strasser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuilnisbakje

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: delft

strasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 23:33

Ik ben weer hevig aan het twijfelen om mijnpaardje over te zetten op strasser ipv de ijzers die ze nu heeft. Voor de gewrcihten is het veel beter en uiteindelijk voor de hoeven natuurlijk ook.
Maar ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd van het feit dat ik gewoon 7 dagen per week buiten kan rijden, ook stukken asfalt en de hoeven niet teveel slijten?
Wie heeft er ervaring met strasser
en wie kan een rijtje voordelen / nadelen neerzetten?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:19

Kijk eens in het andere strasser-topic op deze pagina!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:14

het is voor het paard het beste en gezondste,is voor my al reden genoeg!
een nadeel is dan misschien dat het enige tyd duurt voordat de hoef hard genoeg is om veel op asfalt te lopen,maar daar kun je toch hoefschoenen voor gebruiken..!!
ik heb er zelf geen ervaring mee,apachee is nog een enter ,maar als het straks nodig mocht zijn,zal ik het zeker gaan gebruiken,gewoon omdat het voor haar het beste is.. Haha!

jirina

Berichten: 629
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 01:24

Hoi, ik strasser zelf al bijna 2 jaar.
Kijk in mijn foto album (nog niet klaar) daar kun jij verschillende hoeven zien afgebeeld.
adres:
http://www.PictureTrail.com/jirina
als jij nog meer info wil, mail me prive naar mijn e-mail adres.
Ik weet best veel over de trim.
jirina

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:14

Ik ben van Strasser overgegaan op natuurlijk bekappen, volgens de witte lijn methode. Dit omdat mijn pony altijd erg gevoelig was na het bekappen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:21

ik heb Gam nu ook voor het eerst volgens de witte lijn methode laten bekappen. ik sta achter de theorie en verwacht een goed effect op Gam zijn hoeven en gangenwerk.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:02

Als de hoeven nog niet sterk genoeg zijn om blootsvoets te gaan of ze slijten te hard naar je zin op het harde kun je tijdelijk hoefschoenen gebruiken.

Jopie1
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:25

Ik zou in plaats van de Strasser methode de witte lijn methode toepassen wat ze doen bij natuurlijk bekappen. Hierbij wordt niet in de zool gesneden wat ze bij Strasser wel vaak doen. Snijden in de zool kan de paardenhoeven gevoelig maken. Als de hoeven van je paard sterk genoeg zijn kun je er gewoon mee buitenrijden. Dit is afhankelijk van de hardheid van haar hoeven en die moeten de tijd krijgen om harder te worden. Als overgang van ijzers naar blootvoets kun je idd hoefschoenen gebruiken tot de hoeven hard genoeg zijn.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 12:36

Ik wil Strasser niet helemaal af maken hoor!
Ik heb er goede resultaten mee geboekt, mijn pony had erge platvoeten en een verzwakte witte lijn. Dit is genezen met Strasseren en hou ik het bij met de witte lijn methode!

Ik heb er ook hoefschoenen bij gebruikt. Die liggen nu te verstoffen in de kast! (kijk maar in mijn profiel). Ik rij veel over het asfalt en maak zeker in het weekeinde lange tochten.
En ik moet heel veel vijlen, dus de doorbloeding is optimaal!!