'Conflict' met mn vriendje, wie helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

'Conflict' met mn vriendje, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:19

Vandaag kwam Martin Gaus bij ons op school (Academy voor trainingstechnieken en gedragsleer (honden dus)).

Ondanks dat hij niet op mijn lijstje van favo mensen stond vond ik zijn presentatie erg leuk en heb ik er veel op gestoken.

Het ging vooral over communicatie.
Over hoe je open staat voor anderen mensen enz.

Na een tijd kwamen we erop dat ja knikken, nee schudden en het tongen (jongen + meisje) van dingen van vroeger afstamden.

Hij vertelde dat het ja knikken kwam van een baby die borstvoeding wilde (tegen de borst aan duwen). Het nee schudden kwam van een baby die vol zat en dus niet meer wilde dringen. Die week met zijn hoofd af en daar kwam het nee schudden van.
Het 3e was het tongen. Vroeger (echt vroeger, toen er nog geen flesjes met aanmaakmelk bestonden), als de moeder niet genoeg melk in de borst had dan nam ze zelf wat voedsel in de mond en kauwde ze dat. Vervolgens gaf ze dit voorgekauwde voer via de mond door aan de baby. Dit is later uitgegroeid (geen idee hoe, niet over gehad) tot het tongen tussen een jongen meisje (en nog later tot meisje/meisje of jongen/jongen Knipoog ).

Ik vind het gigantisch logisch klinken (vooral dat ja en nee maar dat tongen kan ik ook goed inkomen) en denk ook zeker dat er een grote kern van waarheid in zit.
Toen ik het mijn vriend vertelde begon hij hard te lachen en geloofde er niets van.
Toen mijn vader het ja en nee verhaal geloofde geloofde mijn vriend dat ineens ook maar het tongen vinden ze bijde geen verband hebben met het tongen nu.

Op internet kan ik het niet vinden helaas maar ik ben er benieuwd wat jullie mening hier in is.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:24

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Om heel eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje als kul klinken. Het kan natuurlijk best, maar ik wil harde bewijzen voor ik zoiets geloof. Maar op zich is het wel een vermakelijk verhaal.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:27

Haha, ik vind het een groot onzinverhaal.
Mijn leraar Nederlands op de Havo had daar ook een handje van om overal een verklaring achter te zoeken. Roodkapje ging nl niet over een meisje met een rood kapje op.. Nee, dat ging over een meisje wat ongesteld werd..
Verward Tja..

Tongen is gewoon een sexuele handeling. Of zei Martin Gaus ook dat mannen zo graag aan borsten zitten omdat ze te lang aan de borst hebben gehangen als baby?

זכור

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:46

Op welke school zit je? Een vriendin van mij namelijk kreeg ook martin gaus op bezoek deze week geloof ik..

Nja, die theorie van Martin Gaus over dat tongen, haha ik geloof er niks van, hoe weet hij dat nou Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:50

Hmm.. ik weet het niet, hoor. Btw hij is toch deskundige op het gebied van hondengedrag? Haha!

* To Belg, or not to Belg *

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:51

nou ik vind het op zich wel logisch klinken hoor. eigenlijk niks mis mee Lachen
Vind het wel grappig!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:54

ik heb wel eens gehoord dat als een vrouw schrikt en zijn hand voor haar mond houdt dat dat een reactie is die stamt uit de prehistorie. vrouwen zouden op deze manier nonverbaal "gevaar" communiceren naar de mannen.

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:15

SuperPepeijn schreef:
ik heb wel eens gehoord dat als een vrouw schrikt en zijn hand voor haar mond houdt dat dat een reactie is die stamt uit de prehistorie. vrouwen zouden op deze manier nonverbaal "gevaar" communiceren naar de mannen.



bedoel je ook echt zijn hand?

Maareuhm wat een lachwekkende theorie, hier geloof ik echt niets van. Laat Martin zich maar met honden bezighouden. Kan me niet voorstellen namelijk dat íe dit verhaal daarna doortrok naar het tongelen van honden, dus waarom heeft zo'n vent het over tongen bij de mens?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:25

Haha, wat een filosoof is die Gaus toch. Ik geloof er niets van. Is er nergens een site waar je dit soort dingen op terug kan vinden?

Toos paardloos

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:31

Dat ja en nee schudden, daar kan ik me nog wel wat bij indenken.
Maar het tongen niet. Een jongen en een meisje zoenen toch niet om elkaar wat voeding bij te brengen? Schijnheilig

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:46

Eigenlijk weet ik niet goed wat ik hierbij moet denken Verward Klinkt logisch maar heb het idee dat het iets anders is gegaan zoals M.G. dat verteld Scheve mond
Alleen zou ik niet weten hoe anders Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:50

Hmmm vind het maar onzin!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:53

wat een broodje aap verhaal zeg haha

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:09

Whaha, tsja, als ik er nu overna denk klinkt het wel logisch Haha!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:12

Geloof er ook niets van, eigenlijk kan je alles logisch laten klinken, als je er maar de tijd voor neemt Knipoog

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:13

Het klopt anders wel hoor. Desmond Morris (bioloog) heeft er ook ooit over geschreven in het boek De aangeklede aap (is ook een serie docu's van op tv geweest). Is erg interessant, het gaat over het dier in dse mens. Moet het boek nog ergens hebben liggen. *Vraag zich wáár in hemelsnaam?*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:26

Toch is het waar hoor.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 04:10

Lovely schreef:
Toch is het waar hoor.

Zegt de kenner Schijnheilig

Ik vind het allemaal heel logisch klinken. Of het waar is? Geen idee. Heb er wel weer een weetje bij.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:19

Ik lig hier echt te rollebollen van het lachen. Is weer echt zo'n Gausactie Haha!. Tja, krijg je als je vlakbij zijn centrum woont en er naast gewerkt hebt Haha!

Ik zie bijzonder graag bewijzen die mijn lachen doen stoppen uiteraard.

'Paint' it 'Black'

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:30

Cathelijne schreef:
Het klopt anders wel hoor. Desmond Morris (bioloog) heeft er ook ooit over geschreven in het boek De aangeklede aap (is ook een serie docu's van op tv geweest). Is erg interessant, het gaat over het dier in dse mens. Moet het boek nog ergens hebben liggen. *Vraag zich wáár in hemelsnaam?*


Dat klopt, maar Desmond Morris staat ook onder grote kritiek. Inderdaad heel interessant. Sommige dingetjes kunnen best kloppen. Maar andere dingen zijn echt weer enorm overdreven onzin. Probleem is, dat niets bewezen kan worden.
Zo zegt Desmond Morris bijvoobeeld dat vrouwen hun lippen rood stiften omdat ze zo de opgezwollen schaamlippen tijdens een staat van opwinding nadoen. Nou ja!

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:39

Ja hoor, het zal wel. Weet je dat ze in sommige landen knikken en schudden precies omkeren? Schudden is ja en knikken is nee. Hoe is dat dan te verklaren? Of hebben die baby's daar een ander genetisch bepaald gedragspatroon Knipoog

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:04

MargaV schreef:
Zo zegt Desmond Morris bijvoobeeld dat vrouwen hun lippen rood stiften omdat ze zo de opgezwollen schaamlippen tijdens een staat van opwinding nadoen. Nou ja!

Bloos!
Ik gebruik geen lippenstift. Ben ik nu frigide of gewoon preuts? Haha!

זכור

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:22

emmatjuh schreef:
Dat ja en nee schudden, daar kan ik me nog wel wat bij indenken.
Maar het tongen niet. Een jongen en een meisje zoenen toch niet om elkaar wat voeding bij te brengen? Schijnheilig



mee eens *LOL*

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:36

jammer dat hij niet de bron van de verhalen vertelde. Misschien zit er wel een kern van waarheid in.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:33

emmatjuh schreef:
Dat ja en nee schudden, daar kan ik me nog wel wat bij indenken.
Maar het tongen niet. Een jongen en een meisje zoenen toch niet om elkaar wat voeding bij te brengen? Schijnheilig


Mijn vader noemt tongzoenen niet voor niks kropvoeieren Haha! Tong uitsteken

Ik geloof trouwens ook niks van die theorie. Pfoe, waarom moet overal toch wat achter gezocht worden Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Danseresje, Facebook, GoogleAdsense, IASCrawler, jasmijn16, JudithGigi, LiannePuthzy, Polarize en 124 bezoekers