Neve gaat verhuizen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Neve gaat verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:35

Had je me 6 maanden geleden gevraagd of ik ooit afstand zou doen van mijn lievelingspaard [naam verwijderd], dan had ik je voor gek verklaard... maar dingen zijn veranderd.
[naam verwijderd] is niet geschikt om dressuurmatig op te rijden, van het rijden krijgt ze spierpijn en wordt ze ziek. Als ze niet gereden wordt, is ze niet ziek. Zo simpel is het eigenlijk. Ik heb paarden om op te rijden, ik kan/wil niet een paard houden waar ik nooit weer wat mee ga doen....

Om een lang verhaal kort te maken (joost mag weten hoeveel uren overpeinzen ik er op heb zitten deze week): [naam verwijderd] is beschikbaar voor een goed plekje. En ik heb het plekje gevonden, en dus gaat [naam verwijderd] verhuizen.

[naam verwijderd] gaat vlakbij de afsluitdijk wonen, in een boerderij staat haar nieuwe box. Ze hebben daar nog een paard waar de mensen wel op gaan rijden, en [naam verwijderd] zal dienen als gezelschapspaard. Haar baas is van beroep Boedistisch Genezer en doet veel aan reiki en allerlei mentale therapie. Haar nieuwe baasjes geloven in het wezen van het paard, en [naam verwijderd] zal alle ruimte krijgen om geheel ongedwongen en in alle rust haarzelf te zijn.

Het gezin heeft 3 kinderen van een jaar of 10-12, en 2 daarvan kijken vaak naar het andere paard om. Dat andere paard is niet geheel vertrouwd kwa omgang met kinderen, dat is een druk en onervaren paard (nu 3 maanden in hun bezit) van Jetset x Ulft. Ze zochten een paard waar hun lange maar jonge kinderen wat mee om kunnen spelen, poetsen, knuffelen, wandelen, en af en toe ook even zonder zadel een rondje op stappen door het weiland. Een braaf paard, eentje die niet zou trappen of bijten, eentje die niet overal voor wegspringt.
Te zijner tijd willen ze ook nog wel een veulentje erbij fokken, maar het gaat nu vooral om gezelschap voor het drukkere paard en als veilig speelpaard voor de kinderen. De vader van het gezin houdt zijn hele leven al paarden en geniet ervan om er wat mee te N-H-en op zijn eigen manier (join up enzo)
Ze hebben winterdags een ruime box beschikbaar, en zomers de hele dag 2 ha om te grazen, er wordt mooie kwaliteit hooi gevoerd en verder staan er lucerne-brokjes op het menu. En geen vliegjes op haar huid, daarzo bij de waddenzee.


Ik ben van binnen heel verdrietig dat ik haar weg doe. Ik zit voortdurend te bedenken of en hoe ik haar kan houden, maar ik weet dat dat slechts uitstel is van de beslissing. Vroeg of laat zal [naam verwijderd] ongelukkig zijn in het niets doen, en ik zal haar scheef gaan aankijken omdat ik graag wil rijden. Dit plekje is een hele goede voor haar. Het is er misschien niet heel mooi kwa entourage, maar er zal daar wel heel goed voor haar worden gezorgd door mensen die echt van paarden houden. Ik heb er vertrouwen in dat het daar goed gaat komen, dat ze nog een mooie tijd zal meemaken. Nu moet ik haar loslaten.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:38

Een dubbel bericht, Dees.

Fantastisch dat je een goede plek voor haar hebt gevonden maar toch verdrietig voor jou.
Je had zulke andere verwachtingen van Neve.
Sterkte meid!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:40

Ik ga helemaal mee met Fitz. Super dat je een plekje hebt gevonden, heel veel sterkte met afscheid nemen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:41

Moeilijke keuze, maar wel de juiste genomen Lachen. Ik denk dat ze het daar heel erg naar haar zin zal hebben!
Sterkte Ach gut

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:43

Denk dat het de juiste beslissing is.. Zal vast erg moeilijk zijn geweest, maar het klinkt erg goed..
Sterkte in iedergeval..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:45

Moeilijk, maar het klinkt als een superplek!
Ook redelijk dicht in de buurt of niet?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:45

Dus je hebt een goede plek voor Neve gevonden. Dat is fijn.
Afscheid nemen valt altijd zwaar. Maar nu kan ze blijven leven en kan ze een leuk leven hebben. Het klinkt in elk geval leuk voor haar.
Waarschijnlijk voor jullie allebei het beste.

