Slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 23:06

Wat voor slobber maken jullie altijd? Ik maak weleens een soort slobbertje van muesli, met kleine stukjes brood en een beetje water en mais erdoorheen. Maar ik wil eens wat anders, wat maken jullie altijd voor slobber???

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 00:36

Van Subli kant en klare slobber, met mineralen, kruiden etc, vinden mijn paardjes erg lekker en soms gooi ik er nog wat fruit etc doorheen, maar ze krijgen het niet vaak hoor, soms, als traktatie en ik moet ook de tijd hebben om het te maken Verward

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 01:43

pavo slobber

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 01:54

Zemelen met gekookte lijnzaad en daar wat knoflook door met een handje kruiden en een scheutje honing.
Wat wortels er bovenop (ongesneden ivm slokdarmverstopping).
Smullen maar
Vork Vork Haha! .
Groetjes Smousje Knipoog .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 02:31

Mijne krijgen helemaal geen slobber meer, maar toen ze het nog wel kregen maakte ik het altijd als volgt:
een á twee handjes müsli, geweekt met warm water, sinasappel/mandarijn, bieten, appel, banaan, wortels en (afhankelijk van het jaargetijde) een flinke hand vol zomer- of winter kruiden.
Je kan ook goed mash als slobber geven of je kan het -net als ik- helemaal niet geven *LOL* !
Nee, is maar een grapje. Ik gaf het vroeger ook als toetje, als ik ´s avonds les had gehad. Nu ben ik van mening dat paarden -over het algemeen!- zo-wie-zo te veel voer krijgen en dat ze het eigenlijk helemaal niet nodig hebben Lachen ! De hoeveelheid slobber, die ze vroeger als "toetje" kregen, krijgen ze nu zo ongeveer als "normale" maaltijd, bij middel-matige beweging. Maar nogmaals, dat moet ieder voor zich weten Knipoog !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:46

Pavo-slobber