Mest; hoe kom jij er vanaf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Mest; hoe kom jij er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 01:55

Het adres waar we onze mest kwijt konden, houdt het voor gezien!
Dus moeten we op zoek naar wat nieuws. Nu heb ik gehoord dat er een champignonnenkwekerij is die het voor weinig ophaalt... Weet iemand de naam ervan?

Verder ben ik zeer nieuwsgierig waar jullie het ''dumpen''


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:19

je zou ook zo kunnen doen dat je een weiland hebt en dat je het om de zoveel keer op het weiland strooit.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:56

animals schreef:
je zou ook zo kunnen doen dat je een weiland hebt en dat je het om de zoveel keer op het weiland strooit.



Dat is niet zo slim om te doen ivm wormbesmetting.

bij mij wordt de mest opgehaald door een groentenboer. Die man is daar heel blij mee en hij krijgt hem nog gratis ook. Is ook mooi meegenomen voor hem Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:16

Wij hebben in onze groentetuin een dammetje. Aan het einde van de winter alles om spitten en het onderste (oud) over de tuin.
Krijg je lekkere aardbeien van en de kalebassen doen het er goed op Lachen

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:34

Hebben jullie nooit problemen met buren? Onze overburen hebben de politie gebeld, eerst omdat ze de mesthoop konden zien (alleen de bovenkant, hij ligt tussen muurtjes). Gisteren werd ik opgebeld dat ze hadden geklaagd dat wij mestwater in de greppel zouden lozen, via een afvoergeultje dat we op ons terrein hebben gegraven om de verzakte oprit te 'ontwateren'. Na al die stortbuien moest je ongeveer met een bootje van en naar de auto. Het is gewoon gezeur. Ze houden niet van dieren en niet van wilde tuinen: we hebben allebei.

Overigens: de politie is in beide gevallen wezen kijken en vond de klachten ongegrond.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:57

Ik gooi mijn mest juist neer bij de buren!

Zij hebben een maisplak en daar heb ik een mesthoop op gemaakt. In maart laat ik dan een loader komen en die spreidt het uit over het land, zodat ik weer overnieuw kan beginnen.

Toos paardloos

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:01

wil je buren ruilen?

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:07

DAt is idd wel handig Imker Haha!

Bij ons word het opgehaald, geen id door wie, bemoei ik me niet mee Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:54

Citaat:
Het adres waar we onze mest kwijt konden, houdt het voor gezien!
Dus moeten we op zoek naar wat nieuws. Nu heb ik gehoord dat er een champignonnenkwekerij is die het voor weinig ophaalt... Weet iemand de naam ervan?


Moeilijk te zetten, want ik weet niet waar jij woont. En ik denk niet dat een champignonkweker bereid is om heel Nederland door te rijden.
Ik gooi het zelf op een platte wagen en dan wordt het met de mestverspreider over het land uitgevaren.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:14

hoi. wij gooien het op het ene hooiland, de paarden lopen op het andere land, het jaar daarop andersom.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 11:54

Scum schreef:
Citaat:
Het adres waar we onze mest kwijt konden, houdt het voor gezien!
Dus moeten we op zoek naar wat nieuws. Nu heb ik gehoord dat er een champignonnenkwekerij is die het voor weinig ophaalt... Weet iemand de naam ervan?


Moeilijk te zetten, want ik weet niet waar jij woont. En ik denk niet dat een champignonkweker bereid is om heel Nederland door te rijden.
Ik gooi het zelf op een platte wagen en dan wordt het met de mestverspreider over het land uitgevaren.


In het noorden des lands, grens groningen drenthe friesland...

Zijn er nog meer ideeen??

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:56

Bij ons gaat het mest over het land of akker/moestuin.
Er zijn ook mensen die een moestuin in de buurt hebben die kruiwagens mest ophalen.
Ik zie ook wel eens advertenties in de krant staan dat je gratis mest af kunt halen.
Misschien is dat een idee?

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:26

Hmz, daar weet ik dus echt helemaal niks. Maar in de buurt van Tilburg/Rotterdam zit een hele grote champostmaker. Die gebruikt idd paardenmest en haalt dat op, maar alleen bij de hele grote stallen die voldoende mest produceren. Daar schiet jij dus niet veel mee op.

Tjitx

Berichten: 479
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:29

wij brengen het naar volkstuintjes bij ons in de buurt. Die mensen maken er bijna ruzie om!

ask little, expect less and reward a lot.......

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:04

petraaken"]
[quote="animals schreef:
je zou ook zo kunnen doen dat je een weiland hebt en dat je het om de zoveel keer op het weiland strooit.



Dat is niet zo slim om te doen ivm wormbesmetting.

bij mij wordt de mest opgehaald door een groentenboer. Die man is daar heel blij mee en hij krijgt hem nog gratis ook. Is ook mooi meegenomen voor hem Haha!
[/quote]

Je hoeft er geen dieren op te zetten maar je kan wel zo doen dat je een weiland alleen dan kun je het er wel overheen gooien Knipoog

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:08

Elan schreef:
Het adres waar we onze mest kwijt konden, houdt het voor gezien!
Dus moeten we op zoek naar wat nieuws. Nu heb ik gehoord dat er een champignonnenkwekerij is die het voor weinig ophaalt... Weet iemand de naam ervan?

Verder ben ik zeer nieuwsgierig waar jullie het ''dumpen''


Wij dumpen het in het bos... Tong uitsteken
Nee hoor, bij ons op stal gaat het ook naar een champignonen-kwekerij.

de stalhouder zei laatst:"Als jij strax een champignon op je bord krijgt, kan je zeggen:"Dankjewel Tornado."

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:10

Ik geef het ongevraagd aan de boer hier een eind verder, kieper het gewoon s'avonds op z'n maïsland Tong uitsteken Tot nu toe geen klachten, dus ik weet van niets Schijnheilig. Ik kan ook niet anders, hier halen ze niets op onder de 15 paarden, je mag het niet in de groencontainer doen, het mag niet in je tuin liggen (woonzone), je mag het niet in de tuinafvalzak doen ... je moet het dus opeten of illegaal storten Boos!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:10

In onze groentetuin en op akkers van de buren.

Brabantse Fries ;)


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:17

Ik bel de loonwerker op als de mestplaats vol is en hij zorgt dat het opgehaald wordt. Hij werkt het in het voor en najaar onder op het bouwland. Hij blij met goede mest, ik blij met een lege mestplaats.
We betalen alleen wat vervoerskosten (meestal 3 á 4 grote vrachtwagens) en dat valt mee (nog niet meer dan 100 euro per jaar geweest).

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:26

wij hebben van die tuintjes in de buurt, daar hebben ze ene heeeeele grote bak waar je t in kan storten Tong uitsteken

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:43

eerst mesthoop... en dan naar een boer!

O:) (`'·.¸«¤...Innocent...Maybe...¤»¸.·'´) Schijnheilig

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:52

Bij ons wordt het opgehaald door het bedrijf dat ook hooi en stro levert. Het gaat via dat bedrijf naar de champignons en de champignons gaan bij mij met zout, zwarte peper en knoflook in de pan,mmmmmm

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, flossies en 31 bezoekers