Ongeluk gehad op de A12

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Ongeluk gehad op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 07:02

Afgelopen maandag heb ik een ongeluk gehad op de A12 richting Arnhem toen ik naar huis reed van m'n werk. Een automobilist van GTI Vitel negeerde mij en drukte zijn auto mijn weghelft op. Gevolg was dat ik ben uitgeweken voor hem. Vervolgens raakte ik in een slip en ben naar de linkerkant van de weg geslipt. Daar probeerde ik mijn auto nog te corrigeren wat redelijk lukte, maar schoot vervolgens naar de rechterkant van de weg en boorde met 120 km/u in een vrachtwagen. Via de tank van de vrachtwagen ben ik vervolgens weer terug de weg op geslingerd. De achterkant van m'n auto brak daardoor uit en ik ben achterstevoren in de vangrail beland. De veroorzaker van het geheel is netjes om mij heengereden en is er als een haas vandoor gegaan. Gelukkig heeft de vrachtwagenchaffeur alles gezien en wordt het nu dus een klopjacht naar de dader. Helaas hebben we beiden geen kentekenplaat kunnen zien, maar wel dat het om een witte Opel Astra ging van GTI Vitel die richting Arnhem ging. Godzijdank heb ik nergens, maar dan ook echt nergens verwondingen. Enige dat ik heb is spierpijn en wat blauwe plekken. M'n auto echter is total loss Boos!
Er zijn een paar foto's gemaakt van de schade waarop goed zichtbaar is hoeveel van de klap door de auto is geabsorbeerd. Het ongeluk heeft wel grootste gevolgen op mij in psychologisch opzicht. Het zweet staat me nu in de handen als ik de weg op ga en ik ben als de dood in kleine auto's. Ik besef mij nu volledig hoe belangrijk het is om metaal om je heen te hebben. Je maakt dan tenminste nog een kans het na te vertellen. Daarbij heb ik ook vreselijk veel mazzel gehad dat ik niet iets eerder of iets later in de vrachtwagen ben gedoken. Was ik eerder geweest, was ik er voor terecht gekomen en was ik op m'n zij de berm ingelanceerd. Gevolg is dat je auto dan over de kop gaat. Als ik later was geweest, was ik onder de trailer terecht gekomen en was de combinatie met deze klap gaan scharen. In dat geval had ik waarschijnlijk het journaal wel gehaald. M'n vriendin en schoonmoeder zijn me komen ophalen en ik was maar wat blij dat ik m'n vriendin gewoon nog kon omhelzen. Heb haar nog nooit zo stevig tegen me aangeklampt als toen.
Ander probleem dat ik nu dus goed kan merken na het ongeluk is dat ik door de pijn en stijfheid ook snel moe ben. Afgelopen woensdag heb ca. 40 min kunnen rijden, gisteren waren dat er nog maar 20. Elke inspanning is gewoon vermoeiend en pijnlijk. Ik probeer dus nu maar om het af te wisselen, dus even rijden, even rusten en daarna longeren. Op die manier hoop ik dat het snel beter wordt, want dit is geen doen zo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:12

Jeetje zeg! DAt moet ongelooflijk schrikken geweest zijn. Ik begrijp dat je er goed vanaf bent gekomen, maar het gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Ik hoop dat je gauw weer echt lekker met je paard aan de slag kunt.

Sterkte!

Judith

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:25

Waar je heel goed signalen aan moet nemen is die moeheid. Hou in de gaten of dat blijft en hoe lang. Hou ook een dagboekje hierover bij om evt. later de schade te verhalen en ga bij ieder wissewasje naar de huisarts en laat het daar noteren.

Waarom? Omdat je misschien wel iets van een Whiplash kunt hebben opgelopen, geen uiterlijke verwondingen maar wel grote ellende in je leven. Om dat te kunnen verhalen moet je goed je verloop laten vastleggen. En blijven zeuren. Had die vent maar moeten uitkijken. Je moeheid baart me wat zorgen vandaar dat ik het je toch even meegeef.

Sterkte.

'Paint' it 'Black'

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:31

alle mensen toen ik het verhaal las van je kreeg ik even kippenvel.
Ik moet er niet aan denken dat het mij overkomt of iemand anders maar a dat kom je vaak niet ver mee, want overal gebeurt het helaas..

Maar om je pijn pas wel op want als je wel van je paard valt ofzo...en het loopt slecht af dan ben je nog verder van huis.

Maar ik wens je veel sterkte en hopen dat het snel opknapt en overgaat.
Groetjes [***]

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:34

Goh wat heb jij een geluk gehad zeg!
Dit had ook anders af kunnen lopen,wat je zelf ook al zegt al had je iets eerder of iets later was geweest!
Ik wens je heel veel sterkte,doe absoluut rustig aan,en praat veel over deze gebeurtenis,want dit is iets wat je niet snel zal vergeten!
Praten praten en nog eens praten,echt hoor je moet het er uit gooien!
Sterkte en maar hopen dat ze de dader snel te pakken zullen hebben!
Liefs Lundi -xxxxxx-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:34

Ik ben het helemaal met Fasel eens.

Wat een ravage zeg! Ik ben blij dat je dit bericht zelf nog kan tiepen.
Er zitten wat rare rijders bij hoor, en die A12 is ook zo lekker breed (ik rij 'm bijna elke dag).

Heel veel sterkte.

:evaw:

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 07:41

Fasel, 'mooie' van alles is nog dat m'n chef zoiets heeft van. Je ziet er gezond uit, dus kom je ook gewoon werken terwijl ik heb aangegeven dat ik liever even tot rust wilde komen en volgende week dinsdag weer wilde beginnen. Daar hadden ze geen boodschap aan en hebben mij via mail en later per telefoon laten weten dat ze mij vandaag dus op kantoor verwachten. Later bleek dat ze mij donderdag al op kantoor hadden verwacht. Ik ben dus nu ook gewoon aan het werk en heb net een rit met een leenauto erop zitten van 115 km. Ik werk in Rotterdam, dus reken maar uit vanuit Arnhem.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:09

Weer een bewijs dat ik niet meer bij je in de auto ga Tong uitsteken

Geintje!! Gelukkig heb je er zelf weinig aan over gehouden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:17

godsallemachtig zeg, wat heb jij een "geluk" !!! Hoe vaak lopen dit soort ongelukken niet HEEL anders af..................
Doet je weer 'ns beseffen hoe nietig een mens eigenlijk is he.....
Ja je hebt helemaal gelijk, een grote stevige auto is VEEL veiliger dan een rugzakje !!! Best belangrijk, helemaal als je vaak op de snelweg rijdt!!

Maar wat een klootzak is die baas van je zeg, tjezus.........kan me niet voorstellen dat zoiets bij ons in het bedrijf zou gebeuren, daar krijg je alle ruimte die je nodig hebt, EN TERECHT !!!!!!!!!
En als je je ziek meld ? dan krijg je zeker helemaal problemen.......

nou heel veel sterkte hoor!!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 08:19

Dat ziek melden zal ik waarschijnlijk snel genoeg merken. Ik heb me ziekgemeld voor dinsdag, woensdag en donderdag. Dat bericht zal ook bij hun terecht komen. Daarbij, het moet zowiezo gespecificeerd worden op de urenstaat die ze elke maand van mij ontvangen.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:20

WOW!! Je hebt wel ontzettend veel geluk gehad bij dit ongeluk!!!! Neem alsjeblieft een week vakantie op!! En uitrusten! Straks heb je we wat wat je niet kan zien als blauwe plek!! Doe voorzichtig en ontzettend veel sterkte!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:21

ik vind dat echt niet normaal van je baas. Zo'n ongeluk kan best grote psychische schade achterlaten. Het is helemaal niet zo'n gek idee om even een paar dagen te tijd te hebben om bij te komen.
Ik hoop dat je snel je angst overwint! En je weer beter gaat voelen.
En als dat niet zo is, is je veeleisende baas daar medeverantwoordelijk voor! (is mijn bescheiden mening).

Sterkte!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:28

Jeetje joh, gelukkig is dit goed afgelopen.
Wees maar heel blij dat je in een goede outo zat...
Heel veel sterkte, hoop dat je snel weer opknapt!!

XANTHA

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 08:33

Als dit zo blijft wil ik niet langer hier werken. Ik heb mij altijd voor 200% gegeven voor deze werkgever en op de manier waarop alles nu loopt, kan ik niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt. Ik kreeg zojuist een verhaal te horen dat men mij zelfs weg wil hebben. En dan te bedenken dat ik standaard overuren maakte voor deze werkgever. Elke dag ca. 10 uur werken en dan dit te horen krijgen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:36

Misschien zit er wel een veel lievere baas in arnhem... Ik zou iig maar eens rondkijken.
Hij mag wel zuinig zijn op zijn personeel.
Als ik hier rondloopt als een vaatdoek wordt er vaak door mijn baas gezegd, ga lekker naar huis joh. Dan merk je dat je gewaardeerd wordt.

Sterkte! en let op jezelf!

