Hoe begroet jou paard je

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Hoe begroet jou paard je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:33

Het is niet echt een vraag die bij vraag maar raak hoort dus vandaar dat ik het hier plaats zodat iedereen kan vertellen hoe blij zijn/haar paard is als hij/zij zn baasje ziet Knipoog

Bij Gamble is het een beetje verschillend. Als ik aan kom lopen dan maak ik een geluidje en dan kijkt hij meestal wel op maar soms niet (dan heeft hij het te druk met eten Clown ). Dan loop ik naar hem toe en dan komt hij met zn hoofd uit zn stal, maar wel met zijn oren naar achter Verward bij hem is dat echt heel vreemd... hij kijkt dan best wel chagrijnig maar hij zit wel om aandacht te vragen. Ik loop hierna even naar boven om spullen te pakken en dan staat hij de hele tijd te wachten en naar boven te kijken (nu wel met oren naar voren Lachen ) totdat ik hem zijn stal uit haal. Sommige mensen zeggen ook wel van "kijk niet zo boos" maar hij bedoeld het verder niet kwaad in de zin dat ie wil bijten.

Zijn jullie paarden blij om je te zien (voor zover je dat kan merken van een paard) en gaan ze hinneken?

Gamble


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:37

"eeej Mabel"
*harde hinnik* komt ze met oortjes naar voren naar me toe
Lovers Maakt niet uit, op de paddock, in de bak, op stal...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:39

eerst hinnikt amber een keer hard, dan hoor je een kleine hinnik van grietje. als ik ze 's avonds uit de wei haal komen ze meestal aangegalopeert en als ze in de stal staan kijkt amber verlangend naar de brokken. jah liefde gaat door de maag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:49

in de stal een vrolijk hinnikje en een knuffel (lees:kopstoot) als hij op de wei staat tja komt hij gewoon aangelopen (lees:sjok, sjok)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:56

Evita kijkt wel altijd op met d'r oortjes nieuwschierig naar voren, heel af en toe maakt ze een heel zacht hinnik/murmel geluidje *huhuhu* of alleen haar neusgaten bewegen zeg maar..
maar daarna gaat ze weer verder waar ze mee bezig was Lachen

als Evita echt hinnikt is het meestal niet goed Knipoog dat deed ze vroeger toen ze op een stal stond waar ze geen andere pony/maatje had, niet echt gelukkig.. als ik aan kwam fietsen en haar riep hinnikte ze echt keihard, dat doet ze nu nooit meer!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:57

Michelle, mijn paard (Camble) legt haar oren ook naar achter als ik erbij kom, maar ze kan niet wachten tot ik haar mee neem van de weide of uit de stal. Dan staan haar oortjes automatisch naar voren.

Maar ik heb het gevoel dat Camble haar vorige baasjes (van een handelaar gekocht) ofzo nog mist. Want nu na 6 maand, begint ze me echt te aanvaarden en wil ze knuffelen (ik alleen, mijn vader mag niet aan haar hoofd komen terwijl ze meestal haar hoofd in mijn armen legt en lekker slaapt Tong uitsteken )

Zoals woensdag, ik liet ze ff los in de bak voor het rijden, en al ik stapte, liep ze mee, ik sneller zij mee in draf, ik stopte zij ook Lovers

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:01

Danny (mijn merrie)tilt haar hoofd op en hinnikt zachtjes, een hele lage hinnik is het. Rain (mijn hengst) gilt alsof hij me 3 weken niet gezien heeft zo hard Haha!

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:05

Als ze ergens aan de andere kant staan:

Prima: kijkt vol enthousiasme op: "HIHIHIHIHI!"(omheining trilt mee) stapje, stap, middenstap, uitgestekte stap, klein drafje, middendraf, galopje, volle galop (grond davert mee), nog altijd volle galop, bruuske slidingstop, staat recht voor je neus, en blijft de hele tijd bij je staan.

Evita: Eerst kijken, oortjes naar voor, blijven kijken, niet bewegen. Een half minuutje overwegen zou ik de moeite doen of niet. Dan toch maar pasje voor uit, nog eentje, slof,slof, slof slof...
dan arriveren, beetje zielig proberen te kijken, eens in de handen kijken eens in de zakken snuffelen, dan tot de vaststelling komen dat ik geen snoepje bij heb, dan oren terug in de nek en maar weer achter Prima gaan staan.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:06

Mijn merrie hinnikt ook alsof ze me een week niet gezien heeft Haha!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:08

Als ik de stal in kom staat ie meestal te pitten, dus dan kijkt ie echt met slaperige oogjes: hee, ben jij er ook weer?
Als ie wakker is dan hinnikt ie en als ik met eten kom dan staat ie heel hard te brullen, want dan knort z'n buikje. Haha!


angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:17

Het is niet mijn eigen paard, het is een manegepaard(dat weinig in de lessen loopt) maar als die in de wei staat en ik roep hem, dan gaan direct de oortjes naar voor en komt hij gezellig aangewandelt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:17

Als ze op stal is, komt ze zo ongeveer door haar deur heen om aandacht te vragen.
Als ze in de bak staat komt ze meestal naar me toe lopen
Als ze in het land staat (en dat is wel zo'n kilometer lang) kijkt ze op, afhankelijk van hoe lang ze er al in staat komt ze ook naar me toe Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:18

vip hinnikt altijd en staat gelijk met zn hoofd uit het luik. boef is heel verschillend, de ene keer is hij oostindisch(of boefie's) doof en blijft hij staan waar hij staat, dan sta je daar en zeg je "boe" en dan schiet hij er keihard van door en kijkt als hij stil staat om van "jeetje mens, je had je wel kunnen aankondigen(terwijl ik heel de weg dat ik naar zn weitje toe ga boefie roep..) en soms hinnikt die en komt hij naar het hekje, of hij komt gewoon naar het hekje(doet hij altijd wel)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:18

Die van mij die hinnekt echt luid die vind het wel heerlijk als ik er ben en hij er dan eindelijk uit mag. Geeft altijd een heerlijk gevoel als hij zo blij is om je te zien

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:20

Wat hebben jullie allemaal een gezellige paarden zeg.
Die van mij begroet me echt niet. Hooguit gaat er een oor heen en weer. Als er al een hinnikje vanaf komt, is dat niet om mij, maar om het voer wat ik kom brengen. Ik denk dat de meeste paarden dat zo doen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:25

Ja dat is vaak ook zo hoor dat ze het heerlijk vinden om in de heerlijke sappige appel te bijten die (ik) altijd voor hem meebreng.

gr

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:30

Laine kijkt alleen en heel soms doet ze huhuh Tong uitsteken snap je Knipoog

Twan en luud komen iig altijd met hun koppies naar buiten en luud hinnikt altijd zachtjes Lovers !!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:37

meestal fluit ik als ik binnnen kom, soms krijg ik dan geen reactie,
soms een hinnikje, maar wat ze dan zegt is: 'ik wil die appel/peen/andersnoepje"

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:40

hallo !!

Hippy hinnikt als hij de poort hoort, en komt meteen uit de stal kijken met z'n oortjes naar voor, en geeft me direct de dikste smakkerd en knuffel !

Della is niet zo geintresseert, en kijkt enkel of ik eten bij heb Tong uitsteken
Maar als ze dan gegeten heeft wil ze zich precies verontschuldigen,en dan komt ze heel lief met haar kopje duwen (net een poes Haha! )

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:48

als ik malibu roep kijkt ze eerst om..dan ziet ze dat ik het ben..somds hinnikt ze hard..en soms hoor ik een klein hinnikje..maar soms hoor ik ook niks..net hoe haar bui is Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:53

bij Tinker maakte ik altijd klikgeluidjes met mijn tong als ik aan het begin van de stal was, dan hoorde hij dat en kwam gelijk naar zijn staldeur toe, afgewisseld hinnikend of een soort brommend geluid (kan het niet anders omschrijven Tong uitsteken )

Bij Gaia, loop ik gewoon gelijk naar toen, als ze me aan ziet komen steekt ze haar hoofd uit de stal, ik zeg hallo en zij gaat gelijk op zoek naar eten in mijn jas Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:03

jantina schreef:
Wat hebben jullie allemaal een gezellige paarden zeg.
Die van mij begroet me echt niet. Hooguit gaat er een oor heen en weer. Als er al een hinnikje vanaf komt, is dat niet om mij, maar om het voer wat ik kom brengen. Ik denk dat de meeste paarden dat zo doen.

Misschien speel ik wel een beetje vals Bloos
Ik kom niet elke dag, en beestje is nu helemaal maf van aandacht. Daarbij krijgt ze eigenlijk altijd wat als ik kom.
Dit stamt nog uit de tijd dat ze niets of niemand vertrouwde, en ze dus een broodje kreeg als ik haar in de wei te pakken had....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:08

ik geef nooit wat als ik aankom,als ik roep komt MAX over de staldeur met zijn voorhoeven op de rand van de schuifdeur maar hinniken,nee hoor!
ZENA,mijn paard geeft wel een herkenningshinnik.
CASANOVA mijn shet geeft altijd een hoge herkenningshinnik of brrrrrrr en mijn ROMEO(zie avator) begint te zingen tot hij zijn aai heeft gehad.
IGOR mijn andere pony kijkt over de staldeur maar hinnikt ook niet.

hebben ze hooi of ander voer geeft niemand mij aandacht hoor,eten gaat voor alles!!

hihi

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:17

de mijne, laat een zacht gehinnik horen wat eigenlijk niet op hinneken lijkt, meer een soort "huhuhhu" maar dan niet hard en door gehinnenkt. (ik hoop dat jullie me begrijpen, want ik kan het niet beter uitleggen zo Bloos ) ze doet overigens wel haar oortjes naar voren als ze me hoort/ziet

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:47

Als mijn paard me in de verte ziet aankomen op de scooter of auto komt hij me meteen al tegemoet naar het hek en begint dan meteen te hinniken.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Cowgirl, Dartel, dezzie, joyce83, Ponytante, Salinah, ShaNel16 en 115 bezoekers