wat is het standaart voer voor een pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

wat is het standaart voer voor een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 08:48

Heej, ik heb dus 2 verzorgponys, baister en trees.

Baister is een D-E pony en trees weet ik niet precies. Hij is iig klein kijk anders maar ff in mijn profiel daar zie ze het ook. Maar wat moeten deze ponys eigenlijk per dag hebben aan brokken, hooi, water en wat je je maar kunt bedenken?
wie wil er ff een schema oid geven?
gr aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:32

Dat is per paard/pony erg verschillend en eigenlijk geen standaard voor.
Zoek eens op voeren ik denk dat je dan al ene heleboel tegenkomt en daaruit wel een beetje wijs kan komen over wat jouw pony nodig heeft.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:41

Ik zou de kleine 2 plakken hooi per dag geven verdeeld over 3 voerbeurten en de grotere 3 plakken over 3 voerbeurten. Krachtvoer is wat moeilijker. Dat moet je een beetje op het oog doen als ze dik worden wat minderen en als ze te dun worden wat meer geven. Het is ook een beetje afhankelijk van hoeveel je met ze doet. Een pony die op de wei staat heeft een stuk minder voer nodig dan een pony die iedere dag anderhalf uur getraind wordt
Gebruik idd de zoekfunctie even.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:55

Weet de eigenaar dat dan niet wat hij/zij haar paarden moet voeren. Verward

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:21

Er zijn sites en daar kun je het berekenen, dan moet je invullen hoe oud,hoe groot, wat voor arbeid je paard moet doen, hoe zwaar, enz enz en dan staat er precies wat ze te eten moeten krijgen en hoeveel...Ik weet alleen de site niet meer..

Geluk is een richting, geen punt -Loesje


Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 13:20

Nee de eigenaar weet wel hoe veel ze moeten, maar ik weet niet of hij het goed doet ik denk het wel hoor Haha!

ksal us gaan kijken bij die sites
gr aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:08

Water moet 24 uur per dag beschikbaar zijn (bij voorkeur) ik geloof ooit gehoord te hebben dat ze 40 liter pd drinken. Maar ze mogen gewoon zoveel als ze willen.
Ik ben er zelf voor om ze ook altijd wat hooi of gras te laten knabbelen.

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 21:09

Maar hoeveel brokken onze ponys moeten

1 tot 2 keer twee uur werken, worden bijna elke dag gepoetst, krijgen als wij er zijn 2 plakken hooi (ieder), en als de boer er is weten we het niet. De hele dag wel beschikbaar voor water. Maar nog 1 probleem, er staat dus een drinkbak (*doen ze met z'n tweeen mee, is geen ramp maar*), nu liggen er soms plassen van de regen in de wei, (op het zand) hier drinken ze wel uit, en niet uit de drinkbak, is dit omdat dit warmer is? Is dit erg? groetjes aniek.
Ps uit de drinkbak is het gewoon water uit de kraan als je de koude kraan open zet.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 83 bezoekers