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:47

Moeilijk maar het klinkt wel als een goed beslissing, waar die mensen heel gelukkig met Neve kunnen worden, en dat Neve gelukkig met hun kan worden Lachen
Maar is het nu nog jouw paard? Of heb je haar verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:48

Klinkt als een erg goed tehuis
Zal best moeilijk zijn om haar te laten gaan maar je weet dat ze het goed krijgt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:50

Heel moeilijk voor je,
maar wel een goede beslissing lijkt me zo!

Sterkte.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:53

Afscheid nemen is moeilijk, absoluut..
Maar zo te lezen heb je echt een super plekje voor haar gevonden, en krijgt ze het echt hartsikke goed daar!

veel sterkte.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:57

wat eeng geweldige oplossing. Ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt, maar voor Neve is het ideaal!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:57

fijn dat je er zo uitgekomen bent! Lachen

Amor Vincit Omnia

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:18

Idd een beetje dubbel zoals fitzroy al zegt, maar toch ontzettend fijn dat ze zo'n fijn plaatsje heeft gekregen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:19

Wat ontzettend dubbel Scheve mond
Aan de ene kant je verdriet omdat je haar moet missen, maar aan de andere kant lijkt het me dat je een perfect stekkie voor haar gevonden hebt.
Ik hoop dat je je verdriet een plaats kunt geven en er vrede mee kunt hebben.
Dit is het allerbeste wat je voor Neve kunt doen, ze zal je vast en zeker dankbaar zijn.
Veel sterkte Ach gut

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:33

Hoe heb je die mensen leren kennen??

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:32

Jee, moeilijk Dees!
Maar knap dat je de beslsiisng genomen hebt.

Heel veel sterkte, meer kan ik niet zeggen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:38

Jammer dat Neve niet de toekomst tegemoet gaat die je voor haar in gedachten had. Maar wel ontzettend fijn dat ze op deze manier nog van haar leven kan genieten en anderen gelukkig kan maken! Sterkte met wennen aan het idee, en ik hoop dat je haar binnenkort met een goed gevoel naar haar nieuwe adres kunt brengen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:38

Moeilijke maar eerlijke beslissing....Ik vind het erg knap van je..Zo te horen krijgt Neve het wel naar haar zin...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:51

Jeetje, wat moeilijk zeg... Heel veel sterkte... Ik denk wel dat je de juiste keuze voor Neve hebt gemaakt Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:12

Ach gut
Loslaten is moeilijk, maar probeer het vol vertrouwen te doen.
Wat je zegt: vroeg of laat zal ze ongelukkig worden van het niets doen en dat zou je hart pas echt hebben gebroken.
Veel sterkte... Ach gut

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:28

Jeetje.... Dit zal niet makkelijk geweest zijn voor je. Toch een goede beslissing denk ik.

Blijft ze officieel wel van jou?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:30

neefje Lovers super dat je zoiets fijns voor dr hebt gevonden maar dat betekent wel dat ze echt weg gaat... Heel veel sterkte met t loslaten van je knappe Neve

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:16

Inderdaad heel dubbel Scheve mond
Aan de ene kant heel moeilijk dat ze nu dan toch weggaat,
maar aan de andere kant, super dat je zo'n goed tehuis voor haar hebt gevonden!

Sterkte....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:19

Moeilijke beslissing, maar ik denk in jouw geval wel de beste.
Zo te horen gaat ze daar heel goed terechtkomen.

XANTHA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leukertje, LisanneMans, maj0, MarieAnne, rien10, vilheide en 36 bezoekers