Aanleuning, nageeflijkheid maar toch voorwaards.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Aanleuning, nageeflijkheid maar toch voorwaards.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 17:09

Hoi allemaal, ik heb een vraagje, mijn instructrice zegt dat ik mijn pony aanleuning moet bieden. Maar ik weet niet wat dat inhoud en hoe je dat precies moet doen. Ik rijd mijn pony op de binnenhand en gebruik mijn binnenbeen veel. Ik vind niet dat ik mooi/goed/netjes rijd omdat ik meestal alleen bezig ben met nageeflijk rijden. Mijn pony is moeilijk nageeflijk te rijden omdat hij altijd super vast zit en omdat hij erg ondeugend is. Ik denk erover na om 2x per weer prive les te gaan nemen en 1 keer per week gewoon les. Die les die ik nu krijg dat is gewoon groeples. Wie o wie kan mij helpen en hij ook een moeilijk paardje.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)




Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:16

Je moet op allebei je teugels evenveel druk hebben en niet alleen op je binnenteugel rijden! Dat moet je instructrice meteen zien, want dat is ook meteen de aanleuning, want je pony voelt niets aan zijn rechterkant en valt daarom ook naar binnen, wat jij heel erg moet opvangen met je binnenbeen.
Dus je moet op 2 teugels evenveel druk hebben en in de bochten alleen je binneteugel iets van de hals afhalen en daarmee kleine ophoudingen maken.

Over dat nageeflijk:
Je moet niet gaan trekken dat is helemaal fout! Je ziet er heel veel een beetje in die mond te trekken, maar er komt een moment dat dat paard denkt: bekijk het maar.
Je moet het op zien te lossen (met heeeeeel veel geduld) en dan moet je met je benen de 'motor' aanzetten (dus drijven) en aan de voorkant met je teugels ophoudinkjes maken dat hij niet harder gaat. Misscien moet je dat ff aan je intructrice vragen of zij goed kan uitleggen wat ik bedoel!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 18:06

Ja ik snap het helemaal, maar ik trek niet, want ik weet dat mijn pony omdat het ook een arabier is, een gevoelige mond heeft. Maar soms doe ik net iets erg mijn best om hem aan de teugel te rijden. Dan ziet het er dus niet uit. Maar in ieder geval bedankt. Mijn instructrice weet wel dat ik het verkeerd doe, omdat ik geen aanleuning geef, maar ze weet wel hoe mijn pony is,

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers