iemand helpen....jullie mening...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

iemand helpen....jullie mening...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:06

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw paard ben ik in contact gekomen met een man, met een heel verhaal erachter, die dus noodgedwongen een hoop van zijn paarden weg moest doen, mijn keus viel toen op 1 maar die was niet goed, liep achter heel moeilijk..
Ik kon dat paard toen kopen voor weinig, en als hij later goed liep nog een gedeelte betalen..Ik heb het toen niet gedaan omdat het dus een gok was en ik net een jaar dokteren achter de rug heb..

Ik heb inmiddels een ander paard gevonden..

Vandaag belt die man me op, hij heeft dat paard nog steeds, staat daar in slechte omstandigheden en komt zelden buiten. de man was heel emotioneel..
Hij vroeg of ik het paard toch wilde komen halen want hij is ervan overtuigd dat als het paard beweging krijgt dat hij opknapt..

Ik vind het heel sneu voor dat paard en wil eigenlijk heel graag helpen, maar ik heb een vergoeding gevraagd van 100 euro, all-in, dan heb ik gewoon mijn kosten eruit( vlas, kuilgras, voer, ontwormen, hoefsmid).

Ik ben helemaal niet zo een type wat geld wil hebben maar mijn man ziet het wat zakelijker, en die gaat dus niet voor niets een paard hier zetten van een ander, hij zegt ook, ik wil best helpen, maar dan moeten wel de kosten van vlas, voer ed. betaald worden..

Wat vinden jullie??

Gr. Clau


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:12

Het eerste wat in me opkomt:
Wil je dit paard graag, of ishet alleen uit medelijden voor het paard en/of de eigenaar ?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:14

Tja, als die man jou wil betalen voor de kosten van het onderhoud... waarom zou je het dan niet doen??? Je helpt er wel een paard mee.
Maar, kan je dan nu ook nog wel een ander paard kopen? Of is het zo dat zodra je dit paard neemt jij ook geen ander paard meer wil / kan kopen??

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:15

Ik zou het never nooit niet doen. Je weet nooit wat je op je erf haalt. mij te riskant . Heel jammer voor het paardje ik zie het ook niet graag op die manier maar hij zou in mijn ogen echt iemand anders moeten zoekn

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:17

Ik zou het ten eerste doen om dat paard te helpen...Het was echt een heel leuk paard en ik wil wel de moeite voor hem doen om hem een kans te geven, die hij nu niet krijgt..

Ik wil het paard niet houden want ik heb er 2 van mezelf..en daar ga ik er geen van opruimen..

Dat is juist het punt, die man wil het liefst niet betalen, hij heeft geen geld...Maar nu betaalt hij ook stallingskosten en dat zal iets meer zijn als 100 euro all-inn..
want waar kun je voor dat geld nog ergens een paard stallen..

Gr. Clau

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:20

wat jij doet vind ik een super oplossing eigenlijk..

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:24

Je moet doen wat jou het beste lijkt.
Ik zou zelf geen paard kopen dat niet goed loopt.
Voor het zelfde geld heeft dat paard Artrose of weet ik wat, en is die niet meer te helpen en zal die zo blijven lopen.

Het kost dan alleen maar geld,
Dus ik zou het zelf niet doen...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:25

Ik vind het ook een goed aanbod van je! Benieuwd of hij het doet!
Hoop dat het paard de kans krijgt.......

My imaginary friend thinks you have serious problems!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:26

Sorry, denk niet dat ik je helemaal gebrepen hebt... maar voor die 100 euro all-in koop je dat paard toch niet, maar stalt die man eigenlijk dat paard bij jou??? Of snap ik het nu niet Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:29

Als het paard bij jullie komt staan en jij gaat m rijden kan hij op zn minst betalen wat hij nu ook kwijt is aan het paard........... Op zn minst!! Jij gaat het paard beter maken waardoor het meer waard is en makkelijker verkoopbaar.........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:29

Ze vraagt 100 euro per maand aan die man en zij verzorgt hem dan.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:29

Persoonlijk zou ik het niet zo gauw doen. Die man denkt dat het paard opknapt. Als dit nu niet gebeurd dan is het wel behoorlijk sneu. Daar steek je toch geld en tijd in.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:30

ja, dan stalt die man het paard hier, hij stalt het nu ook ergens, maar daar worden zijn paarden slecht verzorgd, zelf is de man daar nooit, de paarden komen nooit buiten en dit beestje heeft zo hard beweging nodig om van zijn blessure af te komen. Hij is nu ook niet verkoopbaar, maar nu heeft hij geen kans om beter te worden, die kans heeft hij hier wel..

Maar die man vind die 100 euro te veel..

Dat is gewoon moeilijk want ik ban bang dat dat paardje dan het slachthuis eindigt, wie wil er nu een paard wat niet goed is..

Ik geloof er tenminste nog in...ik geloof gewoon dat hij goed kan komen en dan heeft hij ook de kans om een lief baasje te vinden..daar zal ik dan mijn uiterste best voor doen..

Gr. Clau

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:31

Je moet je natuurlijk niet emotioneel laten chanteren door die man............

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:34

Oh nog iets, Het paard is verder ook niet zadelmak, dus stel hij diet het en het paard komt goed, dan maak ik hem ook zadelmak en ga hem rijden..dus dat word dan ook gedaan....en dat allemaal voor 100 euro per maand..

Zelf dacht hij aan 50 euro...
Maar dan kost het mij geld...

Gr. Clau

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:35

Ik zou om m'n strepen blijven staan, anders zoekt hij maar wat anders.
Heb jij er verder tijd voor?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:36

Begrijp ik het nu goed dat het paard hem nu (veel) meer dan 100 euro in de maand kost ?
En dat hij jou geen 100 euro wil betalen, maar dat hij wel van je verwacht dat je het paard aandacht en training (= tijd en risico) gaat geven ?
Ik heb het idee dat er op je gevoel / geweten gespeeld wordt.......

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 16:36

gijsenkim schreef:
Je moet je natuurlijk niet emotioneel laten chanteren door die man............

Ja, ik weet het, ben te goed voor deze maatschappij....ik had nu al met een trailer op weg geweest, maar gelukkig heb ik manlief nog die wat nuchterder is..

Gr. Clau

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:37

Alleen al omdat hij 50 euro zei zou ik 150 euro zeggen........ Je gaat dus een paard die nu niet goed is voor die meneer zadelmak maken beter maken en dat allemaal voor 50 euris in de maand........ oja en daar moet je m ook nog van te vreten geven....... doe je dat niet dan is de kans erg groot dattie naar de slacht gaat...........

Hate to burst your bubble maar heb je enig idee wat africhtingsstallen aan prijzen vragen......... brengt hij zijn paard daarheen issie niet klaar hoor met 150 euro per maand.......

Ik vind dit geen nette meneer

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:39

Je moet er zeker geen geld op toe gaan leggen, net wat andere al zeggen, dat paard is alleenmaar meer waard straks.
Daarnaast, misschien ga jij je wel enorm hechten aan dat paard en dan zegt die man na een jaar dat je hem kan kopen maar dan voor dik geld, chanteerd hij je weer!!! Denk er dus maar heel goed over na!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:39

Kijk, al heb je nou geen paard, dan zou ik het een goed plan vinden, maar op deze manier? Ik weet het niet.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:46

Waarom koop je het paard niet als die straks toch meer waard is? Want je zegt dat je hem voor weinig kunt kopen, en als het dan allemaal wat beter gaat vraag je een verzorger die mee betaald???!!

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:51

Ik zou het niet doen. Wie zegt dat die man jou wel gaat betalen? Ik vind het risico te groot. Die man wordt er eigenlijk alleen maar beter van. Zijn paard knapt op van de blessure, wordt zadelmak gemaakt en bereden. Krijgt dus mooie bespiering en is veel beter verkoopbaar. Wat nu als er wel wat gebeurd met dat paard? Wie gaat dat betalen?


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:40

Ik heb zo eens de verschillende meningen gelezen en begrijp ze ook wel omdat alleen Claudia deze man kent en de anderen niet, dus denk ik ten eerste dat je niet kan zeggen dat de man niet klopt of dat Claudia zich emotioneel laat chanteren. Ik neem aan dat ze hier toch goed over nadenkt!
Ik begrijp dat je het paard gezien hebt en je het een heel leuk paard vindt!
Nou dat is dan al mooi meegenomen en je kunt natuurlijk ook afspreken dat je een half jaar het paard "opvangt" en dan b.v. een tussenoplossing vinden door 75 euro te vragen....
Jij kunt tenslotte beter oordelen hoe het met de situatie van betreffende man gesteld is. Jij kent hem en het paard, dus dan kun je toch al wat inschatten hoe deze man er voor staat!
Verder vind ik het ook heel goed van je dat je zo'n paard een kans wil geven...ik zou zeggen ga er een bepaalde periode, die je samen afspreekt, voor, dan weet je in ieder geval dat je geprobeerd hebt om het paard een kans te geven....Nu blijf je toch met het rotgevoel zitten....
Ben blij dat er juist mensen zijn als jij die dit kunnen doen, en ook de mogelijkheden bezitten om er een paard (tijdelijk) bij te nemen.
Wanneer je de keuze maakt, denk ik dat het belangrijk is om in die keuze het eerste voor het paard te kiezen (en de rest is dan toch meer bijzaak)!
Wat is er mis mee als je de mogelijkheid hebt om een paard wat in slechte omstandigheden verkeert, even op weg te helpen...
Ik vind dit juist bewonderingswaardig van je!!! OK dan!
Heel veel succes/sterkte met je keuze!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:10

Oscar schreef:
Begrijp ik het nu goed dat het paard hem nu (veel) meer dan 100 euro in de maand kost ?
En dat hij jou geen 100 euro wil betalen, maar dat hij wel van je verwacht dat je het paard aandacht en training (= tijd en risico) gaat geven ?
Ik heb het idee dat er op je gevoel / geweten gespeeld wordt.......


Mee eens... Hij probeert het zo te spelen dat je het zooo zielig voor zowel hem als zijn paard vindt, dat je het wel doet.

100 euro per maand voor all-in stalling is al erg goedkoop (daar zou ik het nooit voor doen) en dan ook nog zijn paard beleren?

Ik zou er toch nog eens diep over nadenken, als ik jou was. Je man ziet het niet helemaal verkeerd.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers