oke Quentin heeft weer iets aparts....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

oke Quentin heeft weer iets aparts....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 17:16

pff met hem verveel ik me iig nooit, hij zit vol verrassingen Haha!

ik ben vandaag bij 2 merries geweest, en daarna ging ik hier thuis de paarden binnenzetten.
Quentin zn deken zat wat scheef, dus ik loop zn stal in en sta bij zn borst om zn deken los te maken, hij zit wat aan me te snuffelen, en ineens begint ie te hinniken/gillen iig een heel hoog en schel geluid, en slaat met zn voorbeen kei ver naar voren en begint te stuiteren in de stal, en maar snuffelen aan mn jas

hij heeft dit al ooit eerder gedaan, toen ik nog op een springstal werkte, als ik dan direct vanaf daar bij ons thuis naar de paarden ging, dan zat ie ook altijd aan mn kleren te ruiken en heeft ie ook al eens zo staan 'gillen'

ik herken dit gedrag alleen maar van een stel jonge hengsten die op de opfokstal stonden van de stal waar ik heb gewerkt, die dan de geur van een hengstige merrie aan je kleren roken
maar van een 10 jarige ruin verwacht je zoiets toch niet Verward

ook probeert ie Desire te dekken als ze hengstig is, en Destiny daar springt ie t liefste altijd op, ook als ze niet hengstig is, ook loopt ie altijd in dr kont/staart/achterbenen of dr staartflap van dr deken te bijten

tel daar zn dominante gedrag bij op en dat ie bij de vorige eigenaar onder t zadel bij een merrie achterop is gesprongen(toen was ie jong en nog niet zo lang ruin, maar toch)

toch een castratie-foutje? ik ken de DA die hem heeft gecastreerd, en er zijn echt 2 ballen weggehaald, dus er is er niet 1 blijven zitten, wel was ie vrij laat gecastreerd, ongeveer met 4 jaar.

maar goed, ik kijk voortaan maar nog wat beter uit, heb geen zin in een maaiend voorbeen tegen mn knie aan ofzo!
ik hem hem wel meteen de hoek van zn stal in 'geslagen' is ie helemaal achterlijk, hij maaide naar voren en gilde en daarna stond ie steeds stukjes te steigeren voor mn neus, hij moet maar gewoon stilstaan en geen achterlijk gedrag vertonen

maar of ie het met opzet deed?of zit er toch iets fout?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:06

Oh jee, heeft Quentin z'n truckendoos weer opengemaakt ?
't Is wel een aparte hoor, altijd iets bijzonders.

Mijn vorige paard was ook vrij laat gecastreerd (3 of 4 jaar oud) en heeft ook altijd wel wat hengstentrekjes gehouden.
Slaan naar de teugel, gedoe met merries, dat soort dingen.
Op zich lijkt het me dan ook niet abnormaal dat hij nogal fanatiek reageert.

Maar....... als je alles bij elkaar optelt (ook de vreemde trekjes die hij soms met rijden vertoont), dan snap ik wel dat je begint te twijfelen.
Misschien toch eens aan de DA voorleggen ?

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:14

Oscar schreef:
Oh jee, heeft Quentin z'n truckendoos weer opengemaakt ?
't Is wel een aparte hoor, altijd iets bijzonders.

Mijn vorige paard was ook vrij laat gecastreerd (3 of 4 jaar oud) en heeft ook altijd wel wat hengstentrekjes gehouden.
Slaan naar de teugel, gedoe met merries, dat soort dingen.
Op zich lijkt het me dan ook niet abnormaal dat hij nogal fanatiek reageert.

Maar....... als je alles bij elkaar optelt (ook de vreemde trekjes die hij soms met rijden vertoont), dan snap ik wel dat je begint te twijfelen.
Misschien toch eens aan de DA voorleggen ?



