in welk land leven we ook alweer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

in welk land leven we ook alweer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 14:10

ik zit nu even in de bieb te bokken... komen er een paar buitenlanders binnen die konstant zitten te kletsen in hun eigen taal...
ten eerste dit is een bibliotheek en je hoort hier stil te zijn
ten 2e leven we toch echt in nederland en is dus de taal die hier gesproken wordt nederlands...
ben ik de enige die zich hier aan ergert en hie zo over denkt? als buitenlanders zo graag in nederland willen wonen... laten ze zich dan ook aanpassen en dus de taal spreken die hier gebruikelijk is.
blegh, dit moest ik ff kwijt Haha! Bloos

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:13

misschien een braaf briefje leggen bij hen dat er in een bibliotheek stilte wordt gevraagd. Haha!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:15

jah ik ken het, ik heb er geen probleem mee dat ze in Nederland wonen maar ze moeten zich dan idd wel aanpassen, Het valt me wel op dat ze altijd schreeuwen of iig hard met elkaar praten dat is echt heel erg irritant af en toe

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:19

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik weer eens in Londen zit voor werk en ik kom daar Nederlandse collega's tegen, dan praat ik gewoon Nederlands met ze. Tenzij we in een vergadering of ons in een groep bevinden.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 14:21

dat vind ik een heel ander princiepe... dan ben je daar voor je werk of je bent bijvoorbeeld op vakantie... deze mensen leven en wonen hier permanent. dan vind ik dat een heel ander verhaal

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:25

Ik vind ook dat wanneer zij hier willen wonen dat ze zich dan aan moeten passen en dus ook onze taal gebruiken tegen elkaar
Wat zij achter hun deur doen moeten ze zelf weten

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 14:26

het gaat (&*%#(&*^#$% nu al een kwartier zo! ze blijven maar kleppen... helaas ben ik veels te verlegen om er dan iets van te gaan zeggen... maar ja, ik ben toch al uitgebokt. ga zo lekker weg Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:28

Ik ben voor zo veel mogelijk nederlands spreken... maar 'buitenlanders' hoeven niet altijd nederlands te spreken... voorbeeldje: een handelsdelegatie die in de bib wat komt op zoeken, of een gezin dat pas net in nl is...

maar ik irriteer me er als ik in rotterdam in de tram ook vaak aan dat mensen die volgnes mij wel nederlands kunnen spreken het niet doen...

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:30

Ik vind t ook altijd zo irritant als ze gaan klagen dat t hier altijd zo koud en nat is. Boos! En dat t in t land waar ze vandaan komen, veel beter weer is.
Dan denk ik ga dan lekker terug als t hier zo slecht is!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 14:31

*grinnik* er komen vele frustraties los door dit topic Haha!
ze zijn nu stil, gelukkig, maar mijn tegoed is toch nog maar 3 minuten Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 14:32

hmm, had niet moeten zeggen dat ze stil waren, ze beginnen spontaan weer te kleppen Scheve mond Tong uitsteken Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:33

Straks gaan we ook nog zeggen dat het accent dat ze hebben als ze Nederlands praten zo irritant is, en dat ze daar ook nog wat aan moeten doen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:33

Maar zegggen ze daar in de bieb niks van? Verward
Als wij vroeger zaten te kleppen in de bieb kwam er meteen zo'n strenge juffrouw klagen dat we stil moesten zijn en er anders werden uitgezet. Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:34

Ik heb daar ook zo'n hekel aan. Boos! Maar zeg er nou niks van want dan kan je lachen Stoom uit je oren

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:36

Ik vraag me idd ook weleens af in welk land ik nou ook alweer woon.

Laatst liep ik met mijn moeder in een winkelcentrum in Rotterdam.

Ik heb haar toen voorgesteld om de volgende keer gezellig in NEDERLAND te gaan winkelen Haha!.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:36

Tindra schreef:
Laatst liep ik met mijn moeder in een winkelcentrum in Rotterdam.

Ik heb haar toen voorgesteld om de volgende keer gezellig in NEDERLAND te gaan winkelen Haha!.

Dat was zeker Zuidplein? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:37

samantha23 schreef:
Ik vind t ook altijd zo irritant als ze gaan klagen dat t hier altijd zo koud en nat is. (


Klaag ik ook altijd over maar helaas kom ik hier vandaan en kan niet terug naar een warm land.
Net als mensen waarvan de (voor) ouders hier zijn komen wonen en dus gewoon geen keus heben omdat ze ook hier geboren zijn net als ik Knipoog

Wij hebben trouwens in Japan gewoond en gewerkt en daar spraken we tegen elkaar ook gewoon Nederlands, een privégesprek is privé en daar hoeft niemand anders naar te luisteren, ook niet in een openbare gelegenheid

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:38

Ja maar dat is anders Illindra, ik klaag ook altijd dat t hier koud is en regent. Haha! Maar die mensen lopen ook te klagen, en dat t waar ze vandaan komen zo mooi weer is altijd. Dat is toch vreemd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:56

bij alles wat je zegt ben je rascist,valt mee dat het hier allang stil is.Wij hebben dierenrecht organisaties maar ritueel slachten mag wel dat hoort bij hun geloof.Er worden containers in de stad geplaats voor het slachtafval in te gooien .Gratis! de boeren moeten extra betalen voor het verwerken van slachtafval.Snap jij het snap ik het.Ik zal nog altijd niet stemmen voor het vlaams blok ,maar ik begin begrip te krijgen voor mensen die het wel doen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:48

Jennygirl schreef:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik weer eens in Londen zit voor werk en ik kom daar Nederlandse collega's tegen, dan praat ik gewoon Nederlands met ze. Tenzij we in een vergadering of ons in een groep bevinden.


Niet te vergelijken en dat weet je ook wel. bovendien met je dan niet allochtoon. Zij wonen hier ook nog eens permanent.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:50

samantha23"]
[quote="Tindra schreef:
Laatst liep ik met mijn moeder in een winkelcentrum in Rotterdam.

Ik heb haar toen voorgesteld om de volgende keer gezellig in NEDERLAND te gaan winkelen Haha!.

Dat was zeker Zuidplein? Haha!
[/quote]

Precies ja Haha!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:52

silvana schreef:
Ik zal nog altijd niet stemmen voor het vlaams blok ,maar ik begin begrip te krijgen voor mensen die het wel doen.


Nederland word sowieso al rechtser,sinds die Pim Fortuin zijn iedereens ogen geopend.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:55

Ach, ik vind het wel begrijpelijk. Als ik in de metro sta met mijn vriend zou ik ook wel eens willen dat we een taal spraken die ander mensen niet kunnen verstaan. Kun je lekker doorgaan met je genante gespreksonderwerpen.

Ik vind het bij tijd en wijle irritant als allochtonen met elkaar in hun moedertaal spreken. Het geeft zo snel het gevoel dat je soort van buitengesloten wordt, of dat ze het over jou hebben. Maar tegelijkertijd besef ik me dan ook altijd meteen dat dat erg kinderachtig is om te denken en dat het onterecht achterdochtig is.

En als je je al ergert aan het zien van allochtonen in een winkelstraat, dan wens ik veel sterkte toe in de rest van je leven, want zo is Nederland nu eenmaal en dat zal niet minder worden.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:57

Ik vind het hinderlijk als ze hun eigen taal blijven spreken, dan komt het soms net over als ze over je staan te roddelen.
Maar vooral als ze ff later na je toekomen en dan opeens doodleuk wel Nederlands kunnen praten en als ze iets niet aanstaat "opeens" geen Nederlands meer kunnen spreken. Boos!
Maar goed, ik scheer ze ook niet allemaal over een kam hoor.
Ik werk nl. in een achterstandswijk en kom dit nl. regelmatig tegen.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:02

samantha23 schreef:
Ik vind t ook altijd zo irritant als ze gaan klagen dat t hier altijd zo koud en nat is. Boos! En dat t in t land waar ze vandaan komen, veel beter weer is.
Dan denk ik ga dan lekker terug als t hier zo slecht is!


Wij klagen zelf ook non stop over het weer, dus wat dat betreft zijn ze prima geïntegreerd.

Bovendien: laat ze lekker in hun taal spreken als ze onderling zijn.. Je kunt je beter druk maken om belangrijkere dingen !

Als het gaat om stilte in de bieb, moeten die mensen van de bieb er wat van zeggen, en niet alleen tegen hun..

Hier wonen genoeg Polen, als die ergens binnenkomen en Pools aan het praten zijn en aan het lachen en dergelijke: ja en???
Als ik zou emigreren naar een ander land, en in mijn straat wonen Nederlanders, ga ik toch ook geen Spaans (bijvoorbeeld) tegen hen praten omdat dat onder 'integratie' valt???
Integratie houdt in dat ze Nederlands kunnen spreken, en niet dat ze onder hun geen Marokkaans meer mogen praten omdat ze toevallig op NL grondsgebied lopen. Dat is te belachelijk voor woorden... Iemand verbieden een andere taal te spreken met mensen die die taal ook spreken.. In dat geval..schaffen we maar meteen alle dialecten af? Verward

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, YandexBot en 147 bezoekers