Ridderkerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 10:39

wie staat er op de manege in ridderkerk aan de pramendijk nummer 170???
ik wil graag weten hoe het daar is, want ik heb daar binnenkort namelijk wedstrijd..alvast bedankt.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:13

Bedoel je Waalzicht??
Ik vind het er persoonlijk niet uit zien.. Maar ik ben ook meer van de recht brede paden en stallen met houten planken(en open bovenkant) En geen stoffige bak met een lage bakrand...

Ik heb wel eens een "verhaal"gehoord dat de bak gespoten was en er een paard languit was gegaan door een modderpoel Scheve mond

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:21

pruimendijk bedoel je.
dat is inderdaad manege waalzicht, waar ik als basisbacterie in de ponylessen heb gehobbeld.
Over hoe de paarden erbij staan en hoe ze verzorgt worden ben ik het niet zo mee eens, maar daar heb jij geen last van. Met een wedstrijd zorgen ze trouwens denk ik wel dat de paarden er redelijk bij staan.
Ik vind het wel een zootje daar op het erf. Of dat nu nog zo is weet ik niet, ik woon er zeer dichtbij (en jij moet hoogstwaarschijnlijk door onze straat heen met de trailer Haha!), maar ga die richting maar weinig op.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:43

Manege Waalzicht is voor mijn een ding: VARKENSSTAL.
Je kan er gewoon je wedstrijdje rijden, geef het geen eten van hun(hooi) en neem je eigen water mee. Want de kraan word regelmatig afgesloten. De paarden zijn veelal afkomstig van de slacht, dus als ze maar goedkoop zijn en een half jaartje mee gaan is het oke, alles wat langer is is meegnomen. Heel vroeger toen ik er kwam was het net een manege geworden, met 10 manege paardjes en pony,s TOEN was alles nogwel oke maar de nu, ik zou voor geen goud mijn paard daar neeer zetten. Ik snap trouwens niet dat er niets gedaan aan kan worden, na mij idee had het 15 jaar geleden al moeten sluiten. Maar dit is geheel mijn mening. En ik kan nog wel even zo doorgaan, heb helaas geen positief nieuws erover te melden.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 13:57

ja, het is inderdaad manege waalzicht, en wat voor bakken hebben ze daar dan? kan je ook in een binnenbak losrijden ja tog? dat het een zooitje is op die manege maakt me niet zoveel uit, ten eerste heb ik er zelf geen last van en waar ik nu sta is het ook niet bepaald netjes *LOL*

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:14

Er is 1 binnenbak en 1 buitenbak...

En ik dacht ik hou mn antwoord netjes

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:18

xcynthiax schreef:
ja, het is inderdaad manege waalzicht, en wat voor bakken hebben ze daar dan? kan je ook in een binnenbak losrijden ja tog? dat het een zooitje is op die manege maakt me niet zoveel uit, ten eerste heb ik er zelf geen last van en waar ik nu sta is het ook niet bepaald netjes *LOL*



Heb je het daar weleens goed bekenen? Haha!
ze hebben daar geen lage bakrand, Bloos maar dat is de hoeveel troep die in de bak gegooit word. O laat ik maar stoppen over Waalzicht want ik kan me er zo over opwinden

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:38

Heeeej daar ga ik in maart starten, heb er jaren geleden les gegeven (misschien heeft een van jullie wel eens een lesje van mij gehad Verward ) op zaterdag. T was daar idd een zooitje en zo te lezen is het nog niks veranderd Haha! . Hebben de bakkertjes het nog in beheer of hebben die al de pijp aan maarten gegeven?
Paarden waren regelmatig kreupel (oa door idd het hooi en stalverzorging). Maar ondanks de slechte accomodatie heb ik het met mn lesklanten altijd super naar mn zin gehad *LOL* en heb geprobeerd de paarden te sparen zodat ze langer meekonden, of het gewaardeerd werd????
Ben benieuwd hoe het er nu uitziet en of er nog paarden staan uit mijn tijd daar (dacht 1998-2000 als ik me goed herinner).

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:42

mmm, neem ook je eigen eten en drinken maar mee...
het is lang geleden dat ik er geweest ben maar de kantine vond ik ook niet al te fris.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:19

Dandy schreef:
mmm, neem ook je eigen eten en drinken maar mee...
het is lang geleden dat ik er geweest ben maar de kantine vond ik ook niet al te fris.


Ach ik leef nog steeds en heb nooit enge ziektes opgelopen daar dus dat zal wel meevallen, moet de eerste kantine nog tegenkomen die aan de hygiƫne normen voldoet, hihiii (lees loslopende honden in de keuken).

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:31

bakkertjes leven nog.
de dierenbescherming is al vaak genoeg langs geweest, maar om zoiets echt te kunnen sluiten, moeten de paarden echt op sterven na dood zijn.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 01:45

Heb je soms 15 februari wedstrijd had me ook opgegeven, maar mijn vader wou niet meer dan 1 keer per maand rijden. Dus heb het al begin januari weer afgemeld. Aangezien ik dan liever naar Papendrecht ging (is nog dichterbij ook). Heb wel 7 maart wedstrijd bij Ridderkerk Reyerbos (en nu hopen dat hij minder dwars is).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:01

nee in maart, de 14e..... ben benieuwd hoe het er nu uitziet...

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:08

Marcella schreef:
Heb je soms 15 februari wedstrijd had me ook opgegeven, maar mijn vader wou niet meer dan 1 keer per maand rijden. Dus heb het al begin januari weer afgemeld. Aangezien ik dan liever naar Papendrecht ging (is nog dichterbij ook). Heb wel 7 maart wedstrijd bij Ridderkerk Reyerbos (en nu hopen dat hij minder dwars is).

Daar sta ik op stal en dan ben ik ook aanwezig! Dus misschien kunnen we een korte meeting houden Knipoog Staan trouwens nog een paar bokkers!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:01

miesie"]
[quote="Marcella schreef:
Heb je soms 15 februari wedstrijd had me ook opgegeven, maar mijn vader wou niet meer dan 1 keer per maand rijden. Dus heb het al begin januari weer afgemeld. Aangezien ik dan liever naar Papendrecht ging (is nog dichterbij ook). Heb wel 7 maart wedstrijd bij Ridderkerk Reyerbos (en nu hopen dat hij minder dwars is).

Daar sta ik op stal en dan ben ik ook aanwezig! Dus misschien kunnen we een korte meeting houden Knipoog Staan trouwens nog een paar bokkers!
[/quote]

Misschien zie ik je dan wel.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:08

xcynthiax schreef:
wie staat er op de manege in ridderkerk aan de pramendijk nummer 170???
ik wil graag weten hoe het daar is, want ik heb daar binnenkort namelijk wedstrijd..alvast bedankt.

ikke Haha! ik pb je wel even

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:37

ik sta ook op reyerbos ik ben er ook 7 maart

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:17

Donna1 schreef:
ik sta ook op reyerbos ik ben er ook 7 maart


Goh misschien wordt het nog een bokt meeting. Haha!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:21

ja inderdaad wie weet mel20 en Gijs staan ook bij ons

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:10

en ik ben der en punky of hoe heet ze innieminie misschien sharir Lachen:D

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:26

ieniemienie Haha!

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:20

Manege waalzicht.. het is een RAMP.. De buitenbak is altijd een zwembad, je mag een kwartier losrijden en dan moet je het maar uitzoeken, Ik zou als ik binne kom mijn Cap mar op doen voor eigen veiligheid het dak stort daar bijna in.. en de kantine zou ik vermijden het staat der zo blauw van de sigarette rook dat je je eigen voeten niet eens meer kan zien..!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 08:28

Sorry maar dat kwartiertje losrijden en daarna maar uitzoeken wat je doet is bij heel veel maneges hoor, en bij binnenkomen moet je zowizo je cap al op je hoofd hebben dus je reactie slaat als een tang op een drumstel.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:18

Nou ik weet niet maar als je moet gaan betalen voor je wedstrijd of gewoon even naar de andere wil kijken hoe ze het doen ga je toch niet je cap op doen of wel soms... Dat zou ik daar wel doen.. Die manege moest al 2x bijna weg. Wij zijn zelfs met de manege gaan kijken of der nog paarden tussen stonden die we over konden memen.. ik weet niet hoe je op de hoogste ben maar ze zijn al door meerdere mensen aangeklaagt bij de dierenbescherming.. Nou dat vink niet echt een goede zaak.. Maar bij de meeste maneges zit ook nog een buitenbak waar je evenueel in kan rijden.. nou dat kan daar al niet want dat is gewoon een Zwembad.... Ik heb der zelf een aantal jaar een pony verzorgt dus ik weet heus wel waar ik het over heb..!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:06

MsMarit schreef:
Ik heb der zelf een aantal jaar een pony verzorgt dus ik weet heus wel waar ik het over heb..!!!!


En ik heb er gewerkt... dus weet echt wel hoe het er daar aan toegaat.