Mag een crossbred een tinker heten?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Mag een crossbred een tinker heten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:02

Op Marktplaats staat een advertentie voor een bruine "tinker", ik geloof vraagprijs 3750 eurioos Verward
Tinker te koop van het crossbred type..... Een crossbred is toch een kruising?? Het mocht geen Irish Sporthorse meer heten, logisch vind ik want het heeft niks met een sporthorse te maken, maar dit paard heeft ook zo op de foto te zien niet heel veel met een tinker te maken. Zo kun je wel met van alles met een beetje sok adverteren onder het topic tinkers/friezen, en dan zo'n enorme zak met duiten vragen. Wat vinden jullie hier nu van?


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:19

Ik weet niet precies of een crossbred tot tinker gerekend mag worden, maar ik denk wel dat er een beetje misbruik gemaakt wordt van de populairiteit van de Tinker, omdat alles wat een beetje sok heeft, of bont is, meteen als Tinker verkocht wordt (mét het hoge prijskaartje eraan..)

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:51

Ik zag het idd ook op marktplaats staan en vind het ook wel erg duur voor dit paard. Crossbred zou een tinker met b.v. shirebloed o.d zijn..
En er wordt ook over scudder gesproken maar dat is toch volgens het NTS een type tinker.. (sorry als ik het fout heb) of vallen de 'niet 100% tinkers ook in die verdeling?

Overigens was de vraagprijs 3450 euro's Knipoog

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:30

Ik heb de advertentie ook gezien, was best een leuk paard maar 3450 euro vind ik iets te duur Clown

Denken jullie dat een Tinker met een officieel NST/ICS paspoort meer waard gaat worden dan een "Tinker" met een neutraal KNHS paspoort?

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:37

Idd 3450 euro's, ik vind het iig een hele hoop geld voor een kruising. Een tinker is wel een mengelmoesje, dus er zit shirebloed in, volbloed, connemara, fell e.d. maar je hebt nu wel een bepaald type (4 dan geloof ik). Als je adverteert met een tinker crossbred dan houdt dit volgens mij in dat het paard gekeurd is en niet goedgekeurd als tinker maar als kruising tinker. Dus een tinkerXfjord geeft ook een crossbred. Ze moeten er dan nog wel ietwat als een tinker uitzien mischien. Ik verbaas me gewoon over "tinker te koop" en dan die enorme prijs, ik reken nog steeds om naar guldens en dan kom je op 7600 gulden. Wat kun je dan wel niet voor een stamboektinkermerrie vragen????

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:25

Ik denk dan een heleboel meer voor maar ik denk niet dat dat rieeël is.
Tinker zijn momenteel ook wel erg duur (modepaard) vind ik zeker als je kijkt naar wat je neer legt voor bv een KWPN paard die echt dressuurmatig is bereden.
Wij hebben Flanna een half jaar gelden gekocht en toen lagen de prijzen nog zo rond de 2700 -3000 euro en nu zit het vaak toch al boven/rond de 3500 euro.

Ik weet niet hoe een KNHS paspoort werk. In het paspoort dat wij voor Flanna hebben van het stamboek staat ook aangegeven dat ze een échte tinker'is en dat ze goedgekeurd is bevonden voor de fok.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:15

hmm aan de foto te zien is het een kruising Cob, en dan zonder Irish ervoor. Leuk beestje maar niks tinkerigs voor mij, en dan heb ik het niet alleen over de kleur.

misschien wat Welsh Cob eigenaren vragen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:49

Ik zou het sowieso al niet aan een tinker uitgeven eerlijk gezegd. Als ik zie wat voor prijzen er ineens voor gevraagd worden Bloos! Ik heb mijn tinker een jaar geleden voor €2250,- gekocht.
Bovendien zie ik hier erg weinig tinker in.... Ik dacht hetzelfde als Pellie eigenlijk.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:06

3450 Euro... Verward Dat moet dan wel iets heel erg aparts zijn. Voor een 'echte' Tinker zou ik dat bedrag bij lange na niet eens over hebben (bestaan er eigenlijk zulke dure Tinkers?), laat staan voor een kruising...

Tenzij die kruising bijvoorbeeld heel goed gepresteerd heeft/zou kunnen presteren in de sport, dan wordt het misschien weer een ander verhaal.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:44

CCCCorine schreef:
3450 Euro... Verward Dat moet dan wel iets heel erg aparts zijn. Voor een 'echte' Tinker zou ik dat bedrag bij lange na niet eens over hebben (bestaan er eigenlijk zulke dure Tinkers?), laat staan voor een kruising...


beetje offtopic maar;
vergeleken bij Amerika zijn de prijzen voor 'echte' tinkers hier nog heel reeël, van die prijzen in de USA sla je steil achterover, vaak beginnen de prijzen vanaf 10.000 dollar..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:22

Het is denk ik geen welsh Cob. Te grote oren en te veel behang.

Maar een Tinker vind ik het ook niet.

Maar je beter een ras dan geen ras, he? (qua prijsbepaling)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:29

Vandaar ook mijn vraag over de waardetoevoeging van een NST/ICS paspoort, dan weet je tenminste zeker dat je een "erkende" Tinker koopt, het zou voor mij persoonlijk niets uitmaken (ik koop sowieso geen Tinker voor meer dan 3000 euro) maar stel dat je een Tinkerachtig paard koopt voor meer dan 3000 euro en je gaat er mee naar een keuring en het paard wordt niet opgenomen in het stamboek...dure kruising is het dan Clown

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 15:40

Dat is eigenlijk ook een beetje wat ik bedoel Ann. De handelaar waar dit paard te koop staat noemt het wel een tinker, type crossbred. Een leek denkt dat ie een echte tinker koopt want zo wordt het beest aangeprezen. Zet dan in de advertentie "kruising tinker". Maar idd Heike, dat zou nogal in de pegels schelen...ruim de helft of zo Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:06

Heike schreef:
Het is denk ik geen welsh Cob. Te grote oren en te veel behang.

Maar een Tinker vind ik het ook niet.

Maar je beter een ras dan geen ras, he? (qua prijsbepaling)


oké maar het zou wel een kruising welsh kunnen zijn?

en wat die prijs betreft heb je helemaal gelijk. Rolleyes


Citaat:
Gidion
Sarsti Gri x Rawnie
Born May 13, 2003. Gidion is a great grandson to "The Gypsy King" and grandson to "Cushti Bok" . He is very strong for such a little guy. Will make a good stud prospect. Loves to be groomed. Recently body clipped...REDUCED 8,000

Afbeelding
kassaaaaaaa!! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:37

ja echt belachelijk die prijzen Bloos! , zag de prijzen voor paarden naar Amerika ook al Ziek !! (eigenlijk raar dat ze uit engeland nog naar Nederland komen, want dan moeten ze er bijna 10 verkopen Party!! Ziek )

ennuh de vraagprijzen hier zijn ook echt asso (maar daar hebben we t al eerder over gehad) maar voor dat geld (gemiddeld nu zo'n €3500) kun je ook een goed!! ingereden ijslander (met 4 of 5 gangen) of een behoorlijk dressuurpaard of zelfs al een leuke fries (die vorig jaar nog als bijna onbetaaldbaar voor de "gewone"mens werden beschouwd) ,snap er echt niks van Verward , maarja de mensen betalen het schijnbaar anders zouden de prijzen wel weer zakken??!!

(ps mijn sayla was €2200)

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:04

Stipje is ook een crossbred, maar die is zo duur niet hoor Bloos
Dat vind ik dus wel erg extreem eerlijk gezegt..

achja het blijft toch wel een beetje, wat de gek ervoor geeft he Schijnheilig

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:28

Ik moet zeggen dat ik het wel een grappig beestje vind maar om het nou een tinker te noemen daar ben ik het niet echt mee eens (heb ook nog niet zo heel veel ervaring met Tinkers)
Hoge prijs trouwens!!

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:17

Sjeetje wat een belachelijke prijs zeg..... Maar ja als mensen het geld ervoor geven. Waarom niet??? Beter teveel dan te weinig.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:49

grid schreef:
ja echt belachelijk die prijzen Bloos! , zag de prijzen voor paarden naar Amerika ook al Ziek !! (eigenlijk raar dat ze uit engeland nog naar Nederland komen, want dan moeten ze er bijna 10 verkopen Party!! Ziek )


kun je nagaan wat er rastechnisch naar nederland gaat... en wat naar amerika. Scheve mond

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 18:33

De tinkers zijn echt "ontdekt" in Amerika geloof. ik. Ze betalen daar ongelooflijke prijzen voor een mooie tinker. Er was een tijd terug toch een dekhengst voor 40 of 50.000 $ naartoe gegaan? Uit Ees? Ik heb voor Sox 2 jaar geleden 1200 euro betaald aan de Ierse eigenaar. Hij heeft nu goede connecties in Amerika en al zijn (Ierse sport)paarden zijn qua prijs de lucht ingeschoten. Hij heeft af en toe een tinker te koop en pas geleden vroeg hij daar iets van 3500 euro voor, en het was niks bijzonders hoor. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik vind dat bonte veulen of enter wel heel erg mooi trouwens, wat een billen en benen op die leeftijd. En prachtig getekend, manen ook mooi van kleur. Maar eh, 8000 $ of € ??. Als ik zo'n veulen zou fokken zou ik het iig niet verkopen, hier krijg je er misschien 1200 voor (en dat is dan al veel maar het is gewoon een mooi paard dus ala). Dit is zeker geen crossbred tinker Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:57

nee dit is zeker geen crossbred. wat een kont hè? Vingers aflikken Het zijn $ dus goedkoper dan € Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 21:19

Hebbuh, hebbuh Lachen Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:18

Ik vind het veulen dat ik daar zie eigenlijk niet zo, sorry......
Maar smaak is persoonlijk natuurlijk.
Dat paard dat op marktplaats werd aangeboden (bij gadedijk, als ik me niet vergis?) vind ik ook NIKS tinkerigs hebben...
Lijkt wel wat op die belsXarabier die bij ons in de buurt staat! Heeft ook een BEETJE sok dat beestje, en een bruine kleur.


Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:52

duur prijsje ja,maar wel een mega mooi veulen...
en cushti is een hele bekende hengst.
tip: zoek eens op google naar tinker horses..... daar vind je Amerikaanse stoeterijen,echt heel mooi!
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 09-02-04 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:52

    off topic maarja

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers