Hooi of Kuil voeren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Hooi of Kuil voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 16:25

Heej, ik heb 2 verzorgponys en ze krijgen al vanaf dat ze hier zijn (hun hele leven zowat) gewoon hooi. Maar nou lees ik heel vaak dat paarden Kuil veel lekkerder vinden. Moeten we hier nou ook wat van geven, of ons gewoon aan het schema houden door hooi en geven wat ze altijd krijgen?

groetjes aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:29

kzou ut nie weten

Never forget you...
Baister, love you forever...


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:34

In kuil zit doorgaans minder stof maar goed hooi is ook prima, vooral als je het op de grond voert. (minder stof in de neus en ogen) Kuil is vaak eiwitrijker als hooi, 't is maar net wat je wilt (sommige paarden raken van "vette" kuil aan de dunne) Het ene hooi is het andere niet, hetzelfde geldt voor kuil.

Als ze het goed doen, waarom zou je dan veranderen?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:39

Ik denk niet dat je hoeft te veranderen van hooi naar kuil. Als het hier goed op doen, waarom zou je dan veranderen.
Kuil is inderdaad veel eiwitrijker en je loopt het risico dat sommige paarden hier erg gevoelig voor zijn en ziek van kunnen worden bij overmatig gebruik.
Nee, ik zou het gewoon bij hooi houden.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:29

Jullie verzorgponys zijn al aardig op leeftijd, niks veranderen dus aan het voerschema, mits het niet nodig is tenminste, vooral in kuil zitten nogal wat eiwitten, dat maakt het minder geschikt voor oudere ponys/paarden.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:57

Mijn paard krijgt hooi, en mijn pony kuil, dat ze kuil krijgt is alleen omdat ze stofallergie heeft, anders had ik haar ook gewoon op hooi gelaten! Daar is veel makkelijker aan te komen aangezien wij van die kleine pakjes kuilgras nodig hebben want anders beschimmeld het omdat het niet snelgenoeg op gaat ( het is tenslotte maar voor 1pony)
Maar mijn paard eet nu dus af en toe kuilgras en dat vind ze lekker, maar mijn pony eet liever hooi, want als ze ontsnapt (komt af en toe voor) staat ze altijd bij het hooi en niet bij de kuilgras. Dus ik denk dat als ze iets gewent zijn het andere gewoon altijd het lekkerst vinden omdat ze dat niet vaak eten!! Ik zou ze gewoon op hooi laten als ze daar geen problemen mee hebben!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:20

ik geef mickey alleen s'morgens kuil.
sávonds krijgt ze hooi.

en in de zomer krijgt ze alleen maar hooi.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:29

je kunt ze best een keer kuil geven maakt niet uit van de leeftijd! ze vinden het inderdaad veel lekkerder maar kijk uit dat je ze niet gelijk te veel geeft want dan gaan ze dun poepen, wij geven vooral wat dunnere paarden kuil als ze al te dik zijn kun je ze beter hooi blijven voeren! of bijvoorbeeld wat wij ook doen is in de zomer hooi en winter kuil daar zitten meer voedingstoffen in Lachen

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:40

Okej tnx

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:51

mijn paard krijgt kuil. zweinig stof, door dat het iets vochtig is, is het ook goed voor de luchtwegen... en ja er zit veel eiwit in maar ze vind brokken niet echt lekker dus daar geef ik niet veel van. wel musli...
en ik merk gewoon dat ze kuil lekkerder vind want een berg kuil heeft ze veel eerder op dan hooi. met hooi wil ze nog wel eens gaan spelen.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 20:06

Oh, maar het gaat niet om lekkerder, het gaat om, wat is beter?

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:12

ik vind kuil beter.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 20:14

Oke....

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 40 bezoekers