paard trapt en bijt~!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 19:34

Wij hebben dus een manege pony op stal staan en die trapt en bijt bij het poetsen! (Naomi heet ze). als je haar hals poets dan is het goed
maar ga je meer naar achteren dan is het mis! Dan gaat ze knarsetanden enzo. Weten jullie misschien een tip? Ze kan ook heel lief zijn als je met haar hoofd omkloot zoals poetsen enzo dat vind ze niet erg. Heeft iemand misschien een tip? Verward


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:03

ik weet niet wat er wat er met het paardje aan de hand is, is ze bang heeft ze pijn ??

wanneer het gewoon aanstel is, geef der dan eens flink op der flikker, en niet zo een klein beetje.

Maar vraag eerst na of der niet wat met het paardje aan de hand is of is geweest.

Florenske bij mij heeft vroeger in de prikkeldraad gehangen endaardoor allemaal oude littekens aan de koot. en kogel.

daarna heeft ze ook nog een ontsteking daar gehad, en ze kopn dus geen voetje geven toen wij der kregen, trapte en eikelde ook.
Met dat soort gevallen moet je het met rust doen.

Dus vraag ff na, en zoniet, knal der dan eens wat op de flikker.

mijn regel: ze mogen alles behalve: trappen slaan en bijten.

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:13

Citaat:
Op 2001-11-21 20:03, schreef wjerdo:
ik weet niet wat er wat er met het paardje aan de hand is, is ze bang heeft ze pijn ??

wanneer het gewoon aanstel is, geef der dan eens flink op der flikker, en niet zo een klein beetje.

Maar vraag eerst na of der niet wat met het paardje aan de hand is of is geweest.


Daar ben ik het mee eens maar als de eigenaar zegt dat ze dat gewoon doet (wat me raar lijkt jij slaat ook niet zomaar Knipoog) moet je niet meteen een keiharde tik geven! eerst met je stem op een echt kwaaie manier euh roepen oid, als dat niet helpt en je bent echt zeker dat ze geen pijn heeft dan moet je haar een vlinke tik geven!
als dat niet help een kei harde! Schijnheilig
iig suc6 maar kijk eerst of er echt nix aan de hand is want ik neem aan dat als jij iets doet je ouders ook niet meteen gaan slaan maar eerst vragen wat er is Scheve mond\

groetjes! Party!!

If U think U know something, U DON'T!!!! DAMN...

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 20:36

ja ze is nog maar een half jaartje bij de manege ongeveer. En de eigenaar weet het zelf ook niet. Maar dat eens een fikse mep verkopen helpt niet ook niet met je stem... ZE GAAT MAAR DOOR. Dan is het even gestopt en dan gaat ze weer. En het doet haar niet pijn... en bang... nehhh dat geloof ik niet. Ze heeft ook een periode gehad dat ik alles met haar kon doen poetsen enzo! maar dat was in de zomer toen stond ze ook in de wei.. Ze had ook eens toen kwam ze in de bak en ging gewoon iedereen verot trappen... afgelopen zondag hebben ik en nog een vrouw haar eens onderhanden genomen veel met onze stem en af en toe eens een flinke tik geven (niet met zweep). Toen werd het weer minder. Zondag had ik dus ook op haar gereden nou met rijden is ze harstikke mak alleen met aansingelen kreeg ik bijna een bijt! Nou een fikse tik op d'r neus! Toen ik weer een gaatje... dat ging al weer wat beter. Verder kwa rijden betreft is het een schat van een pony!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:06

Paarden gaan niet slaan of schoppen om ons te pesten ofzo, er zal vast wel een rede achter zitten, pas als je dat weet kun je het probleem oplossen, anders niet!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:07

helpt een mep niet, dan Sorry voor de mensen die hier kwaad om worden.

geef der dan eens een trap onder de buik, met de boven kant van je voet.

trappen dan
bijten een tik op de mond, niet te hard maak je der lopshuw,

maar ga eerst na of der echt niets aan de hand is. anders verpest je het wel,

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 21:13

maar hoe kan ik het nagaan als ik niet weet waar ze wegkomt?


Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 21:17

En wat betreft een trap onder haar buik geven na 2 sec. begint ze weer..... Ze staat in een stand en niet in een box.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:21

[quote]
Op 2001-11-21 19:34, schreef Lutske:
Wij hebben dus een manege pony op stal staan

Op stal,...waar? Bij een pension stal?
En van wie is ze? Verzorg je haar?
(Gewoon even wat vraagjes om even wat meer te weten te komen)

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 21:24

ze staat op een manege ze is een brave pony met rijden. Ze had eerst wel een verzorgster maar die durfde er geloof ik ook niet bij in ze schonk er geen aandacht aan! Nu wil ik haar gewooon zeg maar poetsen omdat ze toch in de les moet meelopen en dan moet ze natuurlijk wel gepoetst worden. Tja en haar verzorgen.. ik heb Mike al..

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:30

Ik ken ook zo'n paardje, die is vroeger mishandelt in de stal, misschien bij jouw het zelfde geval.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:30

Ja, dan word het toch al moeilijk, een manege paard/pony komt met veel verschillende mensen in contact en daar kan je niet echt een band mee opbouwen.
Ik zou zeggen: ga met haar wat oefeningen doen, join-up, grondwerk e.d. maar op een manege wordt dat toch wel lastig.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:29

Hallo allemaal,
Jammer dat mensen niet de moeite nemen, om iets van paarden leren te begrijpen.
Makkelijk hoor, `` flink op z`n flikker slaan ``.
Jammer dat dit soort mensen bij paarden in de buurt kunnen komen.
Wanneer een paard laat merken dat er iets aan de hand is, is het de bedoeling dat je uit gaat zoeken, wat dat is, een paard slaat niet voor niks.

Groetjes
Ton en Joycje

p.s. grrrrrrrr krijg hier kippevel van

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:31

goed gezegd ton, dacht ik houd mijn mond maar weer, maar je hebt het goed verwoord!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:33

Ik denk dat het paard gewoon goed last van zijn lijf heeft. laat dat beestje nakijken voordat je hem gaat afstraffen of iets dergelijks. Het is toch wel duidelijk dat hij ergens last van heeft bij zijn romp want op zijn hals staat hij het poetsen wel toe.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 09:50

Niet elk paard kan het psychisch helemaal aan om te maken te hebben met vele verschillende verzorgers. Dus niet elk paard is geschikt om te houden als manegepaard.
Een dier dat het niet aan kan zal reageren op bovenbeschreven manier. HEt enige dat rest is een ander plaatsje voor hem zoeken, waar hij te maken heeft met een vast verzorger, en veel meer rust op stal.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 15:17

wie zegt dat ik Naomi flink op haar flikker geef...

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:38

Sorry Lutske,
Dit was een reactie van mij, op het commentaar van wjerdo.
Dus niet persoonlijk aan jou.

Groetjes
Ton

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 20:51

Citaat:
Op 2001-11-22 20:38, schreef Ton:
Sorry Lutske,
Dit was een reactie van mij, op het commentaar van wjerdo.
Dus niet persoonlijk aan jou.

Groetjes
Ton




Mooi zo Haha! .

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:53

Het lijkt mij dat dit paard zich niet helemaal lekker voelt. Ik kan dat niet beoordelen vanachter de computer.


Waar ik me wel aan kan ergeren is dat gezeik van dat je hem niet op zijn donder kan geven alstie een schop geeft. Een paard wat mij zomaar een schop geeft krijgt er 3 terug en niet zo zachtjes ook! Ik ben de baas en niemand anders. Bijten krijgtie een klap voor. Ik werk met niet van die hele brave paarden en als ik dat niet op zijn tijd doe dan wordt het nog gevaarlijker als het al is! hierbij ga ik wel vanuit dat het paard nix mankeerd of ergens last van heeft.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 20:58

Citaat:
Op 2001-11-22 20:38, schreef Ton:
Sorry Lutske,
Dit was een reactie van mij, op het commentaar van wjerdo.
Dus niet persoonlijk aan jou.

Groetjes
Ton



Ja ton LEZEN !!!!!!! staat je MOET eerst eens kijken of het paard niet wat heeft of heeft MEEGEMAAKT dus wie probeert er niets van een paard te snappen ????????? IK dus ZEKER niet heb ongeveer het zelfde meegemaakt met een paard van mij dat ik dus niet op zijn flikker heb gegeven omdat het bang was en pijn had, Maar mijn haf weer wel omdat die knol gewoon ZO gemeen kan zijn als de PEST

LEZEN!!!!!!

assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:05

Wat ik er van begrijp zeg je: hij staat in een stand daar trapt ie.. maar in de wei kon ik haar wel poetsen

Zo'n beestje hadden wij eerst op de manege. Buiten de stal een geweldig beest, je kon er onder liggen er achterstevoren op liggen enz. Maar in de stal *bibber* een echt kreng. Je kon haar ook niet pakken dan. Moest altijd met een zooi snoepjes haar halster snel omdoen en dan uit de stal en daarna was ze zo mak als een lammetje..

Wat bleek: beestje was mishandeld in de stal. Was dus bang in de stal (al zag je dat niet echt, ze leek meer een groot stom monsterlijk beest Extreme duivel ) Buiten de stal alles oke..
Ze is helaas niet zo lang geleden overleden, doordat ze al redelijk op leeftijd was Huilen

Misschien heeft naomi dat ook.. Aangezien je haar in de wei wel gewoon kon poetsen..

Ik weet het ook niet, ik kan het nl niet zien vanaf mijn pc'tje, maar je zou iig eens kunnen proberen dit paard te poetsen terwijl hij niet in de stal staat.
Misschien helpt het, misschien niet

[edit]typfoutjes[/edit]
_________________
<font color="green">Ik kan gedachten lezen!!!</font>
<font color="red">En... je moest je schamen Knipoog</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-11-22 21:22 ]</font>

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 21:06

ja steef dan kan ik wel aan de gang blijven schoppen..... is dat dan goed?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:08

Citaat:
Op 2001-11-21 20:03, schreef wjerdo:
ik weet niet wat er wat er met het paardje aan de hand is, is ze bang heeft ze pijn ??

wanneer het gewoon aanstel is, geef der dan eens flink op der flikker, en niet zo een klein beetje.



Dus vraag ff na, en zoniet, knal der dan eens wat op de flikker.

mijn regel: ze mogen alles behalve: trappen slaan en bijten.


dit zei ik, met nog wat der tussen met eige dingen die ik heb meegemaakt, maar wat staat daar fout?? van een paard niet willen begrijpen???

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:09

nee blijven schoppen heeft geen zin,. paard moet niet bang worden.

zou gewoon kijken of je er achter kunt komen wat en hoe met dat paardje oude eigenaar handelaar what ever.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, IngeK, Mnoonn, TurboDi en 31 bezoekers