Nog nooit van gehoord Haha!
Wel naar de zweep slaan..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 18:20

maaien met t voorbeen richting de bijzet tijdens het longeren kent Quentin ook
en bijten in halstertouwen&teugels ook, en huppelen en met zn voorbenen richting teugel slaan tijdens het rijden kan ie ook al Knipoog

maar hij is juist zo braaf in de omgang, gisteravond nog zn voetjes geschoren terwijl ie los in de stal stond

het zal dus niet gemeen bedoeld zijn, maar ja hoe dan ook, hij hoort zn voeten aan de grond te houden, zeker als ik bij hem in de stal sta

mn DA verzekerde me dat de castratie goed was uitgevoerd bij Quentin(die DA kent hem al zn hele leven, heeft hem ook gecastreerd, en ik ben ook bij die DA gebleven toen ik Q heb gekocht) dus dat hij iig geen klophengst was, maar hij vond idd wel dat hij veel hengstengedrag vertoonde, maar zo extreem reageren op een geur vond ik toch wel erg vreemd!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:32

je had gewoon zo'n heerlijke geur bij je dat ie dat even moest laten weten Knipoog
mijn paard is ook vrij lang hengst geweest maar daar merk ik echt helemaal niks van. het is echt zo'n goedzak en heeft totaal geen hengstenkuren oid. bij merries draagt hij zich ook gewoon, ik heb nooit gezien dast hij erop probeerde te springen. hij staat nooit samen met een merrie in de wei of paddock dus ik weet niet wat hij zal doen als hij wel samen met een (hengstige) merrie staat. hij is wel een keer over de sloot naar de merries gesprongen omdat er daar een hengstig was maar voor zover ik weet heeft ie daar niks gedaan en is die vrolijk verder grasjes gaan eten Haha!

Gamble


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:11

waarschijnlijk rook ie inderdaad gewoon een merrie...dat hij achterop een merrie springt is nog niet zo raar...Forrest is met 2/3 jaar gecastreerd en van de zomer sprong hij ook steeds op de merrie waar hij mee op wei stond, toen die hengstig was.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:30

Gewoon een beetje een macho... Haha! Leuk zo'n hengst-ruin!!! Kijk maar uit, dat je geen voorbeen in je nek krijgt!!!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:29

het paard van een vriendin van mij is ook laat geruind Haha! geloof dat i 5 was en heeft in het begin ook van die rare kuren gehad Verward Lachenmaar hij heeft ook gedekt heeft jou paard mischien toevallig ook gedekt Lachen

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:48

je weet zeker dat het geen klophengst is?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 23:06

bij een klophengst is er toch 1 van de 2 ballen blijven zitten?
de DA die hem heeft gecastreerd zei dat ie ze er alle2 compleet uit hd gehaald, hij is nu nml ook mijn DA sinds ik Q heb, en toen ik een tijd terug vertelde dat hij steeds achterop mn pony klimt enz en vroeg of ie wel goed gecastreerd was, zei hij dat dat helemaal goed was gebeurt.

maar een ruin reageert normaal toch niet zo extreem op de geur van een vreemde merrie, die merries waren niet eens hengstig!

't zou wel zn gedrag voor een groot deel verklaren

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:11

klopt. Ik zou er toch eens naar laten kijken Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 23:15

ik heb van de zomer zn bloed laten testen, had het beter toen meteen kunnen vragen, maar ja dat is achteraf gepraat Knipoog

maar aan de andere kant, valt er dan nog iets aan te doen als blijkt dat ie een klophengst is?
hij is iig niet vruchtbaar, want anders was destiny allang drachtig geweest, hij klimt er al sinds 4 jaar bovenop

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:31


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:17

Ach hij heeft een beetje last van zn penopauze Haha! Gaat helemaal zijn 2e jeugd in.
Veel hengsten die laat worden geruint blijven wel last houden van die hensgten hormonen.... misschien is dit de oorzaak Verward

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 01:24

thanx voor je link lielle!

ik hoop trouwens niet dat ie echt zn 2e jeugd ingaat, als ie tot nu toe al lastig is zal het dan al helemaal wat worden Haha!
al was ie trouwens met inrijden echt superbraaf&gewillig, alleen is dat brave helaas verdwenen, toen is ie dus alsnog gecastreerd
degene die hem heeft ingereden lest t uur voor mij bij mn instrcuteur, en heeft aardig wat verhalen over hem Haha!
en degene die hem zadelmak heeft gemaakt ken ik ook, die vond hem geweldig Lachen maar die heeft hem bij haar, en later bij mij, flink tekeer zien gaan, en moet dan altijd lachen, omdat toen hij er de eerste keren op zat hij zo mak als een lammetje rondliep alsof ie al jaren onder t zadel was Tong uitsteken

maar de DA zegt dus dat ie echt t complete zaakje heeft weg gehaald, en er niets achter is gebleven, wrsch heeft ie dus nog zoals fsoudan zegt last van zn hormonen omdat ie zo laat is gecastreerd

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:25

Beest spoort gewoon niet Haha!
Zou niet weten wat het kan zijn, maar even laten controleren of ie toch niet stiekem 3 ballen heeft gehad, kan geen kwaad denk ik

Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 01:33

haha ja dat zei mn moeder vanavond ook al, wedden dat ie er gewoon 3 had
ze had nml van iemand op de club gehoord dat klophengsten vaak vervelender zijn dan gewone hengsten, en heel onberekebaar enzo.

Quentin heeft vorig jaar een merrie in de hoek gedreven terwijl ik er op zat, daarna ging ie keihard kleine rondjes om haar heen rennen, wat ik ook deed hij ging dan alleeen maar steigeren, tot ik tegen degene op de merrie zei dat ze met dr zweep tegen zn hoofd moest slaan, toen rende hij weg, ongecontroleerd de bak door, geen idee waar dat gedrag toen ineens vandaan kwam, hij plakt trouwens nogsteeds wel erg aan die merrie, maar zij slaat nu al als ie in de buurt komt Knipoog maar iig toen zeiden ze dat hij wel eens een klophengst kon zijn, en zo heeft mn moeder gehoord dat klophengsten vaak vervelender gedrag vertonen dan gewone hengsten en mn moeder vind Q een gevaarlijk en vervelend paard, ze is er ook bang van waar hij dankbaar misbruik van maakt
geef haar het halstertouw en binnen 2 minuten staat ze 50 meter verderop, Q sleept haar gewoon mee terwijl ze toch vrij groot&tevig is Knipoog hij begint gewoon rustig te stappen en wat ze ook doet, hij loopt gewoon ustig door. en laat een klein kind hem vasthouden en hij blijft gewoon staan(zolang diegene maar niet bang is gaat het goed)
ook probeert ie haar te bijten als ze langs zn stal loopt, vliegt ie met open mond over zn staldeur heennaar buiten

dus ze zei al, ja de DA kan wel zeggen ik heb er 2 verwijderd, maar wat als ie er 3 heeft gehad!
maar kan dat echt voorkomen?heb er nml nog nooit van gehoord!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 09:49

Ik heb ooit een ruin gereden die precies hetzelfde deed. In het land was hij steeds de kudde aan het opjagen en ging hij op zijn manier dekken. Het gevolg was dat ik mijn handen er vol aan had in de rijbaan die tussen de weides lag. Mijn ruin maakte steeds een sprint naar het hek richting kudde met mij er op. Verder stond hij echt stijf van de spierpijn omdat en dag en nacht op die merries aan het rijden was Haha! Voor zijn eigen bestwil hebben we hem maar op stal gezet.
Het lijkt er op dat jouw pard ook denkt dat ie nog hengst is en misschien spelen de hormomen wel op met het langer worden van de dagen. Ik zou hem nu even gewoon als hengst behandelen, in de herfst zal het zeker weer afzwakken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:17

dit is allemaal wel heel extreem voor een ruin, ja ....
klophengst is eigenlijk wel uitgesloten als je de dierenarts kent die hem gecastreerd heeft.
maar misschien toch eens een bloedonderzoekje op mannelijke hormonen, het mannelijk hormoon wordt namelijk niet alléén in de ballen aangemaakt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, Sewri en 39 bezoekers