paardentaxi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Zou je eventueel gebruik maken van een paardentaxi?

JA
37 (46%)
NEE, want ...
18 (22%)
Ik beschik al over een trailer, maar anders zou ik het wel een optie vinden
25 (31%)

Totaal aantal stemmen: 80


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 01:49

Voor een schoolopdracht moet ik uitzoeken of mensen eventueel gebruik zouden willen maken van een paardentaxi.

Een paardentaxi kan jou en je paard vervoeren naar wedstrijden, keuringen, dierenartspraktijken, noem maar op.
Niet alle mensen hebben immers de beschikking over een auto + trailer.
Als het kan graag je antwoord motiveren.

Alvast bedankt,

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 04:33

ik heb een jaar geleden mijn E rijbewijs gehaald in 1 1/2 dag. als je nagaat dat dit voor je leven geldig is, vind ik het zeker het geld waard. ik heb geluk dat ik van mensen een trailer kan lenen, weet niet wat het kost om er 1 te huren, maar als ik er regelmatig 1 nodig zou hebben, lijkt de het mij dat een paardentaxi vrij duur wordt.
als je echter een enkele keer (bijv. dierenarts bezoek) een trailer nodig hebt, lijkt het mij ideaal, dat je een paardentaxi kan inschakelen. in dit geval zou ik er wel gebruik van maken denk ik
(sorry lang verhaal)

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:23

Ik heb het een aantal keer overwogen.
Maar toen konden we net op tijd een chauffeur ,auto en trailer regelen voor we de paarden taxi hadden in geschakeld.

Misschien maak ik er in de toekomst wel gebruik van.
Ik vindt het in ieder geval toppie!! dat het bestaat.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:27

Ik wist wel dat je trailers kon huren, maar van een paardentaxi had ik nog nooit gehoord Verward

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:25

Nee ik zou het niet doen, niet opschepperig bedoelt maar ik vind dat mijn pa goed rijd met de trailer er achter, en een keer ging iemand anders ff rijden voor mij, en die ging opeens heel hard remmen..en daar kan IK en mijn paard dus echt niet tegen Tong uitsteken dus ik heb liever dat mijn papsie rijd, weet ik meteen wat ik achter het stuur heb zitten. Die mensen van die taxi's zouden ook best wel goed rijden..maar je weet maar nooit..het idee

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:27

ja, stel dat ik met m'n verzorgpaard naar het strand zou willen, geen lift zou hebben, én net de loterij hebben gewonnen - ik heb er eigenlijk geen geld voor - dan zou ik het wel doen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:29

bij mijn verzorgpaard hebben ze wel een trailer ofzo maar die mensen kunne met altijd gaan bregen enz en onze auto kan geen trailer trekken.
Zou ook handig zijn als ik mijn verzorgpaard achter een jaartje mee naar school ga pakken dan kan ik ze in het weekend altijd mee terug nemen...

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:08

Ik maak liever geen gebruik van de paardentaxi (oftewel bedrijfsmatig vervoer van een paard in de trailer) Ik vindt het heel erg duur en dan is voor mijn het in huren van een paarden transportbedrijf veel intressanter. Kost ook genoeg maar das veel fijner vindt ik... kwa verzekeringen etc etc. Die vallen namelijk in het bedroepsgoederen vervoer en de meeste paarden taxi's zijn mensen die een klein v.o.f je hebben opgericht en die vallen in de vrije sector....

...Dreaming with my eye's wide open...


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:05

Nee, wij hebben een eigen trailer, als we om wat voor reden dan ook niet met de eigen trailer kunnen, dan vraag ik het meestal de stalewigenaar. Die hebben me laatst ook naar een wedstrijd gebracht.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:12

Ik heb zelf wel een trailer, dus heb hem niet nodig, maar als je "es een keer" ergens heen moet, lijkt het mij wel handig. Ik denk dat dat heel erg van de prijs afhangt. En van de gene die rijdt, heeft hij/zij ervaring met het rijden met een trailer??

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:15

Ik denk dat het een uitkomst is voor mensen die geen trailer en/of goede trekauto hebben, en er niet al te vaak gebruik van maken.
Dus voor de speciale gelegenheden zoals aankoop paard, spoedrit naar kliniek ed.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:18

Even los van de kosten die eraan verbonden zijn vind ik een paardentaxi wel een optie. Maar alleen als ik zelf kan meerijden, want ik zou mijn paard niet zomaar meegeven. Ik wil er zelf bijzijn. Normaal gesproken rijdt mijn vader met de trailer als het nodig is, maar het is wel praktisch om zo'n bedrijf achter de hand te hebben. Je weet nooit...
Maar de bestaande taxibedrijven zijn mij veel te duur. Dan zal ik toch proberen om een bekende te ronselen.

