waar ieder normaal paard weigert...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

waar ieder normaal paard weigert...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 15:06

vanmorgen springles gehad,
na wat losgereden te hebben en wat makkelijke lijntjes gesprongen hebben was het tijd voor een in uitje met als 2e hindernis een oxer.

nu stonden de hindernissen veel te dicht op elkaar en we landen vlak voor de 2e hindernis, hij had geen ruimte meer om te springen,
en hij keek ff 3 tellen heel wazig naar de hindernis en springt erover heen,
ik zat op zn nek en krabbelde terug richting zadel begint de instructrice jullie hadden ook in de hindernis kunnen belanden,

was wel goed opgelost maar je had beter opnieuw kunnen aanrijden. eh jah dat dacht ik ook al, maar mn pony dacht daar iets anders over.
nadat de hindernissen wat verder uit elkaar gezet waren nog een keer proberen, ik al gaan twijfelen nu we zo raar over die 2e hindernis heen zijn gegaan weigert die zeker, maar nee hij sprong heel netjes.

daarna kwam er ook nog iemand naar binnen die niet de moeite nam om de buitendeur dicht te doen, en dat met die wind,

elke keer net in de hoek waar ik hem moest aangalopperen om richting hindernis te rijden schrok hij weg en vloog zelf met het bit tussen zijn kiezen die kant op
gelukkig toen die man wegging een kwartier later deed ie de deur dicht en na 2 keer heel goed kijken of er niet iets anders "engs" in die hoek was deed ie weer normaal
wel vaag dat je hem altijd naar voren moet rijden met springen, en ik hem van haar juist terug moet rijden,
daardoor is hij ook dwars door een aantal hindernissen heen gewalst, maar jah was wel weer een leerzaam lesje.
en wel een keer goed voor hem, hij klettert namelijk negen van de tien keer door na een hindernis.
en ben nog steeds niet van hem afgeklettert en dat voor een 4,5 jarige die ik zelf heb beleert. Lachen


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:09

en bij die noodsprong stond er jammer genoeg niet iemand met camera in de buurt? Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:44

Tiek deed dat ook altijd...
Of het nou kon of niet, hij sprong altijd voor je. Af en toe ben je daar toch niet zo heel blij mee Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:48

Mijn paardje noemden ze op springwedstrijden wel eens de kleine Milton, aangezien ze werkelijk alles sprong wat ze tegenkwam. Je hoefde alleen maar te sturen en in te houden. We wonnen met het haar 1.48 mt met gemak van grote KWPN-ers.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:49

Richtje schreef:
Tiek deed dat ook altijd...
Of het nou kon of niet, hij sprong altijd voor je. Af en toe ben je daar toch niet zo heel blij mee Lachen


Magic is ook zo'n paard, haar motto: "alles past en alles kan, maakt niet uit hoe" Haha! Super fijn dat ze alles springt (en erg voorzichtig is voor het hout), maar soms ook wat vervelend als ze niet helemaal uitkomt (en dan wil weigeren, en dan toch maar niet)... De leukste sprongen komen daar uit voort *LOL*

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 17:09

Ellende schreef:
en bij die noodsprong stond er jammer genoeg niet iemand met camera in de buurt? Knipoog


neej gelukkig niet, moet een errug grappig gezicht zijn geweest, om te zien hoe ik op zn nek over de hindernis vloog.

hij heeft vaker een hindernis genomen war hij niet helemaal goed bij uitkwam, of hij maakt een huppel waardoor hij uitkomt, maar zo lomp als vandaag had ik hem nog niet meegemaakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Celebi, FCSA, Gitana, Lalladidoo, laura22, RedRoses, tienus63, Vagabondo en 50 bezoekers