zadelvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

zadelvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:13

heb m,n eerste beste eigen westernzadel vandaag binnengekregen,die ik wil gebruiken voor buitenritjes.
maar nu weet ik niet hoe je de singel vastmaakt(blond Blond )
dus eventuele instructies zijn welkom,ook over het rijden.
hoe moet dat b.v in draf kan je gewoon lichtrijden??

groetjes een westernleek

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:22

Was wel slim geweest als de zadelverkoper je dat even voor had gedaan Haha! Er is volgens mij wel ergens een site waar dat op staat maar ik kan er zo ff niet op komen, iemand anders?????

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:24

cornelie schreef:
Was wel slim geweest als de zadelverkoper je dat even voor had gedaan Haha! Er is volgens mij wel ergens een site waar dat op staat maar ik kan er zo ff niet op komen, iemand anders?????



heb hem via bokt gekocht Haha!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:34

Wat voor bevestiging heb je aan je zadel dan?

Over het lichtrijden, dat kan gewoon in een westernzadel hoor, dat doe ik ook bij het losrijden. Wel in de gaten houden dat je nu een knop voor je hebt in plaats van een ledige ruimte Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:42

ik zal ff een foto plaatsen komt ie:lukt niet Boos!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:44

aan een kant kan het met een gesp vastgemaakt worden, aan de kant waar je op stapt zit als het goed is een lage riem.
die doe je langs je paard van buiten (aan de kant van je paard ) naar je toe en weer naar binnen. eigenlijk wikkel je hem om je zadel ring en je singel gesp heen, als laatste doe je het vast maken door dat stangetje door dat gaatje te doen en dan door de bovenkant vlak bij de knop er door. zo zorg je ervoor dat je paard er geen last van heeft.
even benen strekken en om en om aan beide kanten opstappen. zo voorkom je dat de ene beugelriem langer wordt. (je kan ze er nl niet afhalen. grtjs point

Don Fuego!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:45

Afbeelding

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:49

goed zeg
dat flapje die je hier goed kunt zien, net onder de knop, daar moet als laatste je singelriem door.

Don Fuego!!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:50

mooi zadel trouwens, laat je paard er wel even aan wennen voordat je erge lange buitenritten gaat maken.

Don Fuego!!!


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 23:53

dank u ,dank u,ben er ook erg trots op!!
ja ik laat haar wel eerst wennen,we kunnen nog niet buitenrijden(ze is een beetje bang)
moet dus eerst geleerd worden,ik ga nu 1 keer in de week eerst met dit zadel rijden.
zal ze anders reageren denk je?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:55

ik heb net even je profiel bekeken , leuke haf!!!!!!!!
ik heb er ook een, sinds kort rijdt ik niet meer op een westernzadel maar op een torsion!~!!!! dat zit echt geweldig. ik heb een buitenrit gemaakt van 6 uur achter elkaar en geen zadel pijn!!!!!!!

Don Fuego!!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:57

het zou kunnen dat ze anders reageert, het is wat groter dan een dressuur zadel(als je dat eerst had) zorg ook voor een goed dik pad

Don Fuego!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 00:00

ik heb net even je profiel bekeken , leuke haf!!!!!!!!
ik heb er ook een

foto,s??

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:01

mmmmmmmm ikke niet zo goed zijn met pc's ,, ik zal het proberen

Don Fuego!!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:10

[img]D:\Bud & Mik\DSC00141.jpg[/img]

Don Fuego!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 00:10

niet gelukt,jammer!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:14

geen idee hoe dat moet.

Don Fuego!!!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:20

Vergeet niet dat je een westernzadel niet zo op de rug kan leggen!!!
Er moet een goede westernpad onder en geen shabrak!
Een westernzadel heeft nl geen kussens zoals een engels zadel.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:22

point schreef:
het zou kunnen dat ze anders reageert, het is wat groter dan een dressuur zadel(als je dat eerst had) zorg ook voor een goed dik pad



he peppy???
is al gemeld

Don Fuego!!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 00:25

ben dus nog op zoek naar een pad,iemand van jullie?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

point

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:30

ik alleen nog een dun zomerpad te koop, oftewel een blanket.

Don Fuego!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:35

Aha vandaar dat flapje. Ik maar denken dat ie kwijt was aan de andere kant. Bloos
Ik zet het zadel altijd vast met een zog westernknoop, geleerd van de vorige eigenaar van het zadel.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:38

point schreef:
even benen strekken en om en om aan beide kanten opstappen. zo voorkom je dat de ene beugelriem langer wordt. (je kan ze er nl niet afhalen. grtjs point


dat valt wel mee hoor bij een goede kwaliteit leer.. maar is wel veel beter voor de rug van je paard... ik lig altijd in een duek als ik iemand rechts laat opstijgen..of wel eens het koppie van een paard gezien waarbij alles aan de linkerkant wordt geaan..die kijkt dan echt zo van: wat doe jij daar? *LOL*

Voor de duidelijkheid... je hebt dus nig wel een singel nodig met 1 grote gesp aan beide aknt ( i.t.t engelse met 2 gespen) Het lange stuk leer aan de linker kant is je Tiestrap, daar kun je dus aansingelen

de stropdas knoop (westernknoop) is handig als je niet genoeg gaatjes hebt aan je tiestrap, maar lastig uit te leggen... Je haalt de strap van voor naar achter door de D ring en dan over het deel wat al aan de singel vastzit naar de andere knat van de ring en daar van achter naar voor door heen en dan de strap weer onder het deel door dat over het deel wat al an de singel vast zit.. snappie Verward

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:50

Ja, ik snap hem omdat deze mij toen voor is gedaan. Knipoog

Ik heb wel genoeg gaatjes om de singel strak te krijgen, maar heb het idee dat het lederen singel riem ( tie strap) Verward zo minder te lijden heeft. Maarja ik ben ook maar een leek hoor. Rijd wel op een westernzadel, maar heb er de ballen verstand van.Bloos

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:01

point"]
[quote="point schreef:
het zou kunnen dat ze anders reageert, het is wat groter dan een dressuur zadel(als je dat eerst had) zorg ook voor een goed dik pad



he peppy???
is al gemeld
[/quote]

Sorry hoor!!!
wist niet dat je kwaad werd Cool

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers