kan ik mijn paard nu nog 's avonds wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 15:05

ik heb vrijdagavond wedstrijd alleen heb vanaaf nog les tot 9 uur maar ik kan hem dan tog niet wassen of wel het is wel koud maar hij moet echt nog wel ff gewast worden want hij is zo vies en stinkt moet ik hem vanaaf nog wassen het is toch ook veel te koud ja of ik moet morgen om 7 uur opstaan en hem nog wassen ik zou het niet weten, iemand ideetje???
ik kan ook wel alleen de benen afspoelen zodat die mooi wit zijn en de rest met spons of zo doen

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-26 19:00 ]</font>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:08

Stinkt???Gewoon vanavond even wassen en morgen op stal houden, dan wordt 'ie niet meer vies.
Wassen is toch zo gepiept??

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:11

Hij stinkt?
Haha, sorry hoor, maar je paard wassen omdat ie stinkt...
Alsof de jury even haar neus door het ruitje van het juryhokje steekt om te ruiken wat voor cijfer ze voor de verzorging zal geven Clown Haha! .

Ik zou de witte voetjes even met emmertje sop boenen en verder alleen netjes poetsen en vlechten.
Succes alvast voor morgenavond!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 15:18

jaaaa hij stinkt echt hoor zegt iedereen die langs hem loopt hahaha mijn pony is echt zo'n varken! en hij moet tog wel een beetje lekker ruiken morgen, maar is het niet te koud dan om hem vanaaf te wassen ze verwachtten dat het gaat vriezen en natte sneeuw

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:23

Sorry, maar kan je misschien even je tekst doorlezen voor je het erop zet? Dat ziet er toch niet uit zo? Vooral de eerste!

15 jaar en 4 mavo Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: puma op 2001-11-22 14:23 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:39

Joh, staart wassen en pootjes schoonmaken, verder Anti-Klit op de bips en klaar is ie weer. Geen jury die werkelijk ziet of je paard helemaal gewassen is of wat opgekalifaterd met wat trucjes. als het er maar netjes uitziet......
Bovendien, wat een troost, een punt hoger op verzorging nadat je met weer en wind dat arme dier helemaal hebt afgesopt. je kon wel gek wezen......
En eigenlijk moet je je winstpunt verdienen met het rijden, niet met die poetspunt...... Ik zou hem gewoon wat oplappen, niemand ruikt hem werkelijk tijdens de proef, bespaar dat beest de koude douche......

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:53

hihi Puma ik geef je wel gelijk hoor!
ziet er niet echt leesbaar uit.
maar verder zou ikidd doen wat DEES zegt
bespaar hem de koude douch! Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:56

Paard helemaal wassen voor een wedstrijd doe ik nooit. Ken ook niemand persoonlijk die dat doet. Gewoon de benen wassen tot voor bij de knieen en achter tot en met de sprong, en zijn staart. Inspuiten met anti-klit en klaar is je paard voor de wedstrijd.
Trouwens, zelden dat ik een paard helemaal was. Ik poets hem goed voor en na het rijden. Staat dus niet met opgedroogde zweet op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:57

Ik was mijn paard ook nog met dit weer hoor. Op stal hebben we helaas geen warm stromend water. Daarom neem ik een jerrycan mee met water dat ik eerst heb gekookt met de waterkoker. Op stal leng ik dat aan met koud water tot de juiste temperatuur.
Zet je paard op een tochtvrije plek en was snel! Trek hem goed droog en pak hem meteen in onder 2 wollen dekens. Mijn paard doe ik ook nog een halsstuk op. Na 30 minuutjkes is hij kurkdroog en lekker schoon, maar hij is wel geschoren dus veel haar zit er niet op.

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 13:46

Ik zou een paard alleen wassen als het echt nodig is en dan niet met koud water over het paard zijn lichaam gaan je vind het zelf ook niet lekker als ze jou onder een koude douche zouden zetter dus doe dan alleen zijn voetjes of spoel hem met wat warm water af

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:33

wassen met dit weer NEE, wij hebben alleen koud water.

wanneer ik wedstrijd zou hebben dan haal ik warm water en doe ik alleen de beentjes en de staart, meer niet, ff een bus antieklit op zijn kon, en op concour wanneer je zadel op hebt, met een doek met antieklit der langs gaan. meer niet.


BTW voor de stank Schijnheilig koop een busje spuit deoderant ruikt ie lekkerder. Lips are sealed