijna niets mee, maar al die mensen moeten verplicht bij hem dan (minstens 1x per week) les volgen, in ruil voor dat ze "een eigen pony" hebben. Voor de rest betalen ze alleen stalgeld aan de eigenaars van die manege.

Nu heb ik dus weer verschillende mogelijkheden. Met M meegaan, maar dan is het met de auto wel 20 min langer rijden dan normaal, maar ik kan wel aan vervoer geraken. Dan ben ik dus wel van die persoon afhankelijk. Dan moet ik wel nog zien dat ik dan van een van die mensen met "hun" pony mag rijden(wat geen enkel probleem zal zijn, aangezien ik er al enkele weet waarbij het zeker zou mogen).

Ofwel ga ik dus naar Manege S, waar ik echt tegen de sfeer van de kinderen opzie, allemaal geroddel enz. De lesgeefsters kan ik wel heel goed mee overweg.

Ofwel kan ik misschien een pony van M "huren" voor weinig geld, en op een wei hier in de buurt zetten. Maar dan moet ik wel nog informeren naar hoeveel ik die mensen(van die wei) dan zou moeten betalen ivm voer, hoefsmid en stalling.
En dan ben ik dus ook zo goed als alleen, altijd op mijn eentje in de regen(wel een buitenbak) rijden.

Verder is er ook nog mijn vriendin, die helemaal gek (echt al jaren, ze is echt geobsedeerd) is van een pony van M. Zij is ook mijn beste vriendin, en wil dus echt mee met M voor die pony. Ze zal er niet voor moeten betalen aangezien het de pony van de vriendin van M is, en zij amper rijdt.
Zonder haar(en mijn andere goede vriendin) ga ik níet naar manege S,dan ga ik nooit meer met plezier daar naar toe kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:47

Hmmz... Je laatste alinea volg ik niet helemaal... Ik kan wel begrijpen dat M. geen bouwvergunning heeft gekregen, zat er wel aan te komen. Maar voor mij is sfeer ook heel erg belangrijk, als je je op een manege niet op je gemak voelt, dan is het niet leuk om daar te blijven rijden. Je moet er iets kunnen leren ja, maar het is nog belangrijker dat je het ook naar je zin hebt daar...

Veel succes met je beslissing iig! Ach gut

Medea

Berichten: 1001
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:50

Ik zou voor M gaan

Gediplomeerd gedragstherapeut voor honden en kynologisch instructeur

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:41

Ik zou voor M gaan! van die pony's kan je een hoop leren!
Als dat niet bevalt qua rij omstandigheden enzo dan kan je altijd nog naar de luxere manege gaan!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:45

KellyenXena schreef:
Waarom niet nu bij V en later als M de stallen etc heeft gebouwd,bij M?
Persoonlijk zou ik denk ik kiezen voor M, heb liever een goede sfeer dan luxe.
Succes bij je beslissing!

Mee eens... Idd totdat M het goed heeft, bij V blijven, en daarna overstappen? suc6 met je beslissing

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:49

Ik zou ook voor M gaan.
Liever sfeer dan luxe en betere pony's.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:53

Ik zou voor M gaan, had die keuze al gemaakt voordat je met de update kwam. En een eigen pony om te rijden komt er dan heus wel.

Je suis Charlie.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 19:57

Een eigen pony hoeft heus niet voor mij, maar ik ga echt alles op alles inzetten om met M mee te kunnen gaan, alhoewel één van mijn 2 vriendinnen al zeker niet mag. Ik hoop echt dat het gaat lukken, maar mijn ouders zijn er ook al wat tegen. Aangezien het vrij absurd is om naar een manege te gaan die echt te ver is om mijn ouders te laten rijden te gaan, als er een veel dichterbij is... *zucht*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:23

Tja, uiteindelijk moeten je ouders wel achter je staan. Mijn ouders hadden er toen geen problemen mee, en hebben me vaak genoeg gehaald en gebracht.

Je suis Charlie.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:30

Amethyst schreef:
Ik zou ook voor M gaan.
Liever sfeer dan luxe en betere pony's.


Vind ik ook.. Bij ons is het ook helemaal niet luxe.. maar de sfeer is geweldig.

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, rien10, Suor, vierhoef en 9 bezoekers