150 euro per maand.... te veel of niet..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anike

Berichten: 1930
Geregistreerd: 07-09-03

150 euro per maand.... te veel of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:55

Ik betaal voor de stalling voor Sammira 150 euro per maand.
De stal wordt dan gemest. Ze staat niet op stro maar zaagsel, niet echt hout mot maar wat anders.. een soort schaafschillen en hout stof (dit stoft overigens niet!!)
Ze krijgt ook iedere dag voederbieten en kuil. Maar als ik krachtvoer erbij wil moet ik dat zelf kopen en kan ik het zelf geven maar dat willen hun op stal ook doen als ik het vraag.
Ze komt ook elke dag even naar buiten als de stallen worden gemest. En als het mooi weer is staan ze op het land (Het hele jaar door).

Maar betaal ik nu te veel voor de stal of is het juist weer weinig... Verward
Want een paar meiden van de manege vinden het weinig (logisch als je het vergelijkt met een super luxe manege Knipoog ) maar andere zeggen juist weer dat het veel is omdat je je eigen voer dat je eventueel zou willen geven zelf moet kopen Verward

Liefs Aniek


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:57

wat voor een faciliteiten zijn er verder nog? want dat telt ook mee...

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:58

Ik betaal zoon 200 euro in de maand en daar zit 4 keer per dag bix bij, 2 keer per dag kuil en stro zoon 8 balen per maand en dan een ruime box!

Live,LOve,'ndLaugh

Anike

Berichten: 1930
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:58

er is verder eigenlijk niet zo veel... de bak is wel super, is alleen een buitenbak maar die is met regen altijd droog..

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:02

K betaal 75 in de maand maar dat is de helft.. betalen dus 175 aan stallings geld.
We moeten zelf uit metsen.. staat op stro maar biks zit er wel bij in
(2 kilo per dag)
hebben alleen een buiten bak (binnebak is in aanbouw maar wil je die gebruiken komen er extrra kosten bij) zitten wel vlka bij t bos. paarden staan wel overdag de hele dag buiten!

denk dat je op zich een nette prijs betaalt

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:02

Ja ik vind het een redelijk goeie prijs, maar je hebt dus stalling en ,goeie rijbak, en voer in je prijs? Dan vind ik dit nog wel een redelijke prijs.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:27

Ik had voor 160 euro:
buitenbak + wat ouder hindernismateriaal
pony haast elke dag een paar uur in de wei of bak
bix + stro + kuil & hooi (verschilt, kwaliteit was soms compleet bagger, van stro ook trouwens)
Nette box van ongeveer 3.5*3.5
wasplaats
verder geen gekkigheid.

Heb toevallig vanmiddag mn pony verhuist. Ik heb nu voor 180 euro:
Luxe buitenbak
Stukkie bos met een paar cross-sprongen o.a. een wal
Binnenbak (kleintje, ongeveer 15*30)
Trainingsmolen
Hindernismateriaal
Wasplaats
Solarium
Verwarmde zadelkamer
Goed hooi & stro, Pavo brok
Is maar een kleine stal, 10 paarden, en een paar pensionklanten (2 of 3 incl. ikke)
én, ik ben er heel blij mee Bloos

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:39

Ik betaal 70 euro in de maand!
Om een uur 4 s'middags gaan ze naar binnen en s'ochtens om een uur of 10 weer naar buiten.
hij krijgt bix+musli+hooi en soms mangels en op de wei ook nog hooi.
Er word bij ond wel verwacht dat je zo 1x in de week komt helepen met opstrooien en hooi naar de paarden in de wei te brengen.
Wat hindernissen een buiten bak geen binnenbak maar ik ga toch meestal naar buiten.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:53

ik betaal 195. 2 x per dag biks en kuil. perfecte buitenbak en losgooibak. hele mooie uitrijmogelijkheden... zelf mesten. ik woon in de randstad en daar is dit echt niet duur!!! verder heb ik het naar me zin op stal dat is ook belangrijk....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:58

Ik betaal 125 euro!
Uitmesten wordt gedaan, pony gaat de hele dag naar buiten, is een buitenbak bij, voer zit er bij in.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:15

Ik geloof dat ik wil verhuizen! Ik betaal namelijk 330 euro..

en dat is incl. 3x per dag sportbrokken, 2x per dag hooi/kuil, wordt doordeweeks elke dag een halfuur in de stapmolen gezet, 2 binnen bakken, groot buitenterrein waarop 1 longeercirkel en een rijpaddock is gemaakt op de overige ruimte staan hindernissen zoals een wal, piano, in-uitjes, gewone hindernissen en andere 'rare' sprongen, zo stond er vorige zomer een oud bankstel )

Er is een wei maar daarvoor moet je een drukke weg oversteken en daar mag ie dan hooguit 2 uurtjes opstaan omdat er gewerkt wordt met een weiderooster en je moet je paard dan ook zelf wegbrengen en ophalen.

Wasplaats en solarium zijn ook aanwezig.. alleen moet je voor warm water en het solarium betalen.

Verder hebben we wel uitstekende uitrijmogelijkheden, want je rijdt zo van het terrein het bos in en je kunt er uren rijden.
Laatst bijgewerkt door JECKYLL op 07-02-04 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:36

Ik vind het zelf niet veel geld eigenlijk, maar ja, ik ben dan ook de randstad gewend en hier vragen ze al snel 250,- à 300,- euro voor zulke voorzieningen..

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:48

Ik betaal € 180,- per maand. Daar heb ik dan 2 grote binnenbakken, 2 grote buitenbakken en een springwei voor. Er wordt 2x per dag brok en hooi gevoerd en met mooi weer wordt ze naar buiten gedaan en weer naar binnen gehaald. Ook staat ze goed op het stro en kun je gebruik maken van hindernismateriaal.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:58

Ik betaal 125 euro voor een kale stal en weiland.
Dus zelf zorgen voor hooi,stro en voer.
Zelf voeren en buiten zetten/binnen halen.
Er zit wel een schuur bij waar ik hooi,stro en mijn wagen kwijt kan.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:48

Myra1 schreef:
Ik vind het zelf niet veel geld eigenlijk, maar ja, ik ben dan ook de randstad gewend en hier vragen ze al snel 250,- à 300,- euro voor zulke voorzieningen..


Ben ik het helemaal mee eens, vind het op het eerste gezicht ook wel meevallen eigenlijk.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:03

Ik betaal 160 E per maand, heb ik een binnenbak, 2 buitenbakken(nu niet rijdbaar), in de zomer(vanaf april) weidegang, wordt gevoerd, 4 x per dag hooi, 2 x sportbrok, 1 x wortelen, wel zelf mesten, bix+ stro of zaagsel komt erbij, voor deze regio is het op zich niet veel wat je betaald

M2 +1

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:40

Ik vind 150 niet duur hoor. Meestal betaal je meer. Denk ook dat het moeilijk te vergelijken is. Je moet voor jezelf beslissen wat jij zoekt in een stal. Een aantal dingen zijn leuk maar als je het nooit gebruikt, dan heb je er ook niets aan.

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:01

Brokken kosten niet zo veel hoor Lachen 25kg van een goed merk kost 15euro. Als je een kilootje per dag geeft doe je er dus bijna een maand mee! Met een groot paard tikt het wel aan, maar ik zou er zeker geen stal voor laten staan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:36

Ik vind het ook niet erg duur. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe de prijzen in je omgeving liggen.

* To Belg, or not to Belg *

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:39

batje schreef:
Brokken kosten niet zo veel hoor Lachen 25kg van een goed merk kost 15euro. Als je een kilootje per dag geeft doe je er dus bijna een maand mee! Met een groot paard tikt het wel aan, maar ik zou er zeker geen stal voor laten staan..


15 EURO? Ik betaal 6,50 per zak, basisbrok van een goed merk..

Kan dus nog goedkoper Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:07

ja ik betaal 190 euro per maand met 3 strobalen en 1 weide hooi en 1 gewoon hooi per week, ik moet zelf mesten, er is een kraal,en een losgooibak/longeerbak.Ik moet zelf biks betalen,maar dat doen we tegelijker tijd met stal,we hebben wel hele ruime boxen!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:08

maar het ligt ook aan de omgeving,en bij ons mogen ze alleen als het mooi weer is op weide,en dan gaan ze per groepen een uurtje of langer

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:47

Wij hebben hier zelf iets dat we verhuren , onze 2 paarden staan daar en dan n og 2 huurders bij , wij vragen 150 EUR , zit in , stallen ,vlaslemen , brokken , hooi , uitmesten en paarden op wei steken . Zolang het kan gaan de paarden heel het jaar op de wei , bij regen naar binnen . Er is niet echt rij mogelijkheid alle ja kan wel he maar niet zo in bossen .
er is zo een draverpiste rond de weiden en in de zomer hebben we een paddock.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:51

Ik vidnt niet dat je teveel betaald aan stalling
Ik betaal 140 euro in de maand en daarbij wordt er alleen gevoerd (2x per dag) Het krachtvoer moet je wel zelf kopen het ruwvoer zit bij de prijs in. Ook moeten we zelf mesten en binnen/buiten zetten.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:53

maar het ligt natuurlijjk ook allemaal aan de plaats hè in de randstad zijn stallingen gewoon stukken duurder...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danij, IASCrawler, Sintara en 60 bezoekers