Mijn hond Lalou.. En de leegte die ze achterlaat.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Mijn hond Lalou.. En de leegte die ze achterlaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 18:48

Sommige hier weten het al, maar ik wou toch even een topic plaatsen om het allemaal even van me af te schrijven.. Het maalt en maalt maar rond in mij en heel misschien vermindert de ongeloof een beetje als ik het hier plaats, omdat het dan écht, 'definitief' is.

Altijd als ik las hier op Bokt dat iemand zijn/haar huisdier verloren was, leefde ik mee. Ik plaatste niet altijd reacties maar ik voelde wel altijd mee, een paar dagen geleden nog bij Nathalie.
Nu voel ik het zelf.

Vanochtend is mijn hond Lalou door mijn vader dood in haar mand gevonden. Ze lag er gewoon bij, alsof ze sliep.. Maar ze is heengegaan en slaapt nu voor eeuwig. Ze heeft geen pijn gehad, geen spuitje, gewoon uit zichzelf is ze gegaan alsof ze dacht: "Ik kies nu om te gaan. De pijn en ziektes op het einde van mijn leven worden daarbij mij bespaard. Mijn tijd bij jullie is voorbij, en het is goed zo."

Ik heb toen afscheid van haar genomen, maar haar niet veel aangeraakt omdat ik haar wil herinneren als een warme hond die reageerde als ik haar aanraakte, en niet als een stijf, koud lichaam.. Het is alleen het lichaam dat ze achterliet, Lalou zelf is naar een plek gegaan die ik niet ken, maar blijft ook voor altijd bij mij in mijn hart..

Op een dag heb ik het geaccepteerd, besef ik het en doet het geen pijn meer als ik aan haar denk. Maar op dit moment kan ik het nog niet geloven. Het lijkt alsof ik haar dalijk in de kamer zie liggen en dan gaat ze zo op haar rug liggen, zodat ik haar kan kriebelen.. Hoe kan alles ooit weer hetzelfde worden zonder haar? Hoe kán ze dood zijn? Het heeft altijd gevoeld alsof Lalou onsterfelijk was.. Verdrietig

Ik had echt niet verwacht dat het zo'n pijn zou doen, alleen het ongeloof al.. Die gedachte van nooit meer een lik over mijn hand, nooit meer wandelingen langs onze plekjes, nooit meer haar opjutten door omhoog te wijzen (dan ging ze altijd blaffen), nooit meer vakanties samen met haar.. Dat doet nog veel meer pijn, en die gedachte overvalt me ongeveer elke 5 minuten, steeds maar weer...

8,5 jaar is ze bij ons geweest. Gevonden in de zomer van 1995 als een zwerfhond in Frankrijk. En toen hebben we haar meegenomen naar huis, waar ze al die jaren bij ons is geweest. Zoveel gedeeld, en dat is nu gewoon voorbij... Verdrietig

Altijd was je daar
Om mij te troosten
Om mij aan het lachen te maken
Om je liefde aan mij te geven

Nu ben je weg
Naar een plaats die ik niet ken
Naar een plaats vol schoonheid
Naar een plaats waar je voor altijd zal blijven

En al voel ik me nu leeg,
Zonder jouw troostende aanraking
Zonder jouw grappige streken
Zonder jouw liefdevolle verschijning

Als ik ooit iemand nodig heb
Die me troost
Die me aan het lachen maakt
En die me liefde geeft

Dan zal ik aan je denken
En dan zal jouw troost,
Jouw vreugde,
En jouw liefde,

Mij vergezellen op mijn pad.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Felice op 06-02-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:51

ah meis, heel veel sterkte, ik leef ook met je mee... Ach gut

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:53

Heel veel sterkte meid.. Ach gut
Ik word er echt helemaal stil van, wat je hebt geschreven.
Dat je maar fijne herinneringen aan haar mag hebben Lachen

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:53

Verdrietig
Lalou heeft een fijn leven gehad, dat weet ik zeker.
Ze begon al zwerfhond en kreeg een fijn leven als huishond waar mee lekker gestoeid en geknuffeld werd. Helaas kan dat niet altijd duren...

Sterkte meid Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:55

wat erg Huilen sterkte flicje Ach gut

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:23

Heel veel sterkte ermee!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:33

Heel veel sterkte meid..
Jullie hond heeft een leven gehad bij jullie, waar veel zwerfhonden alleen maar van kunnen dromen

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:14

Leuke hond leek me!
Sterkte...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:22

tranen staan in mijn ogen, heel mooi geschreven.
heel veel sterkte de komende tijd...*knuf*

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:27

ahhw at erg voor je, ik heb ook pas mijn hond verloren, heel veel sterkte

So close,
no matter how far.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:47

Wat erg voor je Felice.... Ik weet echt precies hoe je je voelt. 2 jaar geleden hebben we onze hond moeten laten inslapen... Het krijgt een plekje, maar nu ik er weer aan terug denk staan de tranen in mn ogen Verdrietig

Het zal even duren... Maar het komt weer goed Lachen Heel veel sterkte Lovers

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:19

Oooh Felice Lovers
wat erg voor je! Het doet echt zo'n pijn om een huisdier te verliezen!
meisje meisje..
Ik ben er voor je he!
Ach gut
Sterkteliefs!

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.


Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:21

Awh meis, echt klote voor je! Ach gut

Het is erg om je hond (of elk ander huisdier) te verliezen. Bij mij duurde het best lang voordat ik er overheen was maar het lukte me wel en dat gaat jou ook lukken Lachen
Denk aan de leuke herinneringen die je met haar hebt gedaan Lachen

Veel sterkte en je kan me altijd pb-en of met me praten op msn Ach gut

    Dance to express, not to impress.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:49

Jee wat vervelend is dat!!!

Ik denk niet dat ik me echt kan indenken wat je voelt, ik heb zelf alleen nogmaar cavia's verloren... Maar evengoed, heeeeel veel sterkte Verdrietig

... And we like all the fluffy animals.


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:38

Dank jullie wel, allemaal Lovers
Ik weet op dit moment echt niet wat te zeggen. Er gaat zoveel door me heen maar ik heb er gewoon geen woorden voor. Alleen dat ik op zie tegen de volgende dagen omdat deze dag al oneindig lang duurde.. Verdrietig

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:10

Jeetje......

Volgens mij heeft ze een heel mooi leven bij je gehad Gered van het zwerfleven en dan zo goed terecht gekomen!

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.... Zal nog wel een tijdje moeilijk blijven, maar ze heeft gelukkig geen pijn gehad en is vredig ingslapen.
Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:17

Jakkes Felice... Wat heb je dat ontzettend mooi geschreven... Ik heb de tranen in m'n ogen staan Verdrietig .

Absoluut niet leuk! Maar misschien is het wel de allerbeste dood voor haar geweest die ze zich kon wensen.

Heel, heel heel heel veel sterkte met het verlies.
En om Gandalf te quoten: "I shall not say: "Do not weep" cause not all tears are a sign of evil".

Huil maar lekker uit, dat lucht ook heel erg op.
En 'n dikke knuffel Ach gut

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:57

Kop op hè, denk aan de fijne herinneringen, ze had het maar goed getroffen met jullie en een fijn leventje gehad.
Je kan me altijd op msn spreken hè, dat weet je Ach gut

Heel veel sterkte nog..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:01

Oei, ik weet hoe het is... alsof je een stuk van jezelf bent verloren Verdrietig

Heel veel sterkte Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:22

Wat een ontzettend leuke hond, en ook, wat een mooie dood is haar (en uiteindelijk ook jou) gegund!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:39

Ach wat vervelend meid! Ach gut

Gelukkig heet ze bij jou een goed leven gehad, en heeft ze geen pijnlijke dood gehad. Een huisdier verliezen is altijd iets tragisch, ik weet wat het is Verdrietig

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 08:48

Heeejj lieverd Verdrietig Lovers !!!
Vind het echt zo ontzettend erg voor je Huilen ,sorry dat ik gister zo weinig zei maar ik wist niet meer wat ik moest zeggen Verdrietig je hebt zo veel verdriet maar je moet weten dat ik er wel voor je ben altijd!! Lovers

And Lalou :Is Youre Angel Standing By Lovers !!
Just like me vergeet het nooit hoor dat ik er altijd voor je ben en gelukkig dat ze een mooie rustige dood heeft gehad Ach gut

Sterkte lieviej !!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:37

sterkte Ach gut Ik heb gister mijn hamster chicky (zie profiel) een spuitje laten geven hij had echt pijn en dat is niet leuk om te zien. Een hond maakt echt deel uit van je familie en dan is de verwerking des te erger.
Jou hond is pijn bespaart hoop dat je daar een beetje troost uit kan halen. Ach gut

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:12

weetje, als ik al die verhalen lees van mensen die een huisdier verliezen, word ik helemaal koud van binnen.
Ik zou het met niet kunnen voorstellen dat mijn poezen er op een dag niet meer zijn.

Veel sterkte felice en anderen! Ach gut

. . .
. . .
. . .

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:27

Hè bah... veel sterkte. Toen onze hond is doodgegaan heb ik daar ontzettend veel verdriet van gehad. Heb haar nu een mooi plekje in m'n hart gegeven.

Semper erit denique omnia



      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, assebassie, Bianca_v_s, Butterfly, CRos95, DDD3, Domi_94, Eleeke, Eskimo, Flippertje, fro, Gaby, heleen06, iirrssjjee, lisanne87, Majestic-12, Merileth, MissNibbit, Mrskiwi, Pastis, ryukapple, Selina, SemrushBot, Sintara, Sjofel, TessaxQuincy, Thrive, wemkelover en 75 bezoekers