Wilde hengst ontsnapt!! Belachelijk gedrag?!?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Wilde hengst ontsnapt!! Belachelijk gedrag?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 15:13

Maandag rijdt mijn instructrice Royal altijd en zo ook afgelopen maandag. Zij loopt de bak in met hem aan de hand, let 1 seconde niet op, Royal grijpt zijn kans en komt omhoog. Wilde hengst los in de bak met een merrie en een hele dominante ruin. Instructrice schrikt zich rot natuurlijk, die dacht dat het helemaal fout zou gaan.

Maar nu komt het belachelijke van het verhaal:

Hij gaat achter die merrie aan (logisch denk je) maar hij gaat alleen maar achter haar aan galopperen??? Geen poging gedaan om te dekken, alleen als een manegepaard er achteraan hobbelen. Dat was al vreemd.

Maar hij was nog niet gevangen te krijgen, hebben ze de merrie er uitgeloodst op een of andere manier, wat doet die griet op die ruin???? Te stom natuurlijk: Die stapt af!!!!!!! Ja hoor, twee paarden los.
Gaan die twee tegenover elkaar staan, is het enige wat Royal doet (nadat hij een klap tegen zijn borst kreeg van die ruin) is met zijn borst naar voren duwen tegen de borst van die ruin! Niet schoppen, niet agressief, alleen maar macho om te laten zien dat hij toch wel degene was die de vrouwtjes kon krijgen.
Ik heb (puberende) mannen dit wel eens zien doen, maar paarden nog nooit...... Iemand anders dit ooit gezien?

Ik moest er achteraf wel om lachen, ben blij dat hij zo reageert en niet agressief tegenover ruinen. Ik denk zelfs dat ik hem nog los kan gooien met een sociale ruin, maar probeer het maar niet uit. Mijn instructrice bevend mij bellen, bang dat ik boos zou worden omdat ze hem niet goed vast had, maar dat kan iedereen gebeuren, mij ook.
Het enige wat minder is, nu is zijn oog van zijn vorige avontuur weer aardig behaard, nu heeft ie een kale plek op zijn borst van die trap, dus dat wordt weer smeren, haha!


Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:17

ahaha nee ik heb nog nooit zoiets gehoord als die van mij loskomt dan gaat hij de meiden wel even van dicht bij bekijken!


gr

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:53

Ha ha, wat een verhaal!!! Tis me er wel een zeg!!!! Ik heb ff je profiel bekeken maar wel een onwijs knappe jongen!!!! *LOL*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:53

nou dat is dan weer een gelukje bij een ongelukje

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:56

Je schrikt je natuurlijk ongans, gelukkig dat het zo goed is afgelopen !!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:06

Maar goed dat hij zich niet agressief opstelt tegen over andere paarden,
Geluk bij een ongelukje, maar wel heel erg schrikken geblazen Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:16

Ik denk persoonlijk dat het een geduldig typje is Knipoog . Dat hij eerst kijkt of die ruin al impressed is, doordat hij die klap negeerd, en niets van bang blijkt... Als die ruin op zijn 'duwen' had gereageerd met nog een aanval, zou hij wel teruggeslagen hebben, denk ik.
Hij is gewoon ultrastoer, voelt zo'n klappie niet eens Knipoog
ff offtopic: zeker wel een mooi ventje dat je daar hebt, en netjes opgevoed

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:47

Clitia schreef:
Ik denk persoonlijk dat het een geduldig typje is Knipoog . Dat hij eerst kijkt of die ruin al impressed is, doordat hij die klap negeerd, en niets van bang blijkt... Als die ruin op zijn 'duwen' had gereageerd met nog een aanval, zou hij wel teruggeslagen hebben, denk ik.
Hij is gewoon ultrastoer, voelt zo'n klappie niet eens Knipoog
ff offtopic: zeker wel een mooi ventje dat je daar hebt, en netjes opgevoed


Die ruin heeft daarna weer uitgehaald een paar keer, maar misgeslagen. Ik denk dat ie het gewoon leuk vind. Beest is echt zo gek als een deur! Clown Verward


Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:40

He annous, Wat een verhaal weer zeg. Ik had het al gehoord van Dees. Die van jou is ook zo'n doos. Wat er is gebeurt stelde weinig voor maar als je de verhalen nu moet geloven, is die van jou LEVENSGEVAARLIJK. Maar goed dat wisten wij natuurlijk al lang.
Ik heb trouwens Dinsdag les van Dees.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 13:23

Marlinde schreef:
He annous, Wat een verhaal weer zeg. Ik had het al gehoord van Dees. Die van jou is ook zo'n doos. Wat er is gebeurt stelde weinig voor maar als je de verhalen nu moet geloven, is die van jou LEVENSGEVAARLIJK. Maar goed dat wisten wij natuurlijk al lang.
Ik heb trouwens Dinsdag les van Dees.


Ja, het verhaal was zo aangedikt dat er volgens mensen twee hengsten los waren die elkaar kapot hebben geslagen, Ben benieuwd hoe het verhaal zich over een paar dagen ontwikkeld heeft! haha

Wat leuk dat je dinsdag les hebt. Hoe laat? misschien kan ik met Dees meekomen als ik niet hoef te werken, lijkt me wel leuk!

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:53

Ik heb om half 7 les, gezellig hoor als je mee komt.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 13:58

Ja! Dat moet lukken! Ik ben volgens mij om 5 uur klaar met werken. Ik heb daarna om 8 uur les van Dees

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:54

Ik heb met dees afgesproken dat ik haar zou ophalen thuis om 6 uur, omdat zij niet weet waar het is, maar als jij met haar meerijdt dat kan ik wel rechtstreeks gaan en zie ik jullie op stal. Is dat een idee.Laat maar even weten.

Narigheid overkomt je, maar lijden is een keuze!!!

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:54

Ik zie dat je paard ook van Darco is, ik heb een half broertje! Denk gewoon dat Darco's gewoon een goed karakter hebben, mijn knollie is ook zo sociaal en aardig naar anderen. Toch is mijn paard de baas maar ook zonder het gevecht aan te gaan. En dat terwijl hij wel de kleinste is van de ruinen.

Sprakeloos

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:35

pff wat een drama jah k heb in je profiel gekeken ut is wel een cool beestje

<3

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:11

wat een wijs beest zeg..
lekker stoer gedragen en verder niets doen Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, JeRekers, Mark0919, SunnyHorse en 42 bezoekers