ik wil aankomen, HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

ik wil aankomen, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:55

He beste mensjes,

Ik lijd aan ondergewicht. volgens de B(ody) M(ass) I(ndex) heeft men tussen de 21 en 25 BMI een gezond gewicht. Ik heb 16.5 (volgens mijn studieboek is het mogelijk dat iemand onder de 17,5 aan anorexia lijdt, maar dat lijdt ik dus echt compleet niet aangezien ik mezelf juist te dun vind en wil aankomen) Wie o Wie heeft advies? Ik wil wel gezond aankomen (ik moet nog langer mee dan vandaag...)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:57

Goed ontbijten, veel fruit, minstens 3 sneeën brood op een dag. En gewoon gezond avond eten. Niet ongezond gaan eten. Dat zijn alleen maar slechte vetten namelijk!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:00

Ja, ik ken het wel....
Het gekke is dat een vriendin van mij juist vertelde dat je beter niet kon ontbijten...dat was omdat je spijsvertering dan later op gang komt en daarachter kwamen nog een paar redenen. Het klonk allemaal wel logisch maar of het waar is Verward

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 23:12

Ontbijten is juist erg goed, omdat je anders geen energie hebt. Ik eet op zich ook erg gezond (misschien té gezond (kan dat?)) en ik eet minstens 5 plakken brood op een dag.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:32

een vrouw zou 5 sneden brood op een dag mogen/moeten eten
eet fruit tussendoor(3 keer) neem flink bij het avondeten, lekker boter op je brood smeren

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:42

Ik weet niet wat jij normaal eet, maar ik kan wel beschrijven wat ik eet als ik aankom:
ontbijt: 2 boterhammen met roomboter en oude kaas en 2 boterhammen met duo penotti ofzo
bij de koffie een lekker koekje
lunch: 2 boterhammen met kaas of met vleeswaren en 2 boterhammen met iets zoetigs. Ook weer met roomboter. Of croissantjes ofzo. En wat fruit.
Tussendoor: een lekker koekje bij de thee
Diner: 2 borden vol. Als het kan er kaas overheen of slagroom doorheen. Lekker toetje erbij...
En 's avonds bij de koffie nog een koekje. Later eventueel nog een handje chips.
Tussendoor ook veel fruit eten. En 's avonds ook genoeg groenten.

Zoals je kunt lezen eet ik dan veel te veel en te vet. Zo kom je wel lekker snel aan. In het begin is het misschien teveel om te eten, maar je kunt het rustig opbouwen. Op een gegeven moment ben je er zo aan gewend dat je verschrikkelijke honger krijgt als je niet zoveel eet. Reken er wel op dat je na het diner een uur de tijd nodig hebt om uit te buiken, want zoveel eten kost wel wat energie! De afwas moet dus maar even wachten.

Disclaimer: ik ben geen dietiste, je moet dit advies met een korreltje zout nemen. Ik weet wel vrij zeker dat het een ongezond dieet is. Ik heb dan ook een paar kilotjes die ik kwijt moet raken. Tot zover het kijkje in mijn ongezonde eetgedrag.

Succes met aankomen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:11

MargaV schreef:

Zoals je kunt lezen eet ik dan veel te veel en te vet. Zo kom je wel lekker snel aan


Dit is dus juist helemaal niet goed, vet eten is slecht. Je chorestorol gehalte stijgt, je hart krijgt het zwaarde, je aderen verkalken etc etc.
Tuurlijk ga je er niet gelijk aan dood , maar het kan je wel een paar jaar schelen in leeftijd.

NIET doen dus, ga langs bij een dieetiste, die kan je helpen.
Eet veel vezels/koolhydraten.

Eet bruin brood ipv wit brood.
Eet genoeg fruit
Eet elke week een keer kip en vis
Eet wat meer rijst en andere pasta's

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 16:03

Thanks, maar ik heb helaas niet zoveel controle over wat er op tafel komt te staan aangezien mijn ouders koken en mijn vader ivm. met zijn hart op een heel gezond dieet is gezet (dus ik 'dieet' in principe mee want ze gaan geen twee hele maaltijden koken). Ik eet al bruin brood, genoeg fruit, kip maar 2 keer pasta in de week (pa en ma houden erg van de aardappel). Hmm die dietiste lijkt mij wel een goed plan...

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 13:15

ik heb een beetje hetzelfde... wel eet ik een stuk of 5 erg bruine boterhammen, goed avondeten, vaak pasta want wij zijn niet echt pieperseters (aardappeleters...). Na het eten nog een lekker toetje.
Maar toch schiet het niet op met de onsjes?
Iemand al een keer naar de dietiste geweest?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 15:03

Dat vraag ik mij ook af, iemand ervaring met de dietiste?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:07

Yep.
Heb ervaring met een diëtiste... En ik vond het best wel meevallen...
Hetzelfde probleem trouwens, te mager en ik kwam geen gram aan...
Ik heb van de diëtiste toen m'n eetpatroon een aantal weken moeten bijhouden en dat meegenomen de volgende afspraak en aan de hand daarvan heeft ze me ook tips gegeven wat ik anders en beter zou kunnen doen e.d.
Dus een diëtiste is zeker geen slecht idee als je wil weten hoe je gezond kan aankomen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:47

Ik zal binnenkort eens bellen (ik heb een verwijsbrief gekregen van de arts)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:20

Gewoon gezond en normaal eten, alleen wat meer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:01

Welshcobfan, het is mij inmiddels gelukt om wat kilo's aan te komen, ik gok (heb geen weegschaal) een kilootje of 5 Lachen. Eigenlijk eet ik de hele dag door af en toe wat, ik noem dat dan maar "grazen" Haha!. Bij de lunch neem ik altijd sla en vaak maak ik een broodje gezond, tegenwoordig neem ik er nog soep bij ook. 's Avonds eet ik ook wel redelijk normaal geloof ik, in de winter wel vaak stampot Haha!. Toch hou ik nog plek over voor slechte dingen, zoals zoutjes, snoep en koek. Het snoepen is de laatste tijd wel mnder geworden, maar ik snoep nog steeds wel.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:08

Even een foutje de wereld uithelpen... Een broodje gezond is verre van gezond... Zitten gigantisch veel calorieen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:56

Pervinco schreef:
Even een foutje de wereld uithelpen... Een broodje gezond is verre van gezond... Zitten gigantisch veel calorieen in!

Ja? En dan? Er zitten ook vitamientjes en vezeltjes in hoor, het lijkt mij verre van ongezond.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:05

Pervinco schreef:
Even een foutje de wereld uithelpen... Een broodje gezond is verre van gezond... Zitten gigantisch veel calorieen in!


Een broodje gezond is zo gezond als je het zelf wil...

Onder broodje gezond versta ik: broodje (half stokbroodje, baguetje, pistoletje) met
- sla
- tomaat
- komkommer
- worteltjes

Lijkt mij toch wel degelijk gezond hoor....
Ok, als je er mayo en andere troep op gaat gooien wordt het ongezond, dat is gewoon een feit... Maar het principe van een broodje gezond is toch het bovenstaande hier hoor...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:24

Een echt broodje gezond is idd 1 van de broodjes die je zegt, met komkommer, tomaat, sla, rauwkost, ei, ham en kaas. Vanwege die eieren en de kaas zitten er zoveel calorieen in... Het broodje van Nathalie is echt een broodje gezond OK dan!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 18:41

Gefeliciteerd dat je bent aangekomen! Ik ben zelfs iets afgevallen Verward echt niet leuk gewoon, terwijl ik meer eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:32

Als ik een broodje gezond maak (bedrijfskantine) dan gaat er kaas op, met tomaat en komkommer, soms een plakje ei. Calorieën zijn juist goed!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:38

In dit geval wel ja Lachen Maar het is zo krom dat ze het gezond noemen...

Goed dat je aangekomen bent trouwens... Geen geheime tactiek gebruikt? Ben nl een poging aan het doen vriendlief vet te mesten... >;)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:37

Welshcobfan schreef:
Thanks, maar ik heb helaas niet zoveel controle over wat er op tafel komt te staan aangezien mijn ouders koken en mijn vader ivm. met zijn hart op een heel gezond dieet is gezet (dus ik 'dieet' in principe mee want ze gaan geen twee hele maaltijden koken). Ik eet al bruin brood, genoeg fruit, kip maar 2 keer pasta in de week (pa en ma houden erg van de aardappel). Hmm die dietiste lijkt mij wel een goed plan...


Dat zelfde heb ik dus ook. Bij mij thuis zijn ze allemaal aan de lijn. Zet dan ook voor mij speciaal volle yoghurt e.d. op het boodschappenlijstje. Ik ben 1.85 lang en weeg 56 kg. Ook veel te licht volgens www.voedingscentrum.nl. Daar heb ik ook veel tips van gehaald om gezond te blijven eten. Je bent al gauw geneigd idd om b.v. een slagroomdieet te proberen maar dat moet je juist niet doen.
Ik ben gister bij de huisarts geweest (paar jaar geleden ook bij een dieetiste geweest) om mijn dieet te bespreken. Moest een week bijhouden wat ik at misschien is mijn voeding in die paar jaar toch weer veranderd. Als ik weer op dieet ga dan hou ik het meestal niet lang vol. Op mijn werk eet ik echt heel de dag door. Word je ook best moe van om heel de dag door aan eten te moeten denken. Ik zal even een oud topic over dit 'probleem' opzoeken misschien heb je er wat aan.
veel succes en volhouden he!

[AM] eet zowat de hele dag door maar kom geen gram aan
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 07-02-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:43

Gouda, jij zit dan in dezelfde lijn als mijn vriend... Die is 1m98 en 64 kilo...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:50

ja idd dat is ook niet veel nee. Wat doet jou vriend aan 'het probleem'. Te mager zijn is niet alleen ongezond maar geeft ook veel ongemakken. Altijd koud, zo ziek, strakke kleding staat niet, lompe opmerkingen e.d.. Zo kreeg ik al meerdere malen bij sollicitaties de vraag of ik niet ziek was ofzo zelfs een x of ik geen eetstoornis had Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:18

Hij heeft altijd truien aan, en aangezien ie XL heeft zijn het behoorlijke zakken... Je ziet het zo dan ook niet echt. Maar als ie een t-shirt aanheeft heeft hij hartstikke magere armen, en zijn benen, die onder een korte broek uitsteken, zijn niet veel meer dan bot... En je kunt de ribben tellen Boos! Maar aangezien hij in zomerkledij of zwemkledij enkel onbekenden vluchtig ziet, krijgt ie er geen opmerkingen over.

Strakke kleding krijg ik hem ook niet aangepraat. Een wat strakkere coltrui weigert ie gewoonweg te dragen. En idd, die broeken... We kunnen enkel bij Van Bree broeken in zijn maat kopen, hij heeft in de lengte 38 nodig, en in de taille 32... De "normale" 38's hebben een taille van 36...

Wat hij er aan doet? Niets in de zin van een dieet... 's ochtends melk met 2 boterhammen kaas, ham of kaas en ham en wat fruit, 's middags hetzelfde (of broodjes), 's avonds aardappelen, groenten en vlees en dan net voor ie naar bed gaat nog ff snel naar de Mc omdat ie honger heeft... Hij drinkt liters sinas... Hij snoept aardig tussendoor... 's weekends besteld ie friet met minstens 2 dingen erbij... Dan nog eens een shoarmaschotel... Enz enz.

En nog komt ie niet aan Scheve mond