stageplaats gezocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

stageplaats gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-04 21:05

Hallo,

Ik doe dit jaar eindexamen vwo. Hierna ga ik ga de opleiding paardenhouderij&management doen aan CAH in Dronten. Omdat ik de verkorte opleiding ga doen, moet ik van te voren een stage hebben gelopen van 4 of 5 weken. Ik wil dit graag op een paardenbedrijf doen.
Ik wil de stage in de zomervakantie lopen.
Weet iemand een leuke stageplaats? Wat voor paardenbedrijf maakt mij niet zoveel uit. Bijvoorbeeld een handelsstal, fokkerij, hengstenhouderij, paardenmelkerij, freestyle bedrijf. Ik mag alleen geen stage lopen bij een manege. Maar wel op een manege die er nog iets bij heeft, zoals een fokkerij, handelsstal... enz.
Het is niet de bedoeling om alleen maar uit te mesten. Ik wil ook graag rijden, longeren, paarden verzorgen,.....enz...
Ik wil wel graag een leerzame stage, dus waar ze je ook dingen geleren die je nog niet kan.
Oja, ik woon Spijkenisse. Het maakt niet uit waar in Nederland, maar het moet dan wel mogelijk zijn om intern te komen.
Als het in de buurt is (met het openbaar vervoer bereikbaar, max 45 reizen) dan hoef het niet perse intern.

Ik hoop dat iemand iets weet!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Patricia


snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:18

kijk op www.team-nijhof.nl heb er zelf twee maand intern stage gelopen, erg naar mijn zin gehad. Het is een hengstenhouderij, zo te zien kom je in het dekzeisoen, en je hulp is dan hard nodig, ik mocht helpen bij; insemineren
dekken
longeren ( ook de dekhengsten,o.a. Burgraaf, Calvados,concorde)
verzorgen
omgang veulens en merries
en stallen mesten hoort er natuurlijk gewoon bij, en er wordt wel van je verwacht dat je je net zo hard inzet als iedereen daar doet. Vooral in het dekseizoen is het daar erg druk, maar je leert er wel super veel en het zijn echt heel aardige mensen.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:24

Een klasgenootje van mij heeft stagegelopen op een stoeterij/handelsstal/paardenkliniek. Ze had het er onwijs naar haar zin en het klonk erg leuk.
Stoeterij en Paardenkliniek Enterbrook in Enter (gelderland dacht ik)
http://www.enterbrook.nl/

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:30

Mag het ook in het buitenland? Haha! Er is hier een vacature voor ong 10 weken tijdens de maanden juni t/m augustus.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:02

Haffie_Lady schreef:
Een klasgenootje van mij heeft stagegelopen op een stoeterij/handelsstal/paardenkliniek. Ze had het er onwijs naar haar zin en het klonk erg leuk.
Stoeterij en Paardenkliniek Enterbrook in Enter (gelderland dacht ik)
http://www.enterbrook.nl/


Enter ligt niet in GL, maar in OV. Vlak bij mij in de buurt Knipoog
Zelf heb ik stage gelopen bij Sil en Bluezarka hier op bokt. Ik weet niet of western je interesseert, maar ook "engelse" ruiters kunnen ze erg goed wegwijs maken in het westernwereldje!
Het is leerzaam, ik kon intern en heb er 3 hartstikke fijne weken gehad! OK dan!
Overigens, van mijn vorige school (Larenstein) hebben er ook mensen bij Stal Roelofs stage gelopen, en "De Hazelhorst" (manege en fokkerij).

Succes met je toekomstige opleiding, het is er erg leuk op school (maandag avond Clown )

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:07

De Hazelhorst, daar ben ik nog op ponykamp geweest. Toen Zep nog een heeeeeeel klein Zepje was en een bonte A-pony had Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:26

Zep schreef:
De Hazelhorst, daar ben ik nog op ponykamp geweest. Toen Zep nog een heeeeeeel klein Zepje was en een bonte A-pony had Knipoog



Jij ook al! Ik ben twee keer op ponykamp geweest met mijn pony daar.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 17:23

Hey!

Allemaal bedankt voor je reacties!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:43

Wat zijn je interesses? Denk goed na, wat je wilt met je stage, wat wil je leren, waar wil je kennis mee maken, en wat wil je bereiken?

Ik heb hier stage gelopen. Is voornamelijk op het mennen gericht. 's Avonds kan je heerlijke tochten maken met een van de Tinkers, en ik heb er een paar tweespanlesjes gekregen Lachen Ik zat ook intern. Werkzaamheden was op kantoor, en in de stallen, en hulp met beleren.


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:45

Zep schreef:
Mag het ook in het buitenland? Haha! Er is hier een vacature voor ong 10 weken tijdens de maanden juni t/m augustus.


Is dat om te werken of voor stage?

Don't dream your life, live your dreams!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 22:59

Maya,
Ik heb interesse voor: dressuur, fokkerij, paardenkliniek, africhtingsstal,
Het liefste een stageplaats waar je zelf ook weleens mag rijden. En verder vind ik de verzorging van de paarden ook leuk natuurlijk. Ik vind het erg leuk om allerlei dingen te leren. En het moet intern kunnen (of eventueel in de buurt, zodat ik met de bus kan).
Misschien kan ik stage lopen bij manege de kraaij, dit is een hadelsstal, manege, africhtinsstal en ze hebben ponykampen.

Up to Date is een toppertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:05

Manege mag niet... Over ponykampen moet je goed nadenken, werd ons afgeraden... De buren van waar ik stage heb gelopen, was ook een beroemde paardenkliniek in Kootwijkerbroek. Verder zou je contact met school kunnen opnemen, die hebben ook een aardig adressenbestand Lachen

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:07

Kijk eens op:
www.aequor.nl

En anders idd de school vragen. Hier in de buurt is iig genoeg, wat dacht je van springstallen?
Wat is je eigen niveau (wat kun je rijden)?
Stuur me evt een pb, ik weet genoeg stage plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:14

Aequor is voor MBO, Magic1 gaat een bedrijfskundige opleiding doen, praktisch werk is juist niet de bedoeling. Mag wel een klein beetje, maar is bijzaak.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:42

Toch zitten er interessante en grote bedrijven tussen. Dus je zou ook niet mogen stage lopen op een grote spring/handelstal?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 02:01

Ik weet een stel adressen.

Maar waar liggen je intresses (springen/ dressuur?) en hoever ben je met rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:18

Pegassus97, mag wel, maar het draait niet om het praktische werk, er zijn er die op dat soort bedrijven hun stage hebben gedaan. Maar die moesten ook op kantoor zitten, met dat werk bezig zijn, en aanvullend wat hulp in de stallen, maar het gaat er niet om dat je de hele dag praktisch bezig bent. Dat is ook de reden dat het moeilijk is om een goede stage te vinden Lachen

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 22:18

Deze stage mag ik wel stalwerkzaamheden doen enz... Ik hoef nu niet kantoor dingen te doen. Dat moet de volgende stage (dan mag ik alleen maar kantoor dingen doen)
Ik kan trouwens niet springen. En met dressuur heb ik denk ik B niveau, maar ik kan ook wel een beetje wijken... (ik weet niet precies op welk niveau ik rijd, want bij hebben op de manege F-proeven, en ik doe pas sinds een jaar mee met die onderlinge wedstrijden)
Maar het is ook belangrijk dat ik intern kan komen, of het moet heel dichtbij zijn. En een manege mag niet, alleen een manege die er nog iets bij doet (zoals, fokkerij, handelssta....enz)

Up to Date is een toppertje

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:39

kijk eens op www.tyrza.com Haha!

Zij zoeken nog stagiaires voor die weken Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:56

Tyrza schreef:
kijk eens op www.tyrza.com Haha!

Zij zoeken nog stagiaires voor die weken Knipoog


Mooie site Tyrza!

Don't dream your life, live your dreams!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 16:10

bedankt!
Ik heb vandaag gebeld naar manege kraaij. Maar diegene die ik moest hebben, was er niet. Ze belt nog terug. Ik ben benieuwd. Maar als het niets wordt, zal ik een mailtje sturen naar www.tyrza.com

Up to Date is een toppertje

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:11

Bij ons kan je stage lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:08

gijsenkim schreef:
Bij ons kan je stage lopen


kom je weer terug dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:11

natuurlijk wel......... alleen nu nog even rustig aan. Vrijdag naar de bank Haha! Heb het nu gewoon ernstig druk

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 15:44

haha

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, fleur_yen, Freekieee, majemalo, Mevr_Meeuw, Plus_en_Min, Poekkie, Riviera87, Symke, Umeo en 93 bezoekers