veulen op het land

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 14:11

osn veulen is van de week afgespeend en staat nu met 2 jaarlingen op het land. ik vraag me af of hij ondanks al dat gras toch nog bijgevoerd moet worden omdat hij nu de moedermelk mist???

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:58

Je kunt er wat hooi bijgooien, dan zie je vanzelf wel of ze het opeten. Het hoeft niet nodig te zijn als er voldoende gras staat.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 16:26

als er genoeg gras staat is dat niet nodig hoor. ff in de gatenhouden hoe hij groeit.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:16

bij gras genoeg niet staat er niet zoveel gras voeren wij dan vaak nog wat veulenbrok door maar dat kregen ze dan ookal toen ze nog bij mams liepen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 17:36

Udinde krijgt over anderhalf/ twee maanden ook wat bij gevoerd. Dan is ze nog bij mam, kan ze er alvast aan wennen. Ze krijgt dan maar een beetje.
Zij krijgt ook ietsje bij als ze gespeend wordt. Niet veel, maar net even voor de extra voedingswaarden. Zij zal dan waarschijnlijk op arm gras staan namelijk.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:21

handje veulenbrok, misschien dat ze wat dik worden maar dat gaat er van de winter snel genoeg weer af.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:18

je moet kijken hoe hij eruit ziet kun je z'n ribben voelen dan is het slim om bij te voeren veulenbrok of musli en hooi natuurlijk. als je dat niet voelt krijgt hij voldoende binnen en zo je opzich wat extra's kunnen geven voor de groei. zelf heb ik een fjorden veulen van bijna 6 mnd oud ik geef hem elke dag 'savonds een halve kilo veulenbrok en een half kilo musli daarnaast krijgt hij nog wat hooi en overdag een beetje gras wat er nog op het land staat.
Misschien denken jullie jeh wat veel,maar als je z'n ribben kunt voelen kun je het gewoon blijven geven. hij heeft pas een wormenspuit gehad dus daar kan het nu ook niet aan liggen hij groeit gewoon goed en moet hij wat extra's hebben. Net als bij baby's zijn ze in het begin best wil dik,maar als ze gaan groeien is dat snel weg. dat is dus ook zo met je veulen

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:37

he hallo
mijn veulen staat overdag ook in het land met vriendjes
hij krijgt elke dag brokken erbij de hoeveelheid ligt eraan hoeveel hij nodig heeft
ook krijgt hij vitamines
je moet gewoon kijken hoe hij eruit ziet kijk dan naar zijn vacht en of hij dun is of niet
veel succes
groetjes

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 15:37

ons veulentje staat ook dag en nacht op het land (net afgespeend) en krijgt af en toe wat hooi bij. Maar dit laat ze zelfs vaak liggen...

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:51

Mijn veulen krijgt 1 kg veulenbrok, wat granen , lijnzaadmeel, wortelen, lucerne & wanneer het slecht weer is & hij op stal staat onbeperkt hooi, hij staat op 8 hectare met 5 dieren.

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:40

Je moet hem echt bijvoeren want er zit helemaal niks in het gras (qua eiwitten), die van mij is een haflinger van 8 maanden en die krijgt elke dag 1 kg bix. Die van jou moet toch nog groeien? Dan heeft hij dus extra voer voor de eiwitten en vitaminen=groeien nodig!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:14

Please... dit is een MEGA-OUD topic, uit juli. Veulentje is inmiddels afgespeend, zomer is allang weer voorbij. Dus graag NIET meer reageren op dit topic.