Weer een chip-update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Weer een chip-update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 11:16

Je weet misschien nog dat ik schreef dat wij een brief van onze DA praktijk hebben ontvangen dat ze niet onze paarden niet meer mogen behandelen als ze niet gechipt zijn. Boos!

Vandaag moest er geent worden, Nanouk had een afspraak gemaakt (ze vroegen nog of er een paard gechipt moest worden maar Nanouk had nee gezegd Haha! ).
Dierenarts komt langs, paarden krijgen hun enting, hij schrijft het allemaal keurig in het paspoort, kwebbelt even gezellig met ons en verdwijnt weer Verward

Digger heeft geen chip.
Bailey heeft wel een chip (is gecontroleerd door de keuringsarts) maar om een of andere reden is dat nooit in zijn paspoort gezet.
Waar dient het chippen nu voor?? Boos!

Om diefstal tegen te gaan?
Dan zou de arts elk paard moeten controleren op chip om zich er van te overtuigen dat het paard wat hij behandeld ook het juiste paard is.


Om een medicijnregistratie voor consumptiedieren bij te houden?
Dan had dat moeten zijn aangegeven in mijn paspoort en dat is het niet.

Weer een bewijs dat het chippen gewoon geldklopperij is. Bloos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:12

Om geld te verdienen is mijn idee Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:57

en straks paardenbelasting te heffen

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:07

Inderdaad. Om alle paarden in Nederland te traceren en lekker belasting te gaan heffen Scheve mond

fanci

Berichten: 122
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 08:56

Malabarista schreef:
Inderdaad. Om alle paarden in Nederland te traceren en lekker belasting te gaan heffen Scheve mond

dat ze maar eerst beginnen met huiskatten vinden julie niet?

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:25

Ik vind het ook maar een belachelijk iets.
Chippen verplicht stellen.
Mensen moeten toch zelf mogen bepalen of ze willen dat hun paard gechipt word...
Het wordt steeds krankzinniger in NL Verward

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:42

allemaal dan maar massaal naar belgie.lykt me best gezellig.maar het is inderdaad wel gek.met veel poespas een soort van dreigbrief sturen,en dan keurig enten

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:38

Paarden op stal zijn vanochtend geent: er is geen vraag gesteld over chippen. Volgens de uitgevers van het paspoort is het dan ook (nog!) niet verplicht om je paard te chippen. Storm in een glas water, zo lijkt het dus.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:40

fanci"]
[quote="Malabarista schreef:
Inderdaad. Om alle paarden in Nederland te traceren en lekker belasting te gaan heffen Scheve mond

dat ze maar eerst beginnen met huiskatten vinden julie niet?
[/quote]
Kijk, met jou kan ik praten! Heb nooit begrepen waarom er wel hondenbelasting is en nu dus al die verplichtingen voor paarden, terwijl katten gewoon overal frank en vrij rond mogen lopen én de hele buurt onder piesen/sch**ten (bij voorkeur in mijn tuin Boos! ) zonder dat er een haan naar kraait.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:47

mijn poesjes schijten nooit bij anderen in de tuin Verward
maakt dat nou uit! ze begraven het..
ik ben er geen voorstander voor om belasting te heffen opdieren want die dieren kunnen nou eenmaal niet zoals wij het in een wc pot doen.
en ik pies ook wel eens buiten hoor.. ooohhhh foei!!!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:58

klaske"]
mijn poesjes schijten nooit bij anderen in de tuin Verward
[/quote]
Ja, dat zeggen ze bij ons in de buurt ook ... nou, ik kan je wel vertellen dat katten echt niet zo kieskeurig zijn!

[quote="Mac"]
maakt dat nou uit! ze begraven het..
[/quote]
Ja, en da's lekker als je aan het tuinieren bent! Bovendien worden ze bij mij in de tuin ook gewoon bovenop mijn planten gedrapeerd ... de reden waarom ik dus geen eetbare gewassen meer in mijn tuin plant. Kattepoep en -plas meurt als een gek en bovendien ben ik hartstikke allergisch voor katten dus ik wil ze sowieso niet bij me in de buurt hebben. Het feit dat contact met kattepoep ronduit gevaarlijk is als je zwanger bent zegt mi ook genoeg.

Ohhhhhh ... begin hier niet over bij mij, want Stoom uit je oren Stoom uit je oren

[quote="klaske schreef:
en ik pies ook wel eens buiten hoor.. ooohhhh foei!!!

Dan hoop ik voor jou dat je nooit besluit dat bij mij in de tuin te doen!!!

Sorry SM, zwaar off-topic Schijnheilig
maar Stoom uit je oren , dus moest even Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:10

Ik las toevallig een stukje in de Paardenkrant (geloof ik, stalgenootje had het meegenomen) en het chippen is VERPLICHT per 1-1-2006
Echter voor stamboekpaarden/pony's en slachtvee per 1-1-2005

Alle paarden zonder papier die nu nog een paspoort moeten aanvragen krijgen dit enkel icm een chip.

Gelukkig was ik voor Mander op tijd met zijn paspoort, dus voorlopig mooi geen chip in mijn paard!

Ik zal eens kijken of ik het stukje over kan tikken.

