probleem met mijn bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 15:14

helevoetsluis ligt onder rotterdam

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 15:14

dus ik weet niet of dat in de buurt genoeg is!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:22

jeetje zeg! wat een muts! ze heeft een gratis bijrijdpaard(wat niet veel hebben) en dan wil ze nog niet luisteren naar de eigenaar omdat die instructrice het 'beter' weet en die op 'hoog' niveau rijd. als ik in de buurt zou wonen had ik haar wel willen vervangen Tong uitsteken
maar goed, ik vind idd ook dat je té aardig voor haar bent, gratis naar de lessen toe brengen en dan ook nog is die les betalen, en een gratis bijrijdpaard! jeetje!!!! maar goed, hartstikke aardig van je, dat wel!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:31

nelis schreef:
dus ik weet niet of dat in de buurt genoeg is!

heb je even ge-pb't (gaat een beetje off-topic anders Knipoog)

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:41

Ik kan me heel goed voorstellen dat lessen bij iemand waar je niet achter staat als ruiter niet prettig is. Maar als mij gevraagd werd bij een ander te lessen, dan zou ik dat zeker proberen, en dan niet 1 keer, maar vaker om te kijken of er echt verschil is en wat beter voelt/eruitziet. Dat kun je rustig van je bijrijder vragen. Mijn ervaring met het wisselen van instructeur is dat een eerste les perfect kan lijken, maar dat het na een paar lessen al snel af kan zwakken. Het gevoel moet goed blijven, dus zeker een maand proberen. Leg je bijrijder gewoon uit dat je wilt dat ze een aantal lessen bij een andere instructeur neemt, omdat jij die beter vindt. 1 les is niet genoeg om te oordelen en om verschil te merken, ook dit kun je haar vertellen. Mijn ervaring met springinstructeurs is dat deze vaak ook heel goed dressuurles kunnen geven, omdat dit toch de basis is van het springen. Ook voor de zijgangen, verruimen, overgangen e.d. zijn zij vaak prima geschikt. Balkenwerk op de grond kan je daar bij helpen. Dus misschien is zelfs het nemen van dressuurlessen bij je eigen springinstructeur wel een optie.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-02-04 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 15:41

ok

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:31

Moeilijke kwestie hoor, ik denk dat menig bijrijder staat te trappelen om op je paard te gaan rijden met deze voorwaarden.

Om dit soort situaties te voorkomen heb ik ook met mijn bijrijder afgesproken dat we van de dezelfde persoon les hebben.

Ik heb nu eenmaal in de week groepsles van een ander en nu al raken mijn paard (en ik) soms al in de war van een andere manier van instructie en hoe bepaalde problemen op te lossen. Als jouw paard bij jouw op een bepaalde manier moet rijden en bij haar weer op een andere manier dan snapt 'ie er over een tijdje helemaal niets meer van, ook al is die instructrice van haar heel erg goed, als het niet aansluit bij jouw rijstijl gaat het volgens mij nooit werken en dat moet reden genoeg zijn voor haar andere instructie te zoeken die wel bij jouw rijstijl past.
Misschien als je het zo uitlegt kraak je haar instructrice niet helemaal af, maar is het wel duidelijk dat het zo niet verder kan gaan.

Yavanna

Berichten: 2644
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:38

Mijn hemel, wat ben jij goed voor je bijrijdster zeg. Wij hebben ook een verzorgpony, en we hebben met haar eigenaar afgesproken dat zij heel duidelijk tegen ons zegt wat ze wel en niet wil. Het is háár pony, en ZIJ bepaald wat er gebeurd, niet ik. Als jij je niet fijn voelt op je paard, doordat zij er spanning in rijdt, en ze wilt het niet veranderen, dan moet je stoppen. Anders ga je op een andere manier naar haar manier van rijden kijken ,en je groen en geel ergeren, waardoor er weer irritaties ontstaan, en je straks heftige ruzie hebt. En dat zou toch zonde zijn. Je ergert je nu al verschrikkelijk aan haar manier van rijden, tenminste, dat maak ik op uit je verhaal, en dat wordt dan alleen maar erger. Succes met je paard en je dilemma. Volg je hart en je verstand op een gezonde manier OK dan!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 20:05

ergeren is misschien niet het goede woord maar ik merk gewoon dat ik heel veel moeite moet doen met mijn beestje om hem ontspannen te krijgen terwijl dat eerst niet zo was
medische gedeelte heb ik al uitgesloten want de fysio is bij hem geweest en de tandarts ook

merk gewoon heel erg aan mezelf dat ik hier van baal
want je vind tegenwoordig niet zo 1 2 3 een bijrijder die voldoet aan mijn eisen
of ze zijn niet serieus
of willen geen lessen volgen
og raggen je paard af op het strand

ik ben gewoon heel serieus met mijn sport bezig dus ik wil ook een bijrijder met zón instelling
snappie?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:25

En hoe is het gegaan vandaag?