Dikke vochtbult op voorkant pijpbeen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Dikke vochtbult op voorkant pijpbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 12:21

Mijn ruin is een aantal dagen weer wat te fanatiek geweest met racen in de wei en hij stond de dag erop meteen met een dik achterbeen. Wat opviel was dat er een dikke banaanvormige zachte verdikking op de voorkant van het pijpbeen zat. Ik heb helaas geen idee wat daar voor bandjes en peesjes zitten die ontstoken kunnen zijn. Na een aantal dagen in een bandage met mineralen klei is het wel wat geslonken maar vanochtend was het weer opgezwollen na een eerste nacht zonder drukbandage.
Ik denk dat ik vanavond toch maar even de veearts laat komen.
Hij loopt er verder ook niet minder om trouwens Verward
Weet iemand wat voor inwendige bandjes en peesjes daar zitten. Het lijkt op een bobbel die je ziet bij een peesblessure alleen zit die dan wel aan de verkeerde kant Verward Dus op de voorkant van het pijpbeen aan 1 van de achterbenen. Strange... Scheve mond

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:15

Misschien irritatie van het beenvlies? Een beginnende schiefel Scheve mond

Nulla tenaci invia est via


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 15:20

Ja zoiets zat ik ook al aan te denken. Ik heb toch de veearts maar effe gebeld voor straks. Ben toch benieuwd wat dit nu weer is.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:39

Ik heb eens wat plaatjes zitten kijken en er loopt toch wel iets aan de voorkant.
Beetje gore plaatjes, maar je kunt het wel zien:
AfbeeldingAfbeelding

En dit is een voorbeen:
Afbeelding

Ben benieuwd wat de DA zegt en hoop dat het meevalt!

Nulla tenaci invia est via

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 16:12

Zit inderdaad nog best wel wat. Maar bloedvaten en dergelijke zijn hier natuurlijk niet te zien. Kan ook een bloeduitstorting zijn. Ik wacht gewoon efkes af. Best wel grappig om te zien hoe dat been er van binnen uit ziet. Best wel complex. Kan me wel voorstellen dat paarden blessuregevoelig zijn, met die lange stelten vol pezen, banden en botjes.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 21:33

Nou de DA is geweest en meneer heeft door zijn gerace zijn strekpees overbelast of zichzelf er tegenaan geslagen. De strekpees ligt dus aan de voorkant van het pijpbeen. Nu is die strekpees niet zo heel erg qua blessure maar we moeten het toch een beetje als een peesblessure behandelen. Dus hij krijgt een weekje stalrust en een aantal weken staprust voorgeschreven en dan zou het weer OK moeten zijn. Even afhankelijk van de mate van de overbelasting natuurlijk. Maar we zullen wel 2-3 maanden verder zijn voordat ik er weer op kan gaan zitten. Ach ja, het zit wel eens tegen. Ben al lang blij dat het niet de diepe buiger aan de achterkant is want dan kon ik er dubbel zo lang over doen. Het is vervelend maar moet 100% weer goed komen als we een beetje kalmpjes aan doen.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:33

Die strekpees was ik inderdaad tegen gekomen tijdens mijn "speurtocht". Op dat grootste plaatje zie je die volgens mij ook heel mooi zitten.
Ben je mooi klaar mee... Maar inderdaad beter dit dan een "echte" peesblessure. Laat je het nog scannen? Sterkte ermee!

Nulla tenaci invia est via

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:47

Zwelgje heel veel sterkte voor jou en je paard!
Wat goed dat je er snel naar hebt laten kijken!
Lundi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, ElinaSK, Googlebot, IzAw, Lalladidoo, Momo94, noviceh, Saar4, wisanda2003, xKatinkii, Zwerte en 26 bezoekers