Rawhide in Herentals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Rawhide in Herentals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:56

Hey iedereen,

Heeft iemand van de Belgjes (of anderen, kan natuurlijk ook) ervaring met westernmanège Rawhide in Herentals?? Ik ga namelijk binnekort daar normaal rijden met mijn ex-draver (jaja, rare combinatie maar het kan)... We beginnen allebei nog maar met onze eerste les western, hoe gaat dat in z'n werk? Ben al wel eens een paar keer gaan kijken maar nog nooit zelf gedaan. Zijn er speciale dingen waar je op moet letten? En doe je ook een rijbroek aan met chaps of kan een gewone jeans nu ook?
Ben een maagd in het westernrijden Schijnheilig

Groetjes,
Dorien

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:57

Zou je Belgje even kunen vragen die staat met haar paardje daar op stal

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 23:00

Oké bedankt

belgje
Berichten: 184
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: (antwerpen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:10

heb een pb gestuurd

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:49

hey ik ken de rawhide ook! ben er al lang niet meer geweest. staat de sam daar nog? dat is een arabisch schimmel ruintje. ik rij een beetje verder op de gipsy horses ranch.

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 09:07

Waar is dat die gipsy horses ranch? Ook in de buurt? En is die ook goed? Want ik ken eigelijk maar 1 westernmanège in de buurt...

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:09

die is in oosterwijk,westerlo pakt tussen de 5 en 10 minuten rijden van de rawhide. ze geven lessen in western riding, barrel race, roping, trick riding enz. ze hebben ook een website www.gipsyhorses.com verder is er ook nog de dukes ranch alle ja de nieuwe naam is diamond stables en die is in heultje westerlo ook die hebben een site. in meerhout is er dan nog de far west en in herentals trefpunt ranch, mick's ranch en anja's ranch western gelegenheden genoeg dus!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:24

is niet raar hoor met een draver westernrijden wordt veel gedaan, succes

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:48

Kokopelli schreef:
is niet raar hoor met een draver westernrijden wordt veel gedaan, succes


Dat klopt ik heb ook 3.5 jaar western en wedstrijden gereden met mijn dravertje x new-forrest. OK dan! *LOL* [/url]

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:54

Ik ben er trouwens weesten kijken naar Ann Poels, voor mijn paardje in training te zetten daar.
Zij kan netjes rijden hoor!! Zag er allemaal netjes uit, ik heb ook de les gezien, maar daar heb ik niet zo opgelet werd ook niet gegeven door Ann zelf.

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:07

en zijn dat dan dravers geweest die echt meegedaan hebben met de races?? Want de mijne is nog redelijk 'draf-gericht' maar ik weet dat als ik kan gaan lessen, het ons wel lukt. Nu kan ik alleen maar buiten tochtjes doen en we leren er niks van!

Ik ben van Meerhout dus ik ken de Far West maar bij mijn weten is het toch niet de ideale westernmanège... Het is meer zo een western ingerichte plaats met manègeponies. Kvind het zelf ook zielig hoe de paarden er staan, op kleine stukken zonder gras, kvind het er niet ordelijk enzo... maar kom, met zagen geraak je nergens Lachen
Ik zal eens een kijkje nemen op die site van gipsy horses..
In het weekend zullen we hier en daar eens een kijkje gaan nemen.
Hopelijk zien ze het zitten met mijne knol Lachen

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:15

ja de draver die ik ken heeft echt gekoerst. Eerst ging ze dressur rijden met hem is is ze tot de L2 met hem gekomen. Toen raakte ze besmed met het westernvirus en heeft ze tot wedstrijd nivo met hem gereden ze gaf zelfs demo's op de koersbaan om te laten zien hoe veelzijdig een draver is. Een sliding stop ZONDER hoofdstel op de baan

Later werd hij ingezet als lespaaard, het was een aparte beetje nukkig af en toe maar hij heeft heel wat mensen wat geleerd

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:19

Fantastisch, dat geeft me nog extra de moed om ermee door te gaan!

Utan
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:30

Genial schreef:
Want ik ken eigelijk maar 1 westernmanège in de buurt...


Ik weet het niet zeker maar is er in Balen (keiheuvel?) ook geen westernmanege?

Jeanette14
Berichten: 13
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:35

heb met de Rawhide Ranch heel goede ervaringen. Zou geen betere weten zeker niet in Nederland , heel allround gericht.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:13

Ik weet niet hoever je woont van herentals en Antwerpen maar op deze site staan een boel trainingsstallen rond Antwerpen. Brabo in Schilde schijnt ook heel goed te zijn, en wat dacht je van Walter van Aken??

http://users.skynet.be/sky52426/brpg/btrainers.html

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:23

Mja, ik woon in Meerhout (tussen Geel en Mol) dus om echt al rond Antwerpen te gaan zoeken, das al te ver.. Maar kga normaal eens in de Rawhide en in de Gipsy Horses kijken dit weekend. Weet iemand of er wat volk is van mijn leeftijd (rond 18) want ik de Gipsy Horses lijkt het of er enkel ouder volk is...

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 02:09

op de gipsy horses loopt veel jeugd rond. eigenlijk zo'n beetje van alles. kinderen tieners en volwassenen. de jeugd van uw leeftijd is een plezante groep die ook dikwijls samen op stap gaan en leuke dingen organiseren. de sfeer is er goed pakt bv een barrelrace les je moet ze eens horen roepen om elkaar aan te moedigen! maar t beste kan je dat met je eigen ogen ervaren. ik weet niet waar je vooral intresse in hebt maar dinsdags is t gewone basisles en westernles s'woensdags basisles en barrelrace en westernles donderdags basisles en westernles vrijdags basisles en westernles en roping zaterdags zijn er buitenritten kinder lessen eigenaarslessen en trick riding zondags buitenritten basis les en spelletjes lessen. deze worden gereden door zowel volwassenen als jeugd en word erg in gelachen. verder is er ook elke maand wel een wedstrijd of show te doen.

Genial

Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 20:06

Ik ga één van de volgende dagen eens kijken ginder. Ik had ze al een mailtje gestuurd en er wordt blijkbaar helemaal geen probleem van gemaakt dat ik met een draver zou komen. Over de jeugd had ik eerst wat schrik, op de foto's valt niet veel 'jeugd' (=18-19 jaar) te bekennen Lachen haha maar dat valt dan wel best mee blijkbaar. Ik laat nog iets weten als ik er geweest ben. Kgeloof dat het vandaag niet open is he!?

patriciah

Berichten: 932
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:52

beetje laat antwoord van mij maar ja idd maandag is sluitingsdag! nu is t wel zo dat in de vakantie's t s'maandags wel open is. ik ben benieuwd en hoop iets van je te horen!