Wordt vervolgd Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:13

Paardenkrant en andere bronnen zijn leuk, maar ik ga alleen af op meldingen van regeringswege. Er is zoveel te doen over die chip met zoveel verschillende kanten die iets anders zeggen Verward
Dus ik ga voor de zekerheid van de enige echte met bevoegdheid van spreken Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:53

Connor is afgelopen dinsdag geeent en heeft wel een chip maar geen paspoort. Ik heb geen chipcontrole gehad en hij heeft niet eens naar een paspoort gevraagd. Dat kan dus ook nog

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 18:59

Digger is nu DNA geregistreerd en ik heb een bezwaarschrift ingediend bij het PVE dus het loopt allemaal. Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:36

Nergens om, maar waarom ben je er zo op tegen? Zijn er echt zulke verschrikkelijke dingen gebeurt met paarden die gechipt zijn?
Er zullen waarschijnlijk meer paarden aan ziektes overlijden of ziek worden juist van de entingen, dan die chip. Ik vind een chip niet erger dan b.v. hoefijzers die meestal niet eens nodig zijn en er ook in getikt worden (dus niet natuurlijk zijn). Ik heb van allerlei dingen verhalen gehoord van mensen die ze meemaken maar juist over die chip nog nooit iets uit de eerste hand.
Het wordt nu eenmaal verplicht, net als het kenteken op je trailer. Of heb je die tot nu toe ook geweigerd?
Mij DA heeft Iowa trouwens bij de enting wel gecontroleerd en ja hoor, ze was het! En de enting werd gewoon in haar boekje bijgeschreven. Misschien heeft jou DA het allemaal door de vingers gezien omdat hij weet dat je zo anti bent!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:36

Ik ben er vooral op tegen omdat de regering iedereen maar zomaar kan verplichten zo een ding te laten implanteren.
Het is een lichaamsvreemd voorwerp IN een lichaam. dat staat mij erg tegen. Chrurgisch staal ed wordt toch ook weer weggehaald omdat het lichaamsvreemd is.
Voor de regering heeft het weinig nut, behalve paardenbelasting straks.
En er is nog erg weinig bekend over het effect van zo een ding op lange termijn. Als het zo geweldig was, waarom hebben mensen er dan nog niet een? Dan hoef je nooit meer met een ID rond te sjouwen.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 01:06

PeppySan schreef:
Als het zo geweldig was, waarom hebben mensen er dan nog niet een? Dan hoef je nooit meer met een ID rond te sjouwen.


Sorry, ik een beetje off-topic, maar eigenlijk ben ik het 100% met je eens. Als er helemaal niks mis is met een niet-lichaams-eigen implantaat, waarom lopen wij dan idd nog met toeristenkaarten en paspoorten op zak????

Ik ben dus ook tegen het chippen. Ik weet bij mezelf tijdens mijn zwangerschap (diverse malen in het zkhs gelegen aan het infuus), dat elk infuus er spontaan weer uitzweerde, simpelweg omdat mijn lichaam het niet accepteert. En dan zou ik mijn paard wel zo'n ding in zijn lijf moeten laten zetten?????

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:45

maar de regering kan zoveel geld uit je zak kloppen, bijvoorbeeld: bromfietscertivicaat, en nu het "rijbeweijs" voor rolators.... tel maar op.
als het het ene niet is is het het andere wel.. afzetters zijn het.
maar dat wisten we al.
ik ben niet tegen chippen, mocht ze gestolen worden kan ze weer terug gevonden worden.. preventief dus

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 02:45

maar iedereen wist al dat ik niet tegen was Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 07:24

Buitenzorg schreef:
Sorry, ik een beetje off-topic, maar eigenlijk ben ik het 100% met je eens. Als er helemaal niks mis is met een niet-lichaams-eigen implantaat, waarom lopen wij dan idd nog met toeristenkaarten en paspoorten op zak????



Dat is de associatie met oorlogen en sterren. En qua mensen zou er nog veel meer mee gesjoemeld worden.
Veel onderdelen blijven er trouwens wel zitten na operaties, sommige mensen zouden namelijk anders uit elkaar vallen. Of zelfs je gebit al!!!

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:29

de assiociatie van oorlog met sterren vind ik wel erg ver gezocht IEDEREEN moet dan toch en niet een bepaalde groep.

Wat betreft het chippen ik ben niet tegen om de chip maar wel om het principe zoals al eerder gezegd het feit dat je weer van alles MOET ik ben super allergisch voor dat woord poepen moet.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-04 12:35

Ik ben tegen omdat:

Je geen lichaamsvreemd voorwerp in een paard moet stoppen.

De eventuele gevolgschade is voor mijn rekening.

De overheid wil dat we het doen, wij draaien op voor de kosten.

Het systeem niet werkt, er wordt geen enkele controle toegepast, zie bovenstaand voorbeeld. En nee, mijn DA weet niet dat ik tegen ben.

Zelfs bij diefstal wordt er geen gebruik van gemaakt. Zowel "An other Footwork" als "Codys Judgement" zijn niet door de chip teruggebracht.
Codys Judgement is zelfs binnen 2 weken gecastreerd toen hij gestolen was.....door een dierenarts......

Er voldoende andere registratiemogelijkheden zijn zoals irisscan, dna, etc.

Daarnaast vind ik dat we niet alles maar domweg moeten slikken. We zijn allemaal tegen deze onzin, het kost ons geld en toch doen we het braaf.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:39

ja en nee... ja je hebt gelijk, nee ik ben het niet helemaal met je eens.
maar je laat mij wel anders tegen de feiten aan kijken.
leuk.. heb ik vandaag ook weer iets om over na te denken Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:04

Citaat:
Chrurgisch staal ed wordt toch ook weer weggehaald omdat het lichaamsvreemd is.


Nee hoor, mijn moeder loopt al 17 jaar met een stuk staal in haar nek(nek gebroken).

Verder snap ik nog steeds niet wat nou wel en niet verplicht is Verward .


Dan is het weer per 1 jan, dan weer niet dan weer wel.
dan alleen de chip en dan weer het paspoort Verward Verward Verward .

Ik denk dat ik alles maar in 1x laat doen, ben je ook van dat gezeik af.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rije en 19 bezoekers