Trapen tegen de staldeur???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Trapen tegen de staldeur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:59

Ik heb een groot probleem.

We wonen midden in een woonwijk en sinds een maandje of twee heeft één van de paarden of beide paarden, dat weet ik niet, de vervelende gewoonte aangeleerd om 's avonds/'s nachts keihard tegen de staldeur aan te gaan meppen. Waarschijnlijk maaien ze/maait ze met de voorbenen tegen de staldeur aan en dat zorgt echt voor een enorm lawaai....

Dit is natuurlijk een probleem voor onze vele buren, maar ook voor mijzelf want ik heb er ook last van. Heeft iemand ervaring met deurschoppers en/of heeft iemand een oplossing?


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:59

Oh jee ik hoor het nu ook en het is 12 uur 's nachts! Het is net of iemand aan het timmeren is, misschien nog wel erger.....

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:06

wij deden van die dikke plastic matten langs de muren hielp goed.

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:15

Rubber matten/tegels tegen de wand, hoort al een stuk doffer Knipoog

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 07:30

Misschien kun je ze een extra plak hooi geven en hebben ze 's nachts iets te doen, verder zou ik idd rubberen matten tegen de wand en deur plaatsen om het geluid zoveel mogelijk te dempen Lachen

Gillian

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:13

Stroomdraadje kruislings over de deur spannen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:34

Aan het einde van de winter heeft onze Berber er ook wel eens een handje van.
Mijn vader geeft haar dan voor het slapen gaan een flinke portie hooi zodat ze lang wat te doen heeft.
Oke, je paard wordt er iets dikker van, maar ze is wel stil Knipoog

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:55

Ja precies, Eileen was al wat aan de dikke kant, maar ik kan natuurlijk haar avondportie opdelen in een portie op de normale tijd en eentje rond een uur of 11....

Nou goed ik ga met jullie tips aan de slag en hopen dat de buren ons daarna weer wat vrolijker begroeten Knipoog

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:25

Zie ook het topic op rassenpraat over drummende tinkers! Dit kan namelijk ook een symptoom van jeuk dus mok, mijt of rasp in de sokken zijn!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:26

Sjuimpje schreef:
Stroomdraadje kruislings over de deur spannen.



Heeft mijn instructeur ook gedaan. Heeft geholpen hoor. Is in mijn ogen nog altijd het beste middel omdat hij onmiddellijk afleert om lawaai te maken.

Rubberen matten kunnen ook al helpen maar ook kokosmatten dempen het geluid.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:27

peeky schreef:
Ja precies, Eileen was al wat aan de dikke kant, maar ik kan natuurlijk haar avondportie opdelen in een portie op de normale tijd en eentje rond een uur of 11....

Nou goed ik ga met jullie tips aan de slag en hopen dat de buren ons daarna weer wat vrolijker begroeten Knipoog



ipv van hooi of kuil kan je ook stro geven. hebben ze wat te knabbelen maar worden er niet dik van.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:17

Niet dik van stro ? Bij ons was ook een stro-vreter en die heeft me toch een strobuik! Dus die staat nu op spaanders Knipoog

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:17

Mijn paard (friesje) doet het ook, echt gek worden we er van! Overdag loopt ze altijd buiten en s 'avonds gaat ze in de stal. Zodra ze haar hooi op heeft begint ze! Boos! Ik heb al allerlei speeltjes in haar box, maar het helpt niks. Meer hooi voeren helpt ook niks, want dan moet ik haar wel 2 pak op een dag voeren en dan klapt ze echt uitelkaar! We gaan nu ook rubbermatten tegen de wanden hangen.

Heeft iemand een idee wat voor matten je het beste kunt nemen? En waar je ze kunt kopen? We hebben al een paar van die rubberen tegels voor de deur liggen, maar die zijn te dik om tegen de wand te doen, het is namelijk een schuifdeur en dan kan ie denk ik niet meer open en dicht.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:21

Met matten worden de klappen iets minder 'fel', je krijgt dan van die doffe dreunen.
Het voorkomt dat je paard zich beschadigt, maar het maakt nog steeds lawaai hoor.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:31

De stal bekleden kan helpen, maar voor ervaren kloppers biedt de staldeur een zeer goede uitkomst.

Degene die de gouden tip heeft om het kloppen tegen de houten schuifdeuren (daarom heb ik geen houten tussen- en voorwanden!!) mag me PB-en en zal worden beloond!!!!
..........en het verkopen van het betreffende paard had ik zelf al bedacht.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:38

CGJ12 schreef:
De stal bekleden kan helpen, maar voor ervaren kloppers biedt de staldeur een zeer goede uitkomst.

Degene die de gouden tip heeft om het kloppen tegen de houten schuifdeuren (daarom heb ik geen houten tussen- en voorwanden!!) mag me PB-en en zal worden beloond!!!!
..........en het verkopen van het betreffende paard had ik zelf al bedacht.....



helpt een schrikdraadje niet bij dat paard. Heeft mijn instructeur gedaan met een jonge hengst.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:43

aisie schreef:
Mijn paard (friesje) doet het ook, echt gek worden we er van! Overdag loopt ze altijd buiten en s 'avonds gaat ze in de stal. Zodra ze haar hooi op heeft begint ze! Boos! Ik heb al allerlei speeltjes in haar box, maar het helpt niks. Meer hooi voeren helpt ook niks, want dan moet ik haar wel 2 pak op een dag voeren en dan klapt ze echt uitelkaar! We gaan nu ook rubbermatten tegen de wanden hangen.

Heeft iemand een idee wat voor matten je het beste kunt nemen? En waar je ze kunt kopen? We hebben al een paar van die rubberen tegels voor de deur liggen, maar die zijn te dik om tegen de wand te doen, het is namelijk een schuifdeur en dan kan ie denk ik niet meer open en dicht.


Om je paard langer met zn hooi bezig te laten zijn kun je het in een hooinet doen, en dan niet luchtig maar dat het lastig te pakken is. Als je hier nog een hooinet overheen doet (en maybe nog 1) moeten ze echt peuteren om het eruit te krijgen. En zijn ze er dus veel langer mee bezig.

(wel om denken dat hij niet te laag hangt, dan kunnen ze er met voeten in geraken. Maar ook niet te hoog want dan dwarrelt er rotzooi in de ogen)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 02-02-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:43

CGJ12 schreef:
De stal bekleden kan helpen, maar voor ervaren kloppers biedt de staldeur een zeer goede uitkomst.

Degene die de gouden tip heeft om het kloppen tegen de houten schuifdeuren (daarom heb ik geen houten tussen- en voorwanden!!) mag me PB-en en zal worden beloond!!!!
..........en het verkopen van het betreffende paard had ik zelf al bedacht.....


Paard van mij trapte ook altijd tegen de staldeuren.
Mijn pa heeft toen van die rubberen koeienmatten tegen de deur gedaan, maar niet er tegen aan maar een paar centimeter van de deur af.
Het is al lang geleden, maar volgens is ze er toen wel mee opgehouden, omdat die matten dan iets meegeven. Zij had dus het gevoel dat ze nergens meer tegenaan trapte. Als ze nog wel blijven trappen is het geluid wel weg.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:51

Is het niet een idee om eerst te bedenken waarom hij het doet?
Mijn pony is ook erg onrustig in stal, en schraapt dan telkens over de grond.
Als ik de deur open doe, blijft ze gewoon staan.
Ze kan er gewoon niet tegen om in een kleine ruimte vast te zitten.
Nu komt ze in het land met een schuilstal, dat is natuurlijk ideaal! Lachen

Nu wil ik niet zeggen dat, dat paard daar ook last van heeft.
Maar misschien is het probleem wel heel makkelijk op te lossen?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 23:33

Ha, nu ben ik erachter waarom die smiecht tegen de stalwand aan mept: om eten te pikken!

Eileen heeft haar hooi altijd eerder op dan Jildau, dus wat gaat ze dan doen: met haar hoef probeert ze hooi vanuit Jildau's stal onder de stalwand door te schrapen (zoals je zult begrijpen zit er een spleet onderaan de stalwand) en daarbij mept ze tegen de wand aan. Ze mept namelijk ook alleen om een bepalde tijd, als zij haar hooi dus op heeft en Jildau nog niet, zo blijk nu!

Ik heb er nog niets tegen gedaan, omdat ik nog niet precies wist wie de schuldige was en op welke plaats, maar ik ga het morgen aanpakken met geluidsdempend spul! De buren worden namelijk helemaal gek nu natuurlijk....

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:37

peeky schreef:
Ha, nu ben ik erachter waarom die smiecht tegen de stalwand aan mept: om eten te pikken!

Eileen heeft haar hooi altijd eerder op dan Jildau, dus wat gaat ze dan doen: met haar hoef probeert ze hooi vanuit Jildau's stal onder de stalwand door te schrapen (zoals je zult begrijpen zit er een spleet onderaan de stalwand) en daarbij mept ze tegen de wand aan. Ze mept namelijk ook alleen om een bepalde tijd, als zij haar hooi dus op heeft en Jildau nog niet, zo blijk nu!

Ik heb er nog niets tegen gedaan, omdat ik nog niet precies wist wie de schuldige was en op welke plaats, maar ik ga het morgen aanpakken met geluidsdempend spul! De buren worden namelijk helemaal gek nu natuurlijk....


Goed dat je nu weet wat de oorzaak was! Lachen
Is het niet een idee om het hooi in een hooizak te doen?
Kan hij het niet pikken ook, en scheelt het je weet die platen te monteren

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:56

Mocht je nog wel rubber matten willen: ik heb bij Bos Rubber ergens in Noord Holland een stuk rubber gehaald. Die hebben heel veel verschillende diktes, dus dat lukt altijd. Ze hebben een website, maar ik weet niet meer hoe die heet. Maar als je zoekt op bos en rubber zal het wel lukken. De staleigenaar heeft het aan een plank aan de muur van de stal van mijn paard gemonteerd, zodat de mat een klein stukje van de muur hangt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:03

Waarom maak je de spleet niet dicht............ ?


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:20

Je hooi achterin de stal leggen ipv voorin, komt het niet bij de spleet, geen gejat, geen gedreun en lekker slapen.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:00

Of idd het hooi aan de andere kant van de stal leggen. Zo kan het niet onder de stalwand door....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaxEnHenkie en 134 bezoekers