Wie weet hoeveel stadsweides ongeveer kosten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 11:07

hey! ik en een vriendin van mij willen dus een pony kopen maar we moeten wel eerst weten hoeveel de stalling enzo kost. we hebben al naar de stadsweides geprobeerd te bellen maar ze nemen dus niet op. wie weet er hier hoeveel je dus ongeveer moet betalen?? thnx doeg xxxiezzz Claudia en Soraya

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:19

Meestal willen die geen pony's, omdat ze zogenaamd bijten, tenminste dat is in mijn gemeente zo.

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 17:49

nou dat is bij die hier niet zo want er staan wel meer ponys want ik ben er wel is geweest. alleen toen heb ik niet gevraagd hoeveel het kostte Frusty .
xxx Soraya

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 17:55

Euh...Soraya, stuur een e-mail naar Gemeente Almere en zij zullen je een tel.nmr geven.
De wachtlijst (als die er al is...) is echter jaaaaaaaaaaaaaren lang!!!
Ik geloof dat de kosten op 500 gulden per jaar liggen. Maar waarom vraag je het niet aan mensen op de stadsweide, kleine moeite lijkt mij...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 18:00

ja het telefoonnummer hadden we al en we hadden ook gebeld maar dan krijgen we een voicemail en er is nog niet teruggebeld en een vriendin van ons is het al een hele tijd aan het proberen en heb nooit antwoord terug gehad dus ik weet het niet. en over dat daarheen gaan, heel vaak is er niemand en je mag er niet zomaar naar binnen lopen dus. en het is wel een kleine moeite maar dan heb je er nix aan he!

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 18:01

maar welke stadsweide was het die voor ongeveer 500,-??

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:12

Ik heb ook op de stadsweide gestaan waar we dan onderverhuurt stonden.Net als hoe iris van indigo nu ook staat toen moesten we 350 betalen k weet niet hoeveel hetnu kost

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 18:15

hey thnx! het is allemaal nog niet zeker jammergenoeg maar ik ga het zeker ff aan me ouders en claudia der ouders vertellen..
xxxiezz Claudia en Soraya Party!!

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 18:59

wat is een stadsweide precies?? een weide in het midden van een stad ofzo?? Verward
BLONT

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 19:47

zeg maar een pensionstal alleen dan moet je alles zelf doen en het is dus veel goedkoper enzo. haha.
xxx

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 09:47

ey allemaal, thnx ook voor je PBtjes enzo want we hebben er best veel aan gehad. als het idd doorgaat allemaal horen jullie het gelijk! doegdoeg xxxiezzz claudia en soraya

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 12:13

Hallo,

Zelf sta ik al jaren op de wachtlijst voor zo'n stadsweide! Ik hoop voor je dat je genoeg geduld hebt en uiteraard geld, want tegenwoordig als er een weitje vrijkomt moet je op de wachtlijst staan en je moet overname betalen! Dat is niet goedkoop!
Inderdaad is het pachten van het land erg goedkoop, geloof 20 cent per vierkante meter per jaar, maar ik heb gehoord dat ze het iets duurder willen gaan maken. Geloof het dubbele! Gemiddeld is zo'n stuk land 2500m2.

Succes!
Lachen


Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 13:35

Misschien een stomme vraag, maar wat houdt een stadsweide precies in?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:19

TIP: De NS heeft ook heel veel grond in zijn bezit en wil dit vaak best verpachten!
Ik ben nu ook bezig met een stuk grond van de NS en dit kost 1100,- het jaar en is zo'n 3500 m2.
Misschien een tip voor iemand hier?!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:03

Vergis je niet in het onderhoud dat je hebt aan een stadsweide.
Als je het goed wilt doen moet je jaarlijks een monster laten nemen van het gras en aan de hand daarvan bepalen hoe en wat je gaat inzaaien en bemesten. Ook moet je regelmatig de hele weide maaien omdat paarden niet alle stukken gras egaal leegkauwen. Denk ook aan het onderhoud van de omheining. Een weide afzetten met schriklint en een stroomapparaat zijn niet erg goedkoop.
Is er de mogelijkheid een kleine stal op de weide te bouwen? Wat zijn de kosten van de bouw van een stal of zijn er overname kosten bij een bestaande stal? Wat moet er allemaal opgeknapt worden aan de stal?
Bij de huur van een stadweide wordt vaak alleen gekeken naar de pacht maar er komt zo veel meer bij kijken. Soms ben je voordeliger uit bij een boer omdat die meer uit de massa kan doen.

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 22:56

jah ik weet het van die boeren dat het daar goedkoper is maar er zijn niet echt boeren hier in de buurt! hahaha. dus dat gaat niet.

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:06

Het duurt errug lang voor je aan de beurt bent. Volgens mij kost het 100 piek per maand. Mij vriendin staat al 10 jar op de lijst en staat nu op de 1e of 2e plaats. Al zeker een jaar. Sterkte dus

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 23:11

jah maar we willen dus ook geen eigen stadsweide kopen maar onderverhuurd staan zegmaar. ik weet wel dat het strafbaar is en dat het niet mag maar ik ken wel meer mensen en ze letten der niet op dus daar hoeven we niet echt bang voor te zijn. ik ga echt niet meer dan 10 jaar zitten wachten! hahaha.

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef en 26 bezoekers