Wat doen jullie met je paard met dit rotweer ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Wat doen jullie met je paard met dit rotweer ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:35

Hallo allemaal,

Even gewoon uit nieuwsgierigheid : wat doen jullie met je paard met dit rotweer ?!

Vanmiddag ben ik even bij Flenna geweest en Clarisse was toen al bezig met de paddock aan het uitmesten, voor zover dat ging ... Ik ben ondertussen aan de gang gegaan met de waterbakken bij te gaan vullen ...

Clarisse liet even wat oefeningen in de paddock zien met Liperta en eigenlijk was het de bedoeling dat we dat daarna met Flenna ook even zouden gaan doen ... Omdat het zo vreselijk aan het regenen was zag ik het helemaal niet zitten om te gaan rijden ... We hebben uiteindelijk niets met Flenna gedaan omdat inmiddels mijn trui (onder mijn jas) en mijn rijbroek dus ook zeiknat waren ... Gelukkig is mijn regenrijbroek inmiddels klaar (die werd korter gemaakt) dus die ga ik morgen maar ophalen in Harmelen ... Nu nog nieuwe laarzen (want mijn andere laarzen blijken dus niet waterdicht te zijn) en dan nog spray halen om mijn jas waterafstotend te maken ... Hopelijk kan ik dan wat langer in de regen blijven zodat ik gewoon nog wat met Flenna kan gaan doen (freestylen) of zelfs nog in staat ben om te gaan rijden ...

Als iemand nog tips heeft om redelijk droge kleren over te houden, die zijn natuurlijk altijd welkom ...

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de reacties ...

Helaas hebben wij geen (binnen)bak waar we kunnen rijden, alleen de polder tot onze beschikking ... Het is ook niet zo goed om met mijn merrie in een bak te gaan rijden, ze is pas ingereden en ik moet veel met haar naar buiten gaan ...

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:47

Trek je thermorijbroek aan (als je die heb) Word je ook niet nat, en als je rubberen rijlaarzen heb,doe je plastic pedaalemmerzak erin, gelijk waterdicht! En dan doe je over je jas nog een regenjas,en Tadaaaa een waterdichte flenna Tong uitsteken

Bij ons regent het niet,waait alleen beetje erg maar er vliegt niets rond, dus ik ga dadelijk lekker ff rijden, en de binnenbak is bezet en ik heb morgen wedstrijd dus ik zou eigenlijk nog ff een buitenritje willen maken want de buitenbak is nogal zwaar voor de pony maar dat zit er denk ik niet meer in..want heb geen zin in een regenbui en dat mn pony ook weer kletsnat is ( Of we moeten onszelf ook zo waterdicht maken Knipoog )

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:56

Wij longeren Vasco regelmatig en als het erg hard regent krijgt meneer zijn regendek op en mag hij of op het land of even los in de bak. Als het niet te hard regent word hij wel bereden.

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:57

SuusJa schreef:
Trek je thermorijbroek aan (als je die heb) Word je ook niet nat, en als je rubberen rijlaarzen heb,doe je plastic pedaalemmerzak erin, gelijk waterdicht! En dan doe je over je jas nog een regenjas,en Tadaaaa een waterdichte flenna Tong uitsteken


Ik wist niet eens dat themorijbroeken ook tegen de regen helpen Bloos maar bedankt voor de tip Scheve mond Gisteren heb ik een regenjas en nieuwe laarzen gekocht hopelijk gaan deze wat langer mee Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:10

IK heb een waterdichte jas, van Mountain horse. Verder een gewone rijbroek aan, en leren rijlaarzen. Ik rij gewoon in de regen. M'n laarzen willen wel eens behoorlijk smerig worden, maar met goed onderhoud kan leer dat wel tegen. Ze zijn prima waterdicht.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:15

Code
en als je rubberen rijlaarzen heb,doe je plastic pedaalemmerzak erin


Deed ik vroeger ook altijd.. Tot dat ik ergens las dat dat het slechtste was wat je kon doen.. Je voeten blijven wel droog maar en kan helemaal geen lucht door.. En dat is heel slecht voor je voeten.. Scheve mond

Een regenjas is natuurlijk altijd fijn.. *LOL*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:29

tja met dit weer..

ik rijd dan meestal naar de binnenbak bij mij in de buurt, maar als het zo waait ziet buddy overal spoken en laat ik hem meestal maar gewoon lekker in de wei.

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 11:36

Waterkippie schreef:
ik rijd dan meestal naar de binnenbak bij mij in de buurt, maar als het zo waait ziet buddy overal spoken en laat ik hem meestal maar gewoon lekker in de wei.


Woensdag ben ik voor het eerst met Flenna naar buiten geweest (ze staat daar sinds vorige week zaterdag) samen met Clarisse en Glima (ook een IJslander). Het begin ging wel redelijk maar op een gegeven moment kwamen er steeds van die windvlagen, precies in onze rug ... Flenna stoorde zich er absoluut niet aan maar Glima ging er iedere keer vandoor Scheve mond Ik wacht nu ook liever tot het weer wat rustiger is, ik heb geen zin om er weer zo vreselijk vandoor te gaan ... Wel voor het eerst gegaloppeerd met Flenna maar dat was dus eigenlijk niet de bedoeling Bloos Ja als er eentje aan de kletter gaat dan volgt de rest natuurlijk wel Scheve mond gelukkig kon ik Flenna weer terugnemen en zijn we vanaf daar maar eraf gestapt en lopend naar stal gegaan (was wel 1 kilometer maar goed) ...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:10

Ja ik ken het probleem, wij hebben ook geen bak (een stuk wei afgezet als bak maar dat is nu veels te nat en te glad Verdrietig ).
BIj ons blijft ook het buitenrijden over, maar ook dat is niet echt een succes met die wind.......en net als jij hebben wij er ook een net ingereden pony bijlopen die nu pas 2 keer buiten is geweest, dus die van osn blijven dit weekend lekker in de wei lopen.......helaas Scheve mond
Vorige week ben ik dus wel met die regen en wind het bos ingeweest.....ik was echt drijfnat.....blllllll

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:31

jacqueline schreef:
Ja
BIj ons blijft ook het buitenrijden over, maar ook dat is niet echt een succes met die wind.......en net als jij hebben wij er ook een net ingereden pony bijlopen die nu pas 2 keer buiten is geweest, dus die van osn blijven dit weekend lekker in de wei lopen.......helaas Scheve mond


Mijn merrie is wel redelijk "bomvast" toen ze nog in Aalten stond om ingereden te worden werden Flenna en Annefloor (zij heeft Flenna ingereden) overvallen door storm, regen en onweer. Flenna bleef rustig doorlopen alsof er niets aan de hand was OK dan!
Helaas is het paard waar ik nu mee naar buiten moet niet zo "bomvast" Scheve mond en heeft ook wat meer temperament dan Flenna. Ik kijk het gewoon nog even aan hoe het een volgende buitenrit gaat maar ik wacht eerst maar even totdat het niet meer zo heel hard waait Bloos

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:40

Is het zo'n rotweer bij jullie?
Hier in belgie aan de kust (Blankenberge) waait het enkel.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:49

Hier in omgeving Eindhoven waait het ook alleen. Er kan miss nog wel verandering in komen vanmiddag, dus ik ga zo ook lekker buitenrijden. Igor laat ik lekker in de bak uitrazen, is net bezig met inrijden, dus hoef ik niet elke dag te pakken Haha!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:51

Nou, hier plenst het dus echt de lucht uit. Ziet er ook niet naar uit dat dat vandaag nog beter wordt. Hij moet maar een dagje binnen blijven...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:17

Als ik dat zo allemaal lees, ga ik zo meteen maar vlug naar de paardjes nu het nog droog is Haha!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:29

Ik heb net een uur in de stortregen les gehad. Gelukkig heb ik sinds twee weken een waterdichte uitrijdeken, zodat mijn paard het nog redelijk lekker had.
Mijn eigen jas ik ook waterdicht en verder regen ik gewoon lekker nat. Thius lekker drogen kleren aan en ik overleef het wel weer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:30

Tja, het is hier nu even droog, maar heeft als behoorlijk geregend Scheve mond
Bak zal dus wel niet te rijden zijn Vrees dat het weer blijft bij even borstelen en weer de bak in gooien.
Had haar eigenlijk willen longeren, het gaat nu al weken zo en begin het echt zat te worden. Beestje was voor deze periode net vreselijk aan het puberen, en wordt altijd vervelend van vakantie dus dat zal wel één groot drama worden als ik straks weer met haar kan beginnen.

Maar probeer haar dus, als de bak enigzins begaanbaar is zo even te longeren. Ik ben morgen en maandag ook vrij, dus dan kan ik ook even wat met haar doen. Bij een heel slechte bak stap ik aan de hand een stuk over de (kilometer lange) steeg achter de boerderij. Maar heb dan ook echt een skippybal naast me. M'n bijrijder (die haar normaal doordeweek doet) is nu 3 weken op huwelijksreis naar Zuid-Afrika, als het goed is doet een stalgenoot vandeweek nog een keer wat met 'r. Maar het is echt even behelpen op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:32

Ben vanmorgen met m'n merrie een paar uur het bos in geweest, in de plenzende regen. M'n waxjas was binnen een kwartier door. Jammer dan, onder de douche word ik wel weer warm, en Mileen laat ik wat meer joggen zodat haar spieren niet koud worden en na terugkomst lekker even haar wollen zweetdek op.
Was heerlijk in het bos vanmorgen; de struiken schieten echt helemaal uit, het mos is felgroen en het was heerlijk rustig.

PS ja ik heb een gigantische binnenbak. Maar het bos is leuker.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:36

mmh....rijden!!.....deze week 3 keer in het bos gereden (bak is zwembad en over de binnenbak in de buurt is weer heibel) en er ook 3 keer zeiknat weer uitgekomen.....blegh, ben dit weer spuugzat!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:36

Ouwe opa Sepp vanmorgen zijn stal uit gelokt met wat brokjes en snel de deur dicht gedaan. Hij mag tegen 4 uur wel weer naar binnen en tot die tijd vermaakt hij zich maar in het weiland, in de bak of ergens anders op het erf. Hij loopt gewoon los en ziet maar wat hij doet.
De rest (jong spul, drachtige merries en de hengst) lopen nog 24/7 buiten en worden gewoon 2x per dag gevoerd.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:37

rijden.....
maar toen ik opstaptje was het droog!
ben wel zonder zadel gaan rijden, want ze was zo zeiknat en ze heeft zo'n dikke vacht dat de singel niet echt goed zat.
wel leuk, het was helemaal rustig en je hoorde de vogeltjes, echt geweldig!

maar hoe hard het ook regent, ik ga rijden, kan niet binnen rijden, en anders staat ze helemaal stil als ik nix met haar doe!

Qontrol

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Tuitjehoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:52

een hele grote schuur bouwen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:58

Ik rijd niet in de regen. Niks waard, Isolda is dan alleen maar dwars en loopt schuin op de wind. Daarnaast plakt alles en nadat alles door en door nat geregend is, gaat het ook schuren op mijn huid, neee geen regen-rit voor Jantina

Wel ga ik rustig in de regen longeren oid. Dat maakt me niet uit. Dikke, lange jas aan, waterdichte schoenen en een muts op. Isolda mag dan rustig zo gek doen als ze wil, als ik er niet op zit, maakt me dat niks uit Knipoog

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:00

in de regen rijdt ik gewoon, longeren etc. Gewoon blijven lachen Haha!

Qontrol

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Tuitjehoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:01

ik vin het juist lache om in de regen zo hard mogelijk met dat paard racen.

maar het mag niet Boos!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:03

Het is de bedoeling dat ik straks op wedstrijd ga. Het valt nu even mee met de wind en het is ook droog. Voor vanavond voorspellen ze wel heel slecht weer.
Moeilijk om zoiets te beslissen.. Even met paps overleggen.