* To Belg, or not to Belg *

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:04

wij hebben wel een keer een paardentaxi gebruikt.
Ons paard stond 's ochtends kreupel in het land, steunde helemaal niet meer op zijn rechterachterbeen en kon dus ook niet meer echt lopen. Pantharei (ons paard) moest naar someren naar een dierenkliniek waar foto's werden gemaakt. Wij zelf hebben geen trailer dus is de paardentaxi gekomen en heeft pantharei naar de dierenkliniek gebracht. Er mocht trouwens ook iemand meerijden. Mijn vader was gewoon met de auto erachter aan gereden (ikzelf was niet mee geweest ik moest naar school Scheve mond )

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:18

Ik heb gekozen voor "Nee, want..." Komt 'ie:
Ik heb nu zelf een E-rijbewijs, een trekauto en een trailer, dus ik heb het niet nodig. Toen ik dat nog niet had, is vervoer toch nooit een probleem geweest. Genoeg bekenden in m'n omgeving met goede auto's en trailers. Trailer huren heb ik wel eens gedaan. Mocht het toch ooit eens zo uitkomen, dan zou ik eerder een auto en een trailer huren en zelf rijden.

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:29

Nee. Ik heb zelf nog geen rijbewijs en we hebben ook geen trailer. Wel beschikking over een trailer. Ik houd er niet van als iemand anders mijn paarden rijdt, dan de mensen die ik ken. Het is toch je paardje die op die kar staat. Dus ik heb liever iemand die ik vertrouw en goed ken achter het stuur.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:47

Ik heb gekozen voor ja want ik beschik niet over een trailer en ook geen auto met trekhaak dus als dat niet te duur zou zijn zou ik daar denk ik wel gebruik van maken Haha!

Rona, Linanda en Oackly

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:01

Ik heb gekozen Ik beschik al over een trailer, maar anders zou ik het wel een optie vinden.
Ik vind het erg makkelijk, omdat als je zelf toch een geen beschikking hebt en je paard toch urgent ergens heenmoet, dan is dat gewoon een hele goede optie.
Alleen vind ik het zelf nooit zo erg fijn als een onbekende mijn paard rijd..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:05

Ik vind het wel ideaal zoiets vooral als je het paard zelf niet kan vervoeren of kunt laten vervoeren door een bekende.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:34

Ik heb gekozen voor antwoord Ja, ook omdat ik andere mensen niet altijd tot last zou willen zijn.
En omdat ik denk (denk dus, ik weet het niet) dat deze mensen wel degelijk ervaring hebben met het laden en vervoeren van paarden.
Mijn paard is erg moeilijk op de trailer (sprong over de voorboom) en dan vind ik het wel een vertrouwd idee dat je iemand hebt die daar verstand van heeft.

Nu ik dit bericht schrijf merk ik dat ik natuurlijk helemaal niet weet of deze meneer of mevrouw wel met paarden om kan gaan. Ik verwacht het omdat ze zo´n bedrijf hebben. Verward

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:21

wat kost een paarden taxi dan? heb er nog van gehoord?

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:27

Ik laat niemand anders met mijn paard in de trailer rijden. Ik rijd zelf heel voorzichtig omdat mijn paard ooit problemen heeft gehad met in de trailer gaan.
Als iemand anders dan met hem rijd ben ik bang dat het fout gaat.
Ik ben in het gelukkige bezit van een auto-trailercombinatie en E rijbewijs dus waarom zou ik een paardentaxi gebruiken.
Als ik geen vervoer zou hebben zou ik nog mijn paard niet bij iemand anders in de trailer stoppen. Dan moet het al echt een noodgeval zijn of ik moet die persoon en rijstijl goed kennen. Wat bij een taxi dus niet het geval is.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:42

Nee want we hebben een eigen trailer en als we die niet zouden hebben zou ik zelf wat huren.
Ik vind de kilometerprijs van de gemiddelde paardentaxi erg hoog, wel logisch gezien het materiaal en manuren, maar voor mij te kostbaar.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 09:27

ik huur altijd een trailer. enne mijn vriendje rijd dus geen probleem. ook kunnen we altijd de veewagen van een vriend van ons gebruiken. dus ook voor mij geen paardentaxi!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:47

Ik heb zelf een trailer en mn vader rijdt dus ik heb het niet nodig!
Anders zou ik het ok niet echt een optie vinden want volgens mij is het wel heel duur en het lijkt me lastig voor wedstrijden enzo!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:54

Nee... bij ons bestaat het en het is echt heel duur. Wij hebben een spotgoedkope, maar degelijke trailer. Moesten we geen trailer hebben, dan zouden we nog eerder een trailer van iemand lenen (als het echt nodig was), dan een taxi bellen.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers