Hoe je zie of een ei nog goed is?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Hoe je zie of een ei nog goed is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 15:14

Ik heb een hele tijd terug eens iets gehoord of gezien (weet het al niet meer.. Clown ) over hoe je moest kijken of een ei nog goed was.
In het water leggen en als ie bleef liggen óf als ie omhoog kwam was ie niet meer goed.. Maar welke van de twee was het nou? Want ik zit met 2 eieren waarvan ik dus vermoed dat eentje al iets te lang in de koelkast ligt..
Wie helpt? Haha!

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«


Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:18

Het meest logische lijkt mij dat als het ei omhoog komt dat het ei niet goed meer is. Want als je eieren gaat koken blijven ze ook altijd op de bodem liggen.( behalve als het water kookt natuurlijk )

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:38

Ik weet het ook nooit, vergeet het altijd. Ik neem dan geen risico en kook ze allebei. Eenmaal open, weet ik het snel genoeg Haha!
Of als ik ergens ei in moet verwerken, sla ik hem eerst even open in een kopje. Als een ei fout is, zie/ ruik je dat direct.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:23

Ja, een ei is niet goed meer als ie boven blijft drijven.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:25

Als ie blijft drijven, zit er lucht in. En dat hoort niet in een ei Knipoog

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:43

Een ei is niet goed meer als 't gaat drijven. Elk ei bevat lucht, deze lucht zit in de zogenaamde luchtkamer. Bij een vers ei is deze luchtkamer klein en zal het ei dus zinken in een pan met water. Naarmate een ei ouder wordt zal de luchtkamer groter worden (dit kan doordat de eierschaal poreus is, er vindt uitwisseling van stoffen binnen en buiten het ei plaats) en zal het ei gaan drijven.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:21

jantina schreef:
Ik weet het ook nooit, vergeet het altijd. Ik neem dan geen risico en kook ze allebei. Eenmaal open, weet ik het snel genoeg Haha!
Of als ik ergens ei in moet verwerken, sla ik hem eerst even open in een kopje. Als een ei fout is, zie/ ruik je dat direct.


Ohh mennn! En of je dat merkt! Krijg kotsneigingen bij het idee alleen al.... ieuww!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:24

Dorée"]
[quote="jantina schreef:
Ik weet het ook nooit, vergeet het altijd. Ik neem dan geen risico en kook ze allebei. Eenmaal open, weet ik het snel genoeg Haha!
Of als ik ergens ei in moet verwerken, sla ik hem eerst even open in een kopje. Als een ei fout is, zie/ ruik je dat direct.


Ohh mennn! En of je dat merkt! Krijg kotsneigingen bij het idee alleen al.... ieuww!
[/quote]
Ik had laatst een ei wat ECHT oud was (van eigen kippen maar waarschijnlijk weer een ei wat verstopt lag). Ik tikte hem kapot en hij ontplofte gewoon Scheve mond
Zat door m'n hele keuken heen en ik heb half kotsend met de afzuigkap aan de keuken schoon kunnen maken.

Heb sinds die tijd ook geen ei meer op...


Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:44

MarijeR schreef:
Ik had laatst een ei wat ECHT oud was (van eigen kippen maar waarschijnlijk weer een ei wat verstopt lag). Ik tikte hem kapot en hij ontplofte gewoon Scheve mond
Zat door m'n hele keuken heen en ik heb half kotsend met de afzuigkap aan de keuken schoon kunnen maken.

Heb sinds die tijd ook geen ei meer op...


Dat is precies wat er bij mij ook gebeurde. Ik ging een ei lenen bij een huisgenoot omdat mijn eieren op waren. Hij had nog wel wat dacht ie. Hij wilde hem uit de doos pakken en hij knapte gewoon open toen hij zijn vingers tegen de schaal hield. Helemaal zwart was het! we zijn echt binnen no time half kotsend de kamer uitgerend en de deur dichtgetrokken. Hij is toen zijn adem inhoudend weer naar binnen gerend om het raam open te zetten, want ik ging echt bijna over mijn nek. door die geur alleen! Sloeg helemaal op je keel!
Na een half uur was het een beetje weggetrokken en hebben we het schoongemaakt, maar kreeg wel de hele tijd kokneigingen. Wat was dat vies!
Had daarna niet echt moeite om een ei te eten geloof ik. Is al wel een tijdje geleden maar eet al lang weer eieren! Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:02

Imagine...: je hebt een schuur vol met kippen voor de eieren (verkoop). Die beesten horen die dingen in principe in de daarvoor bestemde bakken te leggen, maar zo nu en dan verdwaalt er een ei. Je ruikt dat dus echt boven de kippen uit... Scheve mond Of een dooie kip an sich... Bah, wat stinkt dat!!!

Andrelon heeft ook zo'n shampoo... Is volgens mij ook 'ei', maar dat weet ik niet zeker. Mensen kinder wat STINKT dat!!! Ik ging echt bijna over mijn nek toen ik dat in mijn haar had zitten... Eerste en de laatste keer dat ik die fles meenam uit de winkel Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:30

jantina schreef:
Ik weet het ook nooit, vergeet het altijd. Ik neem dan geen risico en kook ze allebei. Eenmaal open, weet ik het snel genoeg Haha!
Of als ik ergens ei in moet verwerken, sla ik hem eerst even open in een kopje. Als een ei fout is, zie/ ruik je dat direct.


Als ik een taart oid bak, dan gaan de eieren eerst in een kommetje (ieder apart) en dan pas in het beslag. Ik heb 1x zo heel mijn deeg verpest, dus dat zal me nooit meer overkomen.

Verder is een ei niet meer goed als het boven komt drijven, om de reden die hierboven al is uitgelegd.

Smakelijk!!! Vingers aflikken

Toos paardloos

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:19

MarijeR schreef:
Ik had laatst een ei wat ECHT oud was (van eigen kippen maar waarschijnlijk weer een ei wat verstopt lag). Ik tikte hem kapot en hij ontplofte gewoon Scheve mond
Zat door m'n hele keuken heen en ik heb half kotsend met de afzuigkap aan de keuken schoon kunnen maken.

Heb sinds die tijd ook geen ei meer op...

Hihihihi.... moest hier toch wel even om lachen... Al zal het zeker vreselijk goor zijn geweest

Maar indd ruik je dat direct of een ei bedorven is of niet. En als ie blijft drijven is het ook bedorven.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 20:57

Nou, 1 van de 2 eieren bleef idd drijven dus gelukkig is het openmaken me bespaard gebleven Haha! (daar had ik dus écht geen zin in!) Ik vergeet het nu nooit meer Knipoog Bedankt!

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:56

dat staat tog altijd op de doos Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:07

imker"]
[quote="jantina schreef:
Ik weet het ook nooit, vergeet het altijd. Ik neem dan geen risico en kook ze allebei. Eenmaal open, weet ik het snel genoeg Haha!
Of als ik ergens ei in moet verwerken, sla ik hem eerst even open in een kopje. Als een ei fout is, zie/ ruik je dat direct.


Als ik een taart oid bak, dan gaan de eieren eerst in een kommetje (ieder apart) en dan pas in het beslag. Ik heb 1x zo heel mijn deeg verpest, dus dat zal me nooit meer overkomen.

Verder is een ei niet meer goed als het boven komt drijven, om de reden die hierboven al is uitgelegd.

Smakelijk!!! Vingers aflikken
[/quote]

Zo doe ik dat ook altijd. Eeuwig zonde van je lekkere taart of cake!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:39

skaay schreef:
dat staat tog altijd op de doos Verward


Nee hoor... Daarbij wilt het niets zeggen. Wij hebben zelf ook een winkeltje gehad (geen grote naam) en wij herbruikten de doosjes... Ik heb een keer ruzie gehad met een klant (was in 1999) omdat er op het doosje eieren een datum uit 1992 stond... Ze geloofde echt niet dat die dingen vers waren...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:49

Pervinco"]
[quote="skaay schreef:
dat staat tog altijd op de doos Verward


Nee hoor... Daarbij wilt het niets zeggen. Wij hebben zelf ook een winkeltje gehad (geen grote naam) en wij herbruikten de doosjes... Ik heb een keer ruzie gehad met een klant (was in 1999) omdat er op het doosje eieren een datum uit 1992 stond... Ze geloofde echt niet dat die dingen vers waren...
[/quote]

Haha alsof je als winkelier eieren uit 92 gaat verkopen! Lekkere reclame zou dat zijn! *LOL*

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:02

Als je tok tok vanuit je koelkast hoort en als de kuikentjes in je koelkast rondlopen...
dan zou ik maar eens een nieuwe doos eieren kopen... Haha! Haha!

Mijn vriend heeft het een keer gehad met een pak melk in de auto die hij vergeten was.
Dat pak was onder de stoel geschoven en natuurlijk helemaal vergeten.
Totdat die sprong...... je wilt het niet weten.... maar we hebben de auto ervoor verkocht.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:38

Hou op... Scheve mond Ik ga al (letterlijk) over mijn nek als die melk bedorven is... Laat staan wanneer er klonten in komen - krijg nu al bepaalde neigingen... Laat staan wanneer zo'n pak van rottigheid uit elkaar springt... Misselijk

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:47

Ja die geur is niet te harden.

Ik wilde ook eens een ei bakken en tikte het kapot in een glas, maar het was zo slap en groezelig en die stank!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:56

Al die ei-trauma's hier, die 'boven water komen' Tong uitsteken Haha!
Ik heb zelf nog nooooit een incident met een rot-ei gehad Cool Bloos!
Maar ik vind eieren ook helemaal niet lekker Tong uitsteken (behalve als je er wentelteefjes mee maakt!!)

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers