bit opzoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 19:09

Hoi!

Ik zit met een probleempje; mijn Haflinger (waar ik nu sinds een jaar western mee rijd) is vroeger altijd (door mij) engels gereden. Nu blijft hij de druk van het bit opzoeken, en hangt er soms zelfs op. Als hij een correcte halshouding heeft ontspan ik mijn hand (teugel hangt dan zo goed las los), maar hij zakt dan meteen weer mnt zijn hoofd riching het bit.

Tips??

groetjes!


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 19:10

Been gebruiken??

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 19:12

Doe ik ook, help niet. Hij gaat alleen vooorwaarts, en wordt soms zelfs sterker in de hand.

Zouden veel stops en achterwaarts helpen? Verward Verward

groetjes!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:07

Het is maar een ideetje hoor, maar misschien helpt het als je hem eens een tijdje op een superlange teugel rijd. Laat hem gewoon met z'n snuit over de grond lopen als hij dat wil.

Zo komt hij het bit vrijwel niet tegen en raakt hij gewent aan het niet hangen op het bit. Daarna kun je hem weer naar de juiste halshouding toe rijden.

nb dit is geen beproefde theorie hoor, maar gewoon aan mijn creatief brein ontsproten Knipoog dus ik weet niet of het helpt Haha!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 22:45

Hoi!

Op zich een goed idee, maar ik denk helaas dat het niet zal werken. Ik rijd hem namelijk ook altijd helemaal lang in, en ik heb een periode natural horsemanship gedaan en dus vaak helemaal zonder hoofdstel gereden. Dan loop 'ie helemaal met zijn neus over de grond, maar zodra ik nageeflijkheid vraag gaat hij hangen. Het is niet heel extreem hoor, en ook niet altijd, maar wel vervelend.

Wat tot nu toe het meeste werkt is vasthouden, been, en los. Ook stops, backup's en snelle reverses werken wel.

Maar bedankt voor jullie tips tot nu toe! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers