Rotdag door smid..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Rotdag door smid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 15:24

Hoera, de hoefsmid zou komen. Er ligt al weken een geel afsprakenkaartje naast m'n toetsenbord waarop dat staat. 6 feb, vrijdag ochtend om 9:30. Rowan was er echt wel aan toe dus ik was op tijd gegaan, voeten uitgewassen en een beetje gepoetst, en wij stonden klaar.

9:30 - geen hoefsmid.
10:30 - nog steeds geen hoefsmid. Stalhouder was er inmiddels en we dronken koffie. Daarna smid gebelt. Ze zeiden het niet rechtstreeks, maar hij had ons vergeten of niet opgeschreven ofzo. Ze zou zo terug bellen om te laten weten wanneer hij dan kwam.
11:00 - ze belde terug. Hij kwam om 12 uur. Fenny de shet moest ook gedaan worden, maar die stond zo te dribbelen dat ik dat de smid niet aan wilde doen. Op je knieen bekappen is al lastig genoeg als de pony stilstaan. Dus even Fenny gelongeerd en dat ging prima. Max - de jongste van de stalhouders - even erop gezeten toen ik klaar was en pony weer in d'r weitje.
Nog steeds geen smid. Rowan ook maar even gelongeerd, en dat ging lekker, hij begint zich steeds minder te verzetten tegen het nieuwe bijzet-systeem.
12:30 - nog steeds geen smid. Ik bel nog eens en krijg z'n antwoordapparaat. Spreek in (zo vriendelijk als ik kan) dat ik het wachten wat zat word, en of hij even terug wil bellen om te laten weten of hij nog komt, anders ga ik naar huis.)
15:00 - m'n poestkist en borstels zijn schoon, m'n kastje geordend, de katten moe van het spelen en ik ben nog steeds niet terug gebelt.

Was het op dat punt zo zat dat ik maar naar huis gegaan ben. Als ik m'n smid nu tegen zou komen zou ik 'm wel even willen vertellen hoe ik over dit soort acties denk. Stoom uit je oren


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:28

wat een banketstaaf

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:31

aaaah...echt l*llig!!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:33

Als je nog een nummer wil hebben van een goede hoefsmid die ook naar jou toe wil komen snel moet je maar even PB-en. maar ik zou er ook klaar mee zijn. wat een eikel.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:37

hmmm, helaas een luxe die zo'n smid zich kan veroorloven, maar jou dus mooi met de gebakken peren laat zitten. Balen dat er vandaag de dag geen echte betrouwbare hoefsmeden meer zijn. (uitzonderingen daar gelaten ofcourse) Er is zoveel vraag naar....
Enne, ik zou ook op zoek gaan naar een ander. Wat als er echt iets is en hij moet komen?? Dan komt hij dus ook niet. Lekker een ander zoeken!
Laatst bijgewerkt door Mursey op 06-02-04 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:37

pfff lekker dan..
tijd voor een andere hoefsmid ?

Dag lieve mama...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 15:41

We hebben deze nog niet zo lang en tot nu toe waren we er heel tevreden over. Hij smeed goed, gaat goed met de paarden om, en tot nu toe is hij altijd redelijk stipt geweest en goed bereikbaar. Onze vorige liet de hoeven veeeel te lang en kwam ook wel eens niet opdagen.
Maar als iemand van jullie een goede smid weet rond Ede/Otterlo/Harskamp, hoor ik het graag.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:46

Vervelend zijn zulke smeden altijd!! Ik heb dat ook al weleens gehad. Moest je eerst drie weken wachten voor dat je aan de beurt was en dan kwam hij niet opdagen of veel te laat!! Daarna had ik een smid, die nooit meer terug belde, en via via kwamen we er achter dat hij gestopt was!! Hoezo klantvriendelijk!! Nu hebben we gelukkig een smid die binnen 1 a 2 weken komt en dan soms nog wel eens te vroeg, maar dat vind ik dan toch beter dan veel te laat!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:50

Mijn hoefsmid kwam vorige week niet omdat het regende Knipoog

Hij heeft wel heel lief 3x schuldbewust gevraagd of ik het niet erg vond, en is de dag erna gekomen en Fleurtje weer keurig op haar hoefjes gezet.. en zo hoort het!! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:51

Mijn oude smid is ook een paar keer niet op komen dagen en ik kon hem maar niet te pakken krijgen. Heb toch mooi een andere gezocht Boos!

XANTHA

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:29

Ik weet er alles van .............. maar dat is nu verleden tijd. Op mijn huidige stal regelen de beheerders de hoefsmid. Ik hoef dus geen vrij meer te nemen, afspraken te maken, wachten enz. enz. Alleen betalen Knipoog . Zou niet anders meer willen. En gelukkig komt er een goede, anders had ik toch nog zelf aan de slag gemoeten.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:31

heh bah... leuk als mensen zich zo aan hun afspraken houden Boos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:33

Misschien moet je die van Cowgirl eens bellen voor een afspraak Knipoog (topic van tijdje terug)

Wel vervelend dat zo iets zo moet verlopen, afspraak is afspraak...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:42

tjonge jonge stomme hoefsmid!!
die van ons, {schijntt} paarden te slaan met de hamer! nou ik zorg duz dat ik er voortaan bij ben want als dat gebeurt met die van mij sla ik hem! {en daar heb ik geen hamer voor nodig Tong uitsteken}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:48

Sjemig, heb je daar van half tien tot drie uur staan wachten ?
Da's echt niet normaal meer hoor Boos!
Dat ie de afspraak vergeet is al niet netjes, maar iedereen kan een foutje maken.
Maar dan ook nog niet op komen dagen op het later afgesproken tijdstip, dat slaat alles.
Alsof je niets te doen hebt Scheve mond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:51

Vervelend is dat. Uit ervaring weet ik dat de smid er echt lang niet altijd wat aan kan doen...Soms ineens een paard dat je tussendoor nog moet beslaan..Een file op de weg. Een spoedgeval..Ga zo maar door.Maar om dan maar niets te laten horen,vind ik wel asociaal.Dat is een kleine moeite.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:52

kristie schreef:
tjonge jonge stomme hoefsmid!!
die van ons, {schijntt} paarden te slaan met de hamer! nou ik zorg duz dat ik er voortaan bij ben want als dat gebeurt met die van mij sla ik hem! {en daar heb ik geen hamer voor nodig Tong uitsteken}


Ach dat heb ik ook wel eens over die van ons gehoort.. Maar ze hebben mij altijd geleerd dat je niet alles moet geloven wat andere zeggen (al ligt het er wel aan wie het zegt)..
Maar mijn hoefsmid is gelukkig wel altijd optijd.. En ik hoef hem ook nooit te bellen want ik sta voor vast in zijn agenda dus hij belt mij..
En ja ik ben er ook altijd bij want ik vind het altijd wel gezellig..

Maar goed ik zou als ik jou was lekker een andere smid zoeken.. Maar nog wel even aan deze smid vertellen waarom je dat doet.. Misschien dat hij zich dan de volgende keer bij andere mensen bedenkt voordat hij zo iets weer doet..

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:09

Ik maak altijd al een afspraak voor de volgende keer als hij er is!!
Hij is ook altijd op tijd en als hij wat later of eerder komt belt hij even OK dan! OK dan!


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:15

Geen stijl hoe hij je behandelt heeft
Hij had op zijn minst even een belletje kunnen geven en een exuses.
Mijn vorige hoefsmid heeft dit bij mij ook een keer geflikt . Hij belde pas de volgende dag op en zei doodleuk dat hij over 4 weken weer tijd had.
Die heeft dus de wind van voren gehad !!!
Nu heb ik er 1 die altijd zijn afspraken nakomt ( tot nu toe )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:14

Zo ken ik een hoefsmid die niet terug belt.
Vorige x kwam hij 6 dagen eerder de pony's bekappen dan afgesproken.
Maarja beter op tijd dan te laat. Knipoog
Verder is het wel een aardige smid hoor. Bloos

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:29

Jeetje, wat een rotzak zeg!

Ik heb wat dat betreft echt een geweldige hoefsmid. Misschien komt het omdat ze vrouw is?

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 20:51

Stalhouder belde net; hij is helemaal niet geweest. Ik denk dat ik vooral zo kwaad ben omdat ik dacht eindelijk een *betrouwbare* hoefsmid gevonden te hebben.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:20

Hoefsmidproblemen, waar ken ik het toch van. Ik had een hele goede die stopte met zijn werk. En ik weet dat er in deze buurt nog 1 hele goede is, maar die komt idd ook geregeld niet opdagen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in. Dus ik probeer het nog even met andere.
In ieder geval succes als je weer gaat zoeken. Dat wachten is een ramp idd. Mijn 1e smid kwam altijd, 1x redde hij het niet, en belde af. Maar als je er speciaal bent, en ze komen niet is dat gewoon vervelend.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:53

Volgens mij had je mijn oude hoefsmid, of die daarvoor, of die daar weer voor. Je wil niet weten hoeveel van mijn vrije dagen zijn opgegaan aan een hoefsmid die niet komt opdagen! Ik heb er nu eentje die wel komt, met de ezels kan omgaan en nog redelijk is in prijs ook. Het kan dus blijkbaar wel.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:11

Wij hebben er ook zo een gehad Boos!
Als je belde als je een afspraak had, stond spontaan z'n voicemail aan Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desireeee_x, Hanneke137, jitskenienke, Talishe, Zunzuncito en 39 bezoekers