:evaw:

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 08:40

Als jij nog een baan weet voor een PHP developer/MySQL DBA dan houd ik me aanbevolen Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:45

Sjemig Arno, wat een verhaal.....
En niet te vergeten: wat een crash.
Tsja, wat is geluk ?
Als je op zo'n manier gelanceerd wordt, dan noem ik dat niet bepaald geluk
Maar aan de andere kant: het had inderdaad anders af kunnen lopen, het feit dat je nu zelf dit bericht getypt hebt is toch een klein vormpje van "geluk" Knipoog

Over het gedrag van je baas kan ik me ook behoorlijk boos maken Boos!
Zulke mensen verdienen jouw inzet niet.
Dan wordt het ook een principe-kwestie: je doet alles wat je kunt voor zo iemand, zet je voor 200% in, maar een beetje begrip en medeleven is blijkbaar teveel gevraagd.
Heel veel geven, en weinig nemen...... da's geen "eerlijke" verhouding
Ik zou ook behoorlijk teleursteld en verdrietig zijn.

Ben je al bij de huisarts geweest ?
Ik kan je aanraden om daar zeker even langs te gaan.
Voor jezelf (effe checken Knipoog ) maar ook om wat sterker te staan voor het geval je baas het hard tegen hard wil gaan spelen.

Ik wens je heel veel sterkte Ach gut

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:45

Ken je de ARBO....... even overleggen met je bedrijfsarts....... tis trouwens strafbaar wat je werkgever doet....... kan ie een fikse boete voor krijgen!! En geloof me daar is de Arbodienst niet kinderachtig mee....

Gewoon ziekmelden en elk contact van de werkgever registreren.....

Blij dat je het na hebt kunnen vertellen zeg! Ik deel zeker je mening over ijzer om je heen....... absoluut!

Nare situatie zit je........ denk aan jezelf!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:16

Het was idd flink schrikken. Helemaal als je een warrige verhaal aan de telefoon krijgt met hier en daar wat steekwoorden; ongeluk A12, vrachtwagen, spinnen, totall loss.... Ja dan schrik je wel even.

Ik heb gelijk alle beesten binnengezet alleen 1 wilde niet meewerken. En naar huisgereden en samen met mijn moeder arno opgehaald van de plek des onheils.

Het doorrijden van de veroorzaken is gewoon ronduit schofterig, over het gedrag van zijn baas maar niet te spreken. Zolang je je helemaal de pestpokke werkt steken ze 20 rozen in je reet, maar als je 1 keer een stapje terug wil doen, krijg je een trap na. Terwijl meneer de baas zelf niet al te lang geleden bij een auto ongeluk zijn schoonvader verloren heeft en 2 weken uit de roulatie is geweest. Boos!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:16

kan me voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken ben... en je werkgever is volgnes mij fout bezig, als in: je hebt ook nog een hoofd dat tot rust moet komen, ook al 'doet de rest van je lichaam het'

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:21

IMO doet de "rest van je lichaam" het helemaal niet. Ookal denkt meneer de chef dat. Je loopt zo krom als een hoepel en heel erg scheef en bij kleine inspanning heb je snel last van je spieren.

20 minuten paardrijden is een grote opgave, terwijl je ze net allebei weer tot je beschikking hebt en dacht lekker te kunnen gaan trainen. Scheve mond

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 09:23

mijn lijf werkt inderdaad niet mee. Ik heb nu dus ook constant last van m'n rug, als ik loop doet m'n knie pijn van de inspanning. Het trainen dat ik zo graag weer wilde doen is inderdaad niet mogelijk

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:24

Poeh zeg.... dat is niet niks allemaal.... Scheve mond

Mijn ouders zijn een paar jaar geleden vlak voor kerst van de weg gedrukt door een vrachtwagen en op de andere weghelft beland waar op dat moment godzijdank geen auto reed. Hun auto was total loss, zelf mankeerden ze niets. Wel zat de schrik er enorm in en dat heeft best een hele tijd geduurd voor dat over was. De angst bij passerende vrachtwagens is nog steeds aanwezig geloof ik...

Dus onderschat dit niet hoor.

Wat je werkgever jou flikt slaat werkelijk alles..... Boos!


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 09:28

Er loopt een project dat op 1 maart moet worden afgerond. Ik ben de spil van dat project. Marketing en Communicatie heeft een idee in de kop dat een website met CMS en DMS 1 maart in de lucht moet zijn. ICT (oftewel ik en een nieuwe collega die nog ingewerkt moet worden) moeten dat dan maar in de lucht zien te krijgen. Ik heb uren werk erin zitten en omdat m'n chef bang is voor gaas te gaan, moet ik gewoon doorgaan. Het enige dat hij nu belangrijk vindt is dat het project afgerond wordt, of ik dat nu doe in volle gezondheid of vanuit een ziekenhuisbed.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:29

Neem nou asjeblieft contact op met je arboarts.......... doe het nou! dan sta jij sterk!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje en 30 